קריאות לתיקון הן הדרך של תעשיית הרכב להתגבר על תקלות הנדסה או ייצור שעלולות לסכן חיים, ובדרך כלל צריך לחשוד הרבה יותר ביצרניות רכב שלא מבצעות קריאות מאשר באלה שכן עושות את זה. אלא שהקריאה לתיקון החדשה ביותר של ב.מ.וו. בארה"ב, שבמסגרתה נקראים לתיקון שישה דגמים שונים (ועוד אחד שמשווק תחת הסמל של טויוטה) – מדליקה זרקור על תופעה חדשה יחסית שצפויה להפוך למשמעותית מאד בעתיד שלנו.
ב.מ.וו. קראה לתיקון ל-50,000 כלי רכב בארה"ב מדגמי 540i, 740 Le, M340i, X3 M40i, X4 M40i, Z4 M40i, וגם טויוטה סופרה – שחלקם יוצרו החל משנת 2019 ועד השנה, ואחרים רק ב-2020 וב-2021 – וזאת בגלל תקלת תוכנה אשר משפיעה על מערכת הבלימה.
הבאג שהתגלה פוגע ביכולת של המכונית לבצע הגברת בלימה וככל הנראה גם סיוע בבלימת חרום. אנשי ב.מ.וו. מדגישים אמנם שהתקלה לא מונעת את העצירה באופן מוחלט – אלא רק מבטלת, בפועל, את התערבות האלקטרוניקה בזמן בלימה. אלא שמצב כזה עלול לסכן את הנהג, הנוסעים, ומשתמשי דרך אחרים מכיוון שנהגים עלולים לחוות בלימה שונה מזאת שהתרגלו אליה. מצב כזה עלול להאריך את מרחקי הבלימה, ובמצבי קיצון אף להכניס נהגים לבלבול קטלני.
בנוסף, "בלימה טיפשה", כלומר ללא סיוע אלקטרוניקה – מחזירה את הדגמים האלה שני עשורים אחורה מבחינת היכולות שלהם, ומה שיותר מטריד זאת העובדה שבשונה ממערכות מכאניות פיזיות – תקלות תוכנה נוטות להיות פחות "מובנות" ופחות עקביות מבחינת האופן שבו הן משפיעות על המערכת שעליה התוכנה אמונה. מה שמגדיל את החשש הזה – הערטילאי יש לומר – זאת האמירה של ב.מ.וו. שמה שגורם לבאג התוכנה להשפיע על המערכת אינו אחיד, והוא מופיע בתנאי התנעה ייחודיים – למשל כאשר ברגע ההתנעה הנהג לוחץ בטעות פעמיים על כפתור ההתנעה, או לוחץ על דוושת הבלם לרגע קצר מאד ברגע ההתנעה. לפעולות כאלה – "תודות" לבאג, יש השפעה על פעולת משאבת התת-לחץ (ואקום) של מגבר הבלימה.
ככלל, האלקטרוניקה שולטת כיום ברוב מערכות הרכב, והרבה לפני שמדברים על אבטחת סייבר – לא לגמרי ברור עד כמה יצרניות רכב באמת שולטות בקוד התוכנה ויכולות לנטר תקלות וטעויות בו. רבות ממערכות הרכב מתוכננות ומיוצרות על-ידי ספקיות משנה, שגם הן לא תמיד אחראיות לכתיבת הקוד, ואם לא הדאגנו אתכם מספיק עד עכשיו אז צריך לקחת בחשבון שבשונה מתקלה מכאנית – תקלת תוכנה עלולה להתרחש במצבים ספציפיים ביותר מבלי להותיר אחריה עקבות ולכן קשה יותר להבין ולאתר אותה.
בהודעת הקריאה לתיקון של ב.מ.וו. מדווח שבעיות התוכנה עלולות בסופו של דבר לגרום לכשל מוחלט של הגברת הבלימה, ושלאחר שהתקלה מתפתחת עשויה משאבת הוואקום לייצר מספיק לחץ לשלוש או ארבע פעולות בלימה בלבד.
לצורך התיקון נדרשת הגעה פיזית של המכונית אל רשת השירות, שם יבוצע עדכון תוכנה פשוט מבחינה מעשית. כרגיל, ביצוע התיקון לא כרוך בתשלום ובמקרה זה גם אורך זמן קצר יחסית. נכון לעכשיו פורסמה הקריאה לתיקון בארה"ב, אבל לקוחות ישראלים צריכים לשמור על ערנות ולהיות בקשר עם מחלקת השירות של חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. לישראל, כדי להתעדכן בנוגע להחלטת היצרנית בקשר לשוק שלנו.