• Ad
  • במקום טיול לשבת: יוצאים לעזור לחקלאים
    אזרחי ישראל מתגלים במלוא תפארתם בעת הזאת כאשר הם נרתמים לסייע לחיילי צה"ל ולמשפחות המפונים. אחת הפעילויות הנדרשות ביותר כרגע היא סיוע בחקלאות, וזאת פעילות מומלצת לגיבוש משפחתי וחברתי. האם גם בתי הספר התיכוניים ותנועות הנוער יצטרפו?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט חודש חלף מאז השבת הארורה של ה-7 באוקטובר ומדינת ישראל נמצאת במצב שטרם הכרנו כמותו בעבר. צה"ל מרכז מאמץ ברצועת עזה ונערך לפעולה גם בחזיתות אחרות, אלפי מפונים מיישובי עוטף עזה וגבול הצפון עקורים בארצם ושוכנים במלונות ובדירות במרכז הארץ, ואילו אלפי עובדים זרים – בעיקר בחקלאות – עזבו את הארץ בהתאם לבקשות של הממשלות והמשפחות שלהם.

     

    במקום טיול לשבת: יוצאים לעזור לחקלאים

     

    במצב כזה קשה לחשוב על טיולים ברחבי הארץ, מה גם שזה עלול להיות מסוכן, אבל זה לא אומר שצריך לשבת צמודים לטלוויזיות בבית ולצבור תסכול. עשרות אלפי ישראלים הצטרפו בשבועות האחרונים לפעילויות התנדבותיות שונות – מאיסוף ושינוע מזון וציוד לחיילים, דרך איסוף ביגוד וציוד למשפחות המפונים וסיוע בלוגיסטיקות שלהן, וכלה בליווי ותמיכה במשפחות החטופים.

    התגייסות העורף האזרחי למאמצים לאומיים החלה הרבה לפני הקמת המדינה ובאה לידי ביטוי בכל אחת ממלחמות ישראל. בין השאר תמיד השתתפו בה בני נוער, ואף ילדים, שתרמו לשגרת החיים ולמאמץ המלחמתי בכל תחום אפשרי. בימי המנדט הבריטי פעלו בני נוער במסגרת המחתרות – בעיקר בהדבקת כרוזים והעברת ידיעות, ובתקופת מלחמת העצמאות סייעו בני נוער במשקים החקלאיים ובהקפדה על משטר ההאפלה של בתים ופנסי מכוניות בערים ובישובים. חניכי תנועות נוער כמו 'השומר הצעיר', 'מחנות העולים' ו'התנועה המאוחדת', יחד עם רבים מתלמידי התיכון, יצאו לסייע בקטיף, בעבודה בלולים וברפתות, ובלוגיסטיקה, למשל בשירותי הדואר.

    ערב 'מבצע קדש', בשנת 1956, גויסו חניכי תנועות הנוער וילדי התיכונים למילוי שקי חול וסיוע בהאפלת הבתים, ופעילויות אלה הועצמו ביתר שאת 11 שנים לאחר מכן, בתקופת ההמתנה הארוכה שלפני מלחמת ששת הימים. אזרחים ובני נוער עזרו בחפירת שוחות והקמת ביצורים, ובהצבת שקי חול בכניסות לבתים בכל הישובים בישראל.

    בימי "תקופת ההמתנה", כמו היום, צה"ל גייס את רוב כוחות המילואים שלנו ובמשק חסרו אלפי עובדים חיוניים בתחומים רבים. בני הכיתות העליונות יצאו באופן מאורגן והתנדבו בעבודות חקלאיות שונות ברחבי הארץ, ובמקביל גם סייעו להעסיק את הילדים בקיבוצים ובמושבים.

     

    במקום טיול לשבת: יוצאים לעזור לחקלאים

     

    השיתוף הדרמטי ביותר של העורף בכלל, ובני נוער בפרט, במאמץ המלחמתי התקיים במלחמת יום הכיפורים ובתקופת ההתשה שהתקיימה אחריה מול סוריה. אז, כמו היום, תפסה המלחמה את המדינה בהפתעה ואלפי עובדים עזבו בחיפזון את מקומות העבודה וחלקם הוחלפו על-ידי נערים ונערות שניהלו משקים חקלאיים, טיפלו בפצועים מהחזית וסייעו לצוותי בתי החולים.

