• Ad
  • בורגוורד באמת רצינית: תציג מכונית ראשונה בתערוכת פרנקפורט

    מותג הרכב הגרמני-סיני החדש-ישן מעניק הצצה ראשונה לקרוס-אובר שיושק בתערוכת פרנקפורט באמצע ספטמבר. בשלב ראשון תימכר כל התוצרת בסין, אבל עם 800 אלף יחידות שמתוכננות לייצור בשנת 2020 כדאי ליבואנים ישראלים פוטנציאליים להתעורר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כחצי שנה, בתערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה, חשפה חברת בורגוורד הגרמנית את הסמל המחודש שלה, ואת תכניותיה לשוב מעולם המתים עם דגמים מודרניים אשר ייוצרו בסין.

    כעת, כך נראה, עומדים אנשיה לקיים את השלב הראשון בהבטחתם, ולהציג דגם ראשון – קרוס-אובר בגודל מלא שאמור להתמודד מול ב.מ.וו. X5, אאודי Q7 ומרצדס GLE – לכל הפחות בגודל אך לא במחיר.

    borgward-teaser-01
    יתחרה בב.מ.וו. X5 ובאאודי Q7. הקרוס-אובר הגדול של בורגוורד ייוצר בסין

    מתמונות טיזר ראשונות שחשפה החברה לפני מספר ימים עולה שהקרוס-אובר הגדול שלהם מוכן לכל הפחות לתצוגה, ומדיווחים בעיתונות הגרמנית מסתבר שהוא נצפה לאחרונה מספר פעמים בעת ניסויים בסביבות העיר שטוטגארט, שם ממוקם מטה החברה.

    בורגוורד עצמו הוא כיום רק סמל מן העבר, כלומר שכל הטכנולוגיה שבה ייעשה שימוש היא כזאת שנרכשת מיצרנים אחרים ומספקי משנה לתעשיית הרכב, וכן כזאת שמפותחת על-ידי הצוות החדש יחסית של כ-1,000 עובדים בגרמניה.

    אלא שהכח המניע את המותג הזה הן השקעות מאסיביות של גופים בסין – מן הסתם בהנחיה ממשלתית – ותחת חסות יצרנית הרכב המסחרי 'פוטון', שהיא חברת בת של יצרנית הרכב הממשלתית השניה בגודלה בסין – BAIC.
    ככל הידוע, וכך גם הגיוני להניח, בורגוורד תייצר את כל המכוניות שלה בסין – ודאי בשלב ההתחלתי – ושם היא גם תמכור אותן, לכל הפחות עד שהן יצברו קילומטראז' מספק כדי להעריך את הרמה המכאנית ואת רמת האמינות שלהן.

    עוד נתון שמחזק את הרושם הזה הוא שיחידת ההנעה הראשונה שאיתה יוצע הדגם הראשון תהיה יחידה היברידית, דבר שמתיישב היטב עם ההטבות הכלכליות שמעניקה כיום ממשלת סין לרוכשי כלי רכב כאלה.

    עם זאת, כמעט כל הפיתוח של המוצרים מבוצע בגרמניה, קרוב לתעשיית הרכב המתוחכמת ביותר בעולם ואל בסיס ידע שלסינים מאד משתלם להשקיע בו, בעיקר כדי לקצר את הדרך לתחרות בשאר יצרניות הרכב בעולם.

    לא מיותר להזכיר שהסינים בסך הכל הולכים בנתיב שנפרץ לראשונה על-ידי יצרני הרכב היפנים מסוף שנות ה-60 ועל-ידי הקוריאנים בשנות ה-90. הקוריאנים, גם לאחר שכבר העמידו תעשיית רכב שלא משפילה מבט בפני האירופאים והאמריקנים, מחזיקים מרכז פיתוח גדול מאד של יונדאי-קיה בפרנקפורט.

    אנשי בורגוורד מתארים את המותג שלהם כ"מותג יוקרה נגיש", כלומר שהם ישאפו לייצר מוצרים תחרותיים לאלה של מותגי היוקרה הגרמנים (דבר שלא צפוי להיות מושג כל כך בקלות לנוכח הטכנולוגיה המתקדמת מאד שאלה מחזיקים בה) – אך להציע אותם במחירים יותר "עממיים".
    לדברי אנשי החברה, עד לשנת 2020 הם מתכוונים להגיע להיקפי ייצור של 800 אלף מכוניות, ולהכפיל אותם עד לשנת 2025.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.