• Ad
  • גרסת ה-3 ליטר של מנוע הטורבו-דיזל של ב.מ.וו. תהיה הראשונה בעולם לקבל ארבעה מגדשי טורבו. תושק עד לאמצע השנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מגדשי טורבו הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממנועי דיזל כבר לפני כשני עשורים, ובחמש השנים האחרונות הם הופכים לכח שמעצים גם את מנועי הבנזין.

    ב.מ.וו, עד לפני כמה שנים יצרנית שבלטה בהתנגדות שלה להגדשת טורבו במנועי בנזין, כבר הוכיחה לנו שרק חמור לא משנה את דעתו: כיום היא מובילה את מתקפת הטורבו בכל המנועים החדשים שלה, עם לפחות שני מגדשים בכל מנוע כזה.

    כעת, כך על-פי פרסומים בגרמניה, מתכוונת ב.מ.וו. לשבור שיא חדש ולהציג את מנוע הטורבו-דיזל הסדרתי הראשון בעולם עם ארבעה מגדשים.

    מנוע N57S דיזל הנוכחי. TOP B57 יספק יותר מ-80 קג"מ של מומנט
    מנוע N57S דיזל הנוכחי. TOP B57 יספק יותר מ-80 קג"מ של מומנט

    לא מיותר להזכיר שריבוי מגדשים לא מהווה הישג בפני עצמו אלא נועד לפתור את הבעיה הגדולה ביותר של הגדשת מנועי בעירה פנימית באופן כללי, שהיא חוסר היכולת של מגדש בודד לטעון לתוך המנוע את כמות האוויר האופטימלית לכל טווח הסל"ד שלו.

    שני מגדשים, שכל אחד מגיע לשיאו במהירות מנוע אחרת, מצמצמים את הבעיה ומכאן, במשך למעלה מ-30 שנים, נבעו הניסיונות לשלב בין הגדשת טורבו (שמונעת על-ידי גזי הפליטה של המנוע) לבין הגדשת-על ("סופרצ'ארג'", שמונעת על-ידי כח המנוע או בהנעה חשמלית).
    למרבה הצער כל הניסיונות האלה לא ממש צלחו וכמעט תמיד גרמו לבעיות תחזוקה ואמינות קשות, וזאת, כך יש לקוות, לכל הפחות עד למנוע ה-2.0 ליטר החדש (טורבו-בנזין) של וולוו.

    שיטה אחרת, שמיושמת על-ידי מספר יצרנים, היא התקנת מגדשי טורבו כפולים או מספר מגדשי טורבו בגדלים שונים שכל אחד יעיל בטווח סל"ד אחר.

    על-פי הפרסומים, מנוע הטורבו-דיזל בנפח 3 ליטרים של ב.מ.וו, 6 צילינדרים בטור, אשר כיום מוגדש באמצעות שלושה מגדשי טורבו, יקבל מגדש רביעי בתחילת השנה הבאה.
    המהדורה החדשה תוצג לראשונה בדגם 750d של סדרה 7 החדשה שמושקת בימים אלה באירופה, היא קיבלה את הכינוי (הפנימי בחברה) TOP B57, ובעתיד היא תוצע כגרסת הדיזל הבכירה בכל דגמי החברה בסדרות 5 ומעלה, כשהיא משודכת בכל המקרים להנעה לארבעת הגלגלים.

    אנשי ב.מ.וו. רמזו כבר לפני כשנתיים למגזין הרכב הגרמני אוטובילד על כך שהם עובדים על תצורת ארבעה מגדשים, אבל עד היום עדיין לא נחשף המפרט הטכני המלא של המנוע, ואפילו הפרט המסקרן ביותר לא ידוע: האם מדובר בארבעה מגדשי-טורבו קלאסיים או לתוספת של טורבו חשמלי אל תצורת התלת-טורבו הנוכחית.
    מה שכן ברור זה שתצורת הארבעה מגדשים תאפשר תגובה עוד יותר מהירה של המנוע, תרחיב עוד את רצועת הכח שלו, ותגדיל כמובן את המומנט ואת ההספק.

    שלוש אפשרויות שמתקבלות על הדעת הן ארבעה מגדשים בגדלים שונים, שני צמדים של מגדש גדול ומגדש קטן, או תוספת של מגדש-על מונע חשמלית.
    אפשר גם להעריך שתפוקת המנוע תעלה מ-265 כ"ס ו-63 קג"מ של גרסת ה-730d של סדרה 7 החדשה ל-408 כוחות סוס ו-81 קג"מ של מומנט ב-750d כפולת ההנעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    במעבדה של ב.מ.וו: מנוע דיזל עם 4 מגדשי טורבו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.