• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי שזכתה בתחרות מכונית השנה באירופה, הפאסאט החדשה נוחתת בארץ. למרות הדמיון לדגם היוצא מדובר במכונית חדשה לחלוטין שתוצע כאן עם מנועי 1.4 ו-1.8 מוגדשי טורבו ותג מחיר שיחל ב-180 אלף ש'

     

     

    20150505_095706_resizedחצי שנה מאז השקתה בתערוכת פריז ולאחר שזכתה בתואר "מכונית השנה באירופה", משפחתית המנהלים של פולקסווגן בדורה ה-8 נוחתת בארץ עם תג מחיר של החל מ-180 אלף שקלים.

    הפאסאט החדשה אולי דומה לקודמתה, אך למעשה מדובר במכונית חדשה לחלוטין המבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן המשמשת גם את הגולף, האוקטביה, הסופרב, הלאון וה-A3 הנוכחיות.

    הפאסאט החדשה מתהדרת בחרטום רחב עם יחידות תאורה המשתלבות בגריל. בתי גלגל מודגשים ותא מטען גבוה יחסית מעניקים לה נוכחות של מכונית גדולה מבעבר, אך המספרים היבשים מספרים דווקא על התכווצות קלה במימד האורך (העומד על 476.7 ס"מ) והגובה (145.6 ס"מ) ורק בסעיף הרוחב נרשמת תפיחה קלה ל-183.2 ס"מ.

    עם זאת בזכות בסיס גלגלים נדיב ביותר, העומד על 279.1 ס"מ, המרחב הפנימי דווקא השתפר וגם נפח תא המטען בהחלט מרשים ועומד על 586 ליטרים.
    בזכות שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה במרכב וחלקי אלומיניום שונים במנוע, בשלדה ובמערך המתלים, הפאסאט החדשה שוקלת כ-70 ק"ג פחות מקודמתה – הישג מרשים במיוחד נוכח הצורך לעמוד בתקני הבטיחות ההולכים ומחמירים.

    כחלק מההצטמצמות החדה בהיקפי המכירות של סגמנט המשפחתיות-מנהלים בארץ בשנים האחרונות גם קרנה של הפאסאט, שבעבר נחשבה לסמל סטטוס בחניון ההנהלה, ירד בישראל, אך מסתבר שברחבי העולם, בניגוד למה שנוטים לחשוב, לא הגולף אלא הפאסאט היא בימים אלה המכונית הנמכרת ביותר של פולקסווגן (בעיקר בזכות השוק האמריקאי והסיני) עם מעל ל-1.1 מיליון יחידות שנמכרו בשנה החולפת ובסך הכל 22 מיליון מכוניות בארבעת העשורים האחרונים.

    Volkswagen-Passat_201507

    כובד המשימה והחשיבות של הדגם למותג הכתיבו שמירה על מראה סולידי מאוד, פחות נועז ממה שניתן היה לצפות מדור חדש לחלוטין וגם תא הנוסעים לא מציג מהפכות גדולות מבחינה עיצובית.

    עם זאת, למרות השמרנות בקבינה, התחושה איכותית בזכות חומרים ברמה גבוהה מאוד וניתן לציין את פתחי מערכת האוורור המעוצבים בהשראת הסבכה הקדמית, שעון זמן אנלוגי נאה ומסך מגע במרכז הקונסולה בכל רמות הפאר.
    גם מבחינת אבזור בהחלט נרשמת קפיצת מדרגה והפאסאט בגרסת הכניסה,קומפורטליין, תכלול מעבר למתבקש גם התנעה בכפתור, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה מקדימה ומאחור, מערכת להתראה מפני עייפות הנהג, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת מולטימדיה עם מסך 6.5', מערכת בקרת אקלים מרובת אזורים וחישוקי קלים 16'. כל זאת, כאמור, במחיר של 180 אלף שקלים בשילוב מנוע ה-1.4 ו-190 אלף שקלים עם מנוע 1.8.

    מעליה תוצע רמת ה"פרימיום" (בשלב זה רק עם מנוע 1.8) ותכלול בנוסף יותר עיטורי כרום, תאורת לד קדמית מלאה, חישוקי "17, גימורי אלומיניום מוברש, מערכת מולטימדיה עם מסך 8', מושבי עור משולב, פתיחת תא מטען בעזרת תנועת הרגל, מסאז' במושב הנהג וגג שמש פנורמי במחיר של 225 אלף שקלים.
    בגרסה זו ניתן יהיה לקבל גם גם מסך TFT בגודל 12.3', בדומה ל-TT החדשה, במקום לוח השעונים הקלאסי בתוספת של עשרת אלפים שקלים.

    פאסאט תא נוסעים

    עם זאת למרות המפרט הנדיב, לצערנו, חלק גדול מהחידושים ובעיקר מערכות הבטיחות החדשניות שמוצעות בדור העדכני של הפאסאט, כמו מערכת בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה אוטומטית במהירות עירונית, תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית ועוד קוצצו על מזבח המחיר מהמפרט הישראלי בכל הגרסאות.

     

    מתחת למכסה של הגרסה המרכזית מותקן מנוע בנפח קטן מבעבר הנעזר במגדש טורבו.
    בצ'מפיון מקווים שהמנכ"לים הבכירים לא יפחדו מנפח של 1.4 ליטרים בלבד, אך הנתונים בהחלט מבטיחים ועם 150 כ"ס, מומנט של 25 קג"מ ובשילוב תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, המשפחתית הגדולה מגיעה למהירות תלת ספרתית בתוך 8.4 שניות בדרך ל-220 קמ"ש מרביים.
    נתון צריכת הדלק הרשמי בתנאי מעבדה מדבר כמעט 20 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.

    מי שבכל זאת ירצה יותר יוכל לבחור בגרסת ה-1.8 המציעה הספק של 180 כ"ס וביצועים משופרים עם האצה ל-100 בתוך 7.9 שניות ומהירות מרבית של 232 קמ"ש.

    גרסת דיזל עם מנוע 2 ליטרים TDI המפיק 150 כ"ס מיועדת בעיקר לציבור נהגי המוניות אך תוצע גם לקהל הפרטי במחיר של 215 אלף שקלים.

    בעתיד תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד שתחבר בין מנוע 1.4 טורבו (156 כ"ס) למנוע חשמלי (108 כ"ס) ותציע תפוקה משולבת של 211 כ"ס וטווח נסיעה של 50 ק"מ על חשמל בלבד הודות לסוללות ליתיום אך בשלב זה לא ברור אם ומתי תגיע לארץ.20150505_095719_resized

    >> הפאסאט החדשה נחשפת

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בניחוח פרימיום: פולקסווגן פאסאט החדשה בארץ. החל מ-180 אלף ש'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.