• Ad
  • דלוריאן תחזור השנה כמכונית ספורט חשמלית
    אחת המכוניות המסעירות בהיסטוריה של תעשיית הרכב – ולאו דווקא בזכות עצמה – תקום השנה לתחיה כמכונית חשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אף אחד לא אמור להיות מופתע מן החדשות האלה, בוודאי לאחר שכבר בשנה שעברה סיפרנו לכם שהן עומדות על הפרק – אבל אי אפשר לוותר עליהן: עוד השנה צפויה תחילת הייצור מחדש של מכוניות דלוריאן, והפעם כמכוניות חשמליות.

     

     

    דלוריאן תחזור השנה כמכונית ספורט חשמלית

     

    כמובן שהדבר המשעשע ביותר בפסקה הקודמת הוא שמה שהפך את דלוריאן לאחת המכוניות המרתקות, המאכזבות, והמיוחדות בהיסטוריה של תעשיית הרכב הוא לא המכונית עצמה – אלא ההבטחות האדירות שהיו כרוכות בה החל מן הרגע שבו נהגתה לראשונה ועד היום. כל ההבטחות האלה מעולם לא התממשו.

    דלוריאן, שללא ספק נחשבת לאייקון תרבותי ולכוכבת קונספירציות – זכתה אמנם לעיצוב מרהיב וייחודי, אבל שעתה הגדולה בתרבות העולמית – והחשיפה העצומה ביותר שאותה קיבלה אי פעם – לא קשורה למכונית עצמה, שיוצרה בהיקף מוגבל בשנים 1981-1982, וגם לא בתכונותיה הדינמיות או בשרשרת סקנדלים שנכרכו סביבה, אלא בהופעות הבלתי נשכחות שלה בסרטי "בחזרה לעתיד" אשר הפכו אותה לאייקון סינמסקופי.

    מכל מקום, כעת אנחנו מתבשרים שעוד במהלך השנה הנוכחית תיוצר מכונית מודרנית על בסיס העיצוב הכללי של המכונית המקורית, וזאת על-ידי חברת DeLorean Motor Company ממדינת טקסס, ארה"ב, אשר צייצה ברשתות החברתיות טיזר לאב-טיפוס חדש לגמרי, וזאת בהשראת האגדה האירית שמומנה בכבדות מכספי משלם המיסים הבריטי. ככל שאפשר להתרשם מן המעט שפורסם – המכונית המודרנית לא תהיה נאמנה במדויק למקור אבל צפויה להיראות הרבה יותר טוב ממנו. זה לא מפתיע מכיוון שכבר בשנה שעברה הוצגה תמונת טיזר של המכונית החדשה על-ידי לא אחרת מאשר סדנת העיצוב האיטלקית הנודעת 'איטלדיזיין' אשר מעורבת בפרויקט המתחדש (ועיצבה גם את המכונית המקורית).

     

     

    חברת דלוריאן החדשה הוקמה בטקסס על ידי המהנדס הבריטי סטיבן ווין, אשר כבר בשנת 1995 רכש את הזכויות על השם והמיתוג של החברה המקורית. המכונית העתידית תהיה חשמלית, כמובן, ותיקרא DeLorean Evolved, והיתרון הגדול שלה ביחס למכונית המקורית לא יהיה מערכת ההנעה (למרות שגם זאת הייתה די מאכזבת במקור) אלא רמת ההרכבה והגימור של המכונית – כך לפחות מובטח.
    כבר כתבנו מה אנחנו חושבים על הבטחות בכל הקשור לדלוריאן, ונזכיר רק שזאת לא הפעם הראשונה שהחברה בעלת הזכויות מבטיחה להשיב את המותג לחיים. בשנת 2016 הובטח לנו שנראה דלוריאן חדשה-ישנה בזכות האפשרות שנפתחה אז בארה"ב לייצר מכוניות בסדרות ייצור מוגבלות, אבל זה לא התממש.

     

     

    מה שבטוח זה שבעידן החשמל הרבה יותר קל לעצב ולייצר מכוניות, וגם קל יותר להשיג מכלולים לרכב חשמלי, וזה עושה את האפשרות לדלוריאן מודרנית הרבה יותר מוחשית וסבירה מאשר אי פעם בעבר.

    על ההיסטוריה המרתקת של דלוריאן והכוונות להשיב אותה לחיים תוכלו לקרוא כאן.

    לקריאה נוספת:

    בחזרה להווה: דלוריאן שבה אל קו הייצור

    העתיד כאן? בקרוב דלוריאן מעופפת

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.