• Ad
  • טויוטה קורולה

    יבואני טויוטה העלו את מחיר הקורולה, שאר הדגמים ללא שינוי

    בעקבות העלאת המס הירוק: יבואנית טויוטה פרסמה מחירון לדגמי 2015 והעלתה את מחיר הקורולה ב-1,000 שקלים. מחירי טויוטה עלולים לגרור אחריהם את כל השוק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כלכלת בחירות או לא כלכלת בחירות – מחירי המכוניות העממיות מתייקרים. חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, פרסמה מחירון חדש לדגמי 2015, ובו ייקרה את מחירי הדגמים הפחות יקרים שלה לנוכח תוספת המס שנגזרת מעדכון נוסחת "המיסוי הירוק" – עדכון עליו הכריזה רשות המיסים כבר בספטמבר השנה.

    עדכון נוסחת "המיסוי הירוק" מעלה בפועל את רף הזיהום המרבי שמכונית יכולה לפלוט בכדי להיכלל בקבוצת מיסוי נתונה, ולכן מוריד את רוב המכוניות לקבוצות שמעניקות הטבת מס מופחתת. המשמעות היא שהמיסוי האפקטיבי על רוב המכוניות העממיות עולה החל מה-1 בינואר. היות שמכוניות עממיות נהנו עד עתה מהטבה גבוהה יותר ביחס למחיריהן, ומכוניות יקרות ממילא כמעט ולא נהנו ממנה או שלא נהנו ממנה כלל, הרי שעיקר ההשפעה בפועל צפויה להיות התייקרות של אלפי שקלים על מחירי מכוניות קטנות ועד משפחתיות.

    כבכל הודעה על העלאת מס חלק מיבואניות הרכב מתריעות מראש על התייקרות גדולה צפויה, אבל בפועל חלקן סופגות את ההעלאה כדי לשפר את יכולת התחרות שלהן. הפעם חבר להעלאת המס גם פיחות בשער השקל, במיוחד כנגד הדולר, וזה צפוי להקשות על אפשרות כזאת.

    הבוקר פרסמה יבואנית טויוטה (יוניון מוטורס) את מחירון דגמיה ל-2015 ובכך הפכה לראשונה בענף החושפת את המחירון. בענף הרכב יש משמעות רבה למפרסם המחירון הראשון, במיוחד כאשר מדובר ביבואן מוביל עם נתח שוק משמעותי, שכן יבואניות רבות מעדיפות "לשבת על הגדר" ולקבוע את המחיר החדש בהתאם למחירי השחקניות הגדולות בענף.

    מבט במחירון החדש לשנת 2015 יגלה שההתייקרויות בטויוטה מתונות מהחזוי ומתמקדות רק בגרסאות השונות של הקורולה המתייקרות ב-1,000 שקלים כל אחת. מחיר הקורולה הידנית יעמוד על 124,990 שקלים, מחירה ברמת גימור 'SUN' יעמוד על 128,990 שקלים ומחירה ברמת הגימור הגבוה (GLI) יעמוד על 130,990 שקלים.

    לטענת היבואנית העלייה במחיר נובעת מעליית הדגם במדרגת נוסחת המס הירוק: מדרגה 3 ל-4 בגרסה האוטומטית, ומדרגה 4 ל-5 בידנית. לדבריה משמעות העלייה במדרגת המס היא התייקרות של 2,700 שקלים במחיר טויוטה קורולה לצרכן, אולם היא סופגת בעצמה חלק מההתייקרות.

    טויוטה יאריס מלפנים

    יש גם הוזלות
    שאר דגמי החברה נשארו באותן מדרגות בנוסחת המס הירוק ועל כן מחירן כלל לא השתנה. יוצאות מהכלל הן מחירי גרסאות הפריוס השונות שמחירן הוזל. טויוטה פריוס ופריוס פלאג אין הופחתו ב-5,000 שקלים ומחירן כעת עומד על 150,000 ו-175,000 שקלים. מחירה של טויוטה פריוס פלוס (גרסת השבעה מושבים) הוזל ב-3,000 שקלים ועומד על 172,000 שקלים.

    נראה שההתייקרות המתונה של הקורולה יכולה להתוות את הדרך עבור יבואניות אחרות, כך שלא נופתע עם בימים הקרובים יבואניות המשחקות בסגמנט המשפחתיות יודיעו על "ספיגת" ההתייקרות (חלקה או כולה).

    השאלה שנותרה פתוחה היא מה יקרה בגזרת קטגוריית המיני, בדגמים כדוגמת סוזוקי אלטו, קיה פיקנטו, יונדאי i10 ואחרות. שם לתנודות המחיר משקל משמעותי יותר. יבואנית טויוטה אגב, צפויה להשיק השנה את הדור החדש של אייגו, הצלע השלישי בטריו הכולל את פיז'ו 108 וסיטרואן C1 ששיווקן בארץ החל פני מספר חודשים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.