• Ad
  • שופט מחוזי בארצות הברית אימץ את מרבית טענות גוגל וקבע כי עובד לשעבר של החברה נשכר על ידי אובר ופיתח עבורה טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית על פי ידע שגנב מפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמה חודשים לאחר שחברת הבת של גוגל, Waymo, הגישה תביעה חסרת תקדים נגד אובר בטענה כי ענקית שיתוף הנסיעות גנבה ללא בושה את הטכנולוגיה האוטונומית שגוגל השקיע בפיתוחה סכומי עתק ומאות אלפי שעות עבודה, בית המשפט המחוזי של ארצות הברית קובע באופן חד וברור כי יש אמת בטענות גוגל ועל אובר להחזיר עד סוף החודש את כל המסמכים, החומר והידע שהגיעו אליהם מתוכנית המכונית האוטונומית של גוגל.

    כזכור, גוגל טענה בכתב התביעה כי אנתוני לבנדובסקי, עובד החברה לשעבר, העתיק ממחשבי גוגל לא פחות מ-14 אלף קבצים הקשורים בפיתוח הטכנולוגיה האוטונומית בכלל ומכ"ם הלידר התלת מימדי בפרט.

    זמן קצר לאחר שלבנדובסקי עזב את גוגל הוא הקים סטארטאפ בשםotto וכהרף עין זה נרכש על ידי אובר בתמורה ל-600 מיליון דולרים.
    בגוגל טענו כי סמיכות הזמנים בין פרישתו של לבנדובסקי מהחברה והרכישה של הסטארט-אפ שזה אך הקים על ידי ענקית שיתוף הנסיעות בתמורה לסכום עתק מצביעה על כך שלסטארט אפ-הצעיר היה מוצר מוכן להציע לאובר.

    עוד ב-TheCar:
    השמיים נפתחים: מונית מעופפת של אובר בדרך אליך
    גוגל נגד אובר: "ענקית שיתוף הנסיעות גנבה את הטכנולוגיה האוטונומית שפיתחנו"
    מדוע אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15.3 מיליארד דולר?

    גוגל טענה כי לא מדובר רק בחשדות הקשורים לסמיכות זמנים ולהוכחת טענותיה החמורות גוגל גם הציגה מייל שנשלח מספקית חלפים אשר נשלח בשוגג לכתובת המייל הקודמת של אחד המהנדסים שעבד בעבר בגוגל ועבר ל-otto ובו התגלה דמיון מפתיע בין מעגלי רדאר הלייזר התלת מימדי שלotto והרכיבים שהוזמנו מאותה חברה לאלה המצויים בדור החדש של המערכת האוטונומית של גוגל.

    השופט המחוזי וויליאם אלסופ קבע כי יש יותר מיסוד סביר להניח כי אובר רכשה את otto בין היתר משום שהיה ידוע לה כי ברשותו של לבנדובסקי אוצר גנוב.
    בפסיקתו השופט אלסופ נזהר מלקבוע בצורה גורפת כי הטכנולוגיה האוטונומית של אובר, העורכת בעת האחרונה ניסויים במוניות ללא נהג בערים שונים בארצות הברית, זהה לטכנולוגיה של גוגל, אך ציין בזהירות כי חלק מהקניין הרוחני שנמצא בקבצים שלבנדובסקי העתיק מגוגל "חלחל לתוך" הטכנולוגיה האוטונומית של אובר.

    כמו כן, קבע השופט כי אובר יכולה להמשיך לערוך ניסויים ולפתח טכנולוגיות לרכבים ללא נהג, אך אסור לה להתבסס על החומר הסודי שנגנב מגוגל או להשתמש בו בשום דרך שהיא.
    למרות הפסיקה, זה עדיין לא סוף הסאגה והשופט אלסופ הורה על חקירה פדראלית כדי לבחון אם למעשה המקרה הוא מסחר אסור בסחורה גנובה.

    החלטת השופט מעמידה את אובר באור מאוד לא מחמיא, אבל בענקית שיתוף הנסיעות מנסים לשים את הפרשה מאחוריה ולהסתכל על חצי הכוס המלאה.
    בתגובה רשמית לרויטרס טענה צ'לסי קולר, דוברת החברה, כי "אנו מרוצים מפסיקת בית המשפט והקביעה שלו כי אובר יכולה להמשיך בבנייה ובפיתוח ושימוש בטכנולוגיית הנהיגה בעצמית כולל רדאר ה-LiDAR".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בית המשפט בארה"ב קבע: אובר גנבה טכנולוגיה מגוגל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.