• Ad
  • פרשת דיזלגייט מסרבת לרדת מהכותרות. כמה ימים לאחר שנחשף בית הקברות של רכבי TDI בארצות הברית, כעת מגיעות תלונות מהצד השני של האטלנטי ובעלי רכבי הקונצרן מהממלכה המאוחדת אשר מרכבם הוסרה התוכנה הזדונית מתלוננים: "צריכת הדלק עלתה, הביצועים נפגעו והרכב הפך לכמעט בלתי שמיש"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד שבארצות הברית קונצרן פולקסווגן עדיין ממש לא יודע מה לעשות עם כל רכבי ה-TDI שצוידו בתוכנה הזדונית, אשר שינתה את פעולת המנוע בעת מבחני רישוי ובדיקות תקינה כדי לעמוד בדרישות זיהום האוויר, ובשלב זה מאחסן אותם בחניוני ענק לאחר שהסכים, במסגרת הסכם פשרה, לרכוש בחזרה חצי מיליון מכוניות דיזל מהלקוחות בארץ הדוד סם, בכל הנוגע ל-8.5 מיליון רכבי TDI המצוידים באותה תוכנה זדונית אשר שווקו במדינות אירופה, בהן תקנות זיהום האוויר פחות מחמירות בכל הנוגע לפליטת תחמוצות חנקן (NOX), פולקסווגן לכאורה "יצאה בזול" וכבר לפני יותר משנה טענה כי נמצא פתרון לבעיה המאפשר בדרך פשוטה יחסית "לתקן" את מנועי הדיזל בנפח 1.6 ו-2 ליטרים כדי שאלה יציגו פליטות מזהמים בהתאם לתקן בתנאי אמת, כל זאת מבלי לפגוע בביצועי הרכב, בצריכת הדלק ובאופי פעולת המנוע.

    בבריטניה הקריאה לתיקון רלוונטית ללא פחות מ-1.2 מיליון מכוניות ובחודשים האחרונים הסוכנים ומרכזי השירות המקומיים עובדים במרץ, בקצב של כ-20 אלף רכבים בשבוע ברחבי הממלכה המאוחדת, ועד היום יותר מחצי מיליון רכבים מתוצרת פולקסווגן, סקודה, אודי וסיאט כבר עברו את התיקון הכולל עדכון תוכנה ברכבי ה-2.0 ליטר TDI ועדכון תוכנה והחלפת כמה חלקים ברכבי ה-1.6 TDI.

    עוד ב-TheCar:
    דיזלגייט מכה שנית: פרדיננד פייש עוזב את פולקסווגן
    לפולקסווגן יש תוכנית: חשמל ושירותים אין, דיזל אאוט
    תחילת הסוף? הפרלמנט הגרמני נגד מנוע הבעירה פנימית

    עם זאת, בניגוד להבטחה של אנשי פולקסווגן לפיה התיקון אינו פוגע כלל בביצועים ובאופי פעולת המנוע, לא מעט בעלי רכבים בהם בוצע התיקון מתלוננים על צריכת דלק גבוהה מבעבר, אובדן כוח, תאוצה חלשה, רעשים משונים והתנעה קשה.
    בשבועות האחרונים תלונות החלו להצטבר בכל מיני פורומים, קבוצות בפייסבוק ואתרי רכב אינטרנטיים והשבוע גם עיתון הגרדיאן הבריטי, הנחשב לאמין ביותר, הקדיש כתבה גדולה לנושא.
    על פי הכתבה בעליהן של מכוניות מתוצרת הקונצרן טוענים כי לפני התיקון הרכבים שלהם עבדו ללא רבב ולאחריו החלו לסבול מחלק או מכל הבעיות שהוזכרו לעיל.

    גולף TDI: השקעה של שנים במיצוב מנועי דיזל כידידותיים לסביבה ירדה לטמיון

    יתרה מכך, יש הטוענים כי זמן קצר לאחר התיקון רכביהם התקלקלו ונגררו למוסך, שם הם נדרשו לשלם סכומים לא מבוטלים בעבור תיקונים משמעותיים במנוע שלטענת נציגי החברה, למרות סמיכות הזמנים, בדרך פלא אינם קשורים לעדכונים שבוצעו ברכב במסגרת הקריאה לתיקון.

    בפוסטים זועמים בעלי רכבי TDI רבים טוענים כי איבדו את האמון בקונצרן שמסרב לקחת אחריות וכי הם לא ירכשו יותר רכב מתוצרת פולקסווגן לעולם.
    ג'יימס הריסון, בעליה של גולף 1.6 דיזל משנת הייצור 2010 התראיין לגרדיאן: "התיקון הרס את המכונית המשפחתית שלנו. עד לתיקון לא הייתה שום בעיה במשך כ-80 אלף קילומטרים אבל עכשיו הרכב הפך לכמעט בלתי שמיש לנהיגה", מתלונן הריסון.
    "המכונית החלה לגמגם, קשה להתניע אותה מחדש ובעוד שבעבר היא הייתה נכנסת ל"מצב התחדשות" (בו פיח שנאסף במסנן נשרף בטמפרטורה גבוהה כדי להשאיר רק שאריות אפר קטנות) רק כמה פעמים בשנה, כעת זה קורה כמעט בכל נסיעה. זו המכונית של אשתי והיא משמשת אותה להובלת שני הילדים שלנו, אנחנו לא יכולים לסמוך עליה יותר", מסכם הריסון, "הם לקחו מכונית מצוינת והרסו אותה לחלוטין".

    דובר פולקסווגן ציין בתגובה לפניית העיתון כי מספר התלונות שהתקבלו הוא מזערי ועומד על פחות מ-0.02 אחוז מבין 540 אלף הלקוחות שרכביהם תוקנו.

    גל התלונות באשר לטיב התיקון עורר בקרב בעלי רכבי TDI אשר שטרם הגיעו לבצע את הריקול תהיות ואלה פנו למשרד התחבורה הבריטי כדי להבין האם הם חייבים להיענות לקריאה לתיקון (כנדרש בנושאים בטיחותיים) או שלמעשה מדובר בתיקון שכל בעל רכב יכול להחליט אם לבצע אותו או לא.
    אנשי משרד התחבורה קבעו, ככל הנראה בניגוד לדעתם של אנשי איכות הסביבה, כי לא מדובר בנושא בטיחותי ועל כן אין חובה לבצע את התיקון.
    התלונות שזכו לתהודה רבה צפויות ככל הנראה להפעיל לחץ על פולקסווגן להגיע להסכם פשרה בתביעה ייצוגית אליה הצטרפו עד כה יותר מ-35 אלף בעלי רכבי הקונצרן בבריטניה ואשר מדי יום מצטרפים אליה 500 איש נוספים בדרישה לפיצוי כספי מהקונצרן, זאת משום שלטענת עורכי הדין שהגישו את התביעה אותם בעלי רכבים שילמו ממיטב כספם סכומים גבוהים מאלה שעולים רכבי המתחרים בשל מצגת שווא שיקרית לפיה הם רוכשים מכונית דיזל מתקדמת עם מנוע מזהם פחות מכל דגם מקביל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בעלי רכבי TDI שתוקנו באירופה טוענים: המכוניות הפכו לבלתי שמישות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.