    אז, כמו היום, הורגש צורך דחוף במיוחד בתחומי החקלאות מפני שגידולים חקלאיים ובעלי חיים חייבים טיפול קבוע. לעבודות החקלאיות הדחופות באותם ימים התנדבו אפילו ילדים בני 13, ואלפים אחרים סייעו במחסנים ובמתקנים עורפיים של צה"ל.

     

    אחים אנחנו

    במהלך החודש האחרון קמו בישראל מאות יוזמות התנדבותיות למטרות מגוונות, וחלקן ממוקדות במשבר הנוכחי בחקלאות. כיום אפשר אמנם לייבא סחורה חקלאית ממדינות שכנות, למשל טורקיה או ירדן, אבל מדוע לתמוך כלכלית במי שעוינים אותנו ובתוך כדי כך גם לחבל בחקלאות הישראלית?

     

    במקום טיול לשבת: יוצאים לעזור לחקלאים

     

    חלק מן היוזמות שפעילות כעת מפעילות מאות מתנדבים, בהם תלמידי תיכון, אזרחים מן השורה ואזרחים ותיקים, במיון ומשלוח של ירקות ופירות אל חמ"לים שפועלים בדרום, במרכז ובצפון, בשעה שיוזמות אחרות "משדכות" בין מתנדבים לבין חקלאים שזקוקים בדחיפות לידיים עובדות.

    בימים שבהם ממילא נראה שתלמידי תיכון יתקשו ללמוד אפשר היה לצפות ממשרד החינוך שיפעיל יוזמות נרחבות יותר ויגייס לכל הפחות את תלמידי השביעית והשמינית לפעילויות מועילות ומגבשות, אבל אם זה לא קורה במסגרות ממלכתיות אפשר לכל הפחות לבצע את זה במסגרות משפחתיות ועם חברים.

    בקשות למתנדבים מגיעות כיום מכל הארץ, גם מישובי העוטף – שם גדל נתח גדול מתפוחי האדמה בישראל ומתקיים משק החלב הגדול ביותר, גם בישובי הצפון וקו העימות – שם נדרשים זהירות ותיאום עם כוחות הביטחון, אבל גם ברוב אזורי הארץ האחרים – החל במסיק זיתים בצפון הנגב ועד לטיפול בעיזים בגליל התחתון, דרך קטיף הדרים בישובי השרון.

     

    במקום טיול לשבת: יוצאים לעזור לחקלאים

     

    אלה יוזמות ההתנדבות שמוכרות לנו ותוכלו להצטרף אליהן כרגע. אם ידוע לכם על יוזמות נוספות אנא כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com ונוסיף אותן לרשימה.

    • אחים למשק
    'אחים לנשק' מפעילים מגוון רחב של יוזמות התנדבותיות ואלה שמוקדשות לחקלאות פעילות תחת הכותרת "אחים למשק". בין השאר מופעלת יוזמת "אחים לרפת" לסיוע לרפתנים, התנדבות לסיוע לחקלאי הדרום, המרכז והצפון, "מוקד חקלאי", רכישת תוצרת חקלאית ישראלית ועוד.

    • רוח טובה
    מנוע החיפוש "רוח טובה" מרכז יוזמות התנדבותיות שונות בכל ימות השנה וכמובן גם בתקופה הזאת. חלק מן האפשרויות הן במסגרות חקלאיות.

    • השומר החדש
    ארגון השומר החדש מסייע לחקלאים בכל ימות השנה וכרגע מפעיל לפחות שתי יוזמות ספציפיות ליחידים ולקבוצות.

    • צו 8 לחקלאות
    עמוד הפייסבוק 'צו 8 לחקלאות' גיבש קהילה שמונה כבר יותר מ-20,000 חברים ומוצעות בו יוזמות, בקשות והצעות מגוונות להתנדבות בתחומי החקלאות.

    • ויזיט טו יזראל

    חברת התיירות הדיגיטלית visit2israel מפעילה יוזמות התנדבות חקלאית בהתאם לצרכים משתנים.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    במקום טיול לשבת: יוצאים לעזור לחקלאים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.