טויוטה רשמה את הגידול המרשים ביותר בחמשת החודשים הראשונים של 2014, יונדאי שמרה על יציבות, קיה, מאזדה וסוזוקי בעליה, ואילו מיצובישי ושברולט, עם מספרים נמוכים אמנם, רשמו זינוק מטאורי
בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו על כבישי הארץ 112,425 כלי רכב חדשים, כמעט 20% יותר מן הנתון המקביל בשנה שעברה, שהייתה השנה השנייה במספר המכירות בהיסטוריה של שוק הרכב שלנו. כך עולה מנתוני הרישוי של איגוד יבואני הרכב. בהנחה שקצב המכירות הנוכחי לא יואט באופן דרמטי תשבור שנת 2014 את שיא המכירות של כל הזמנים – כ-226,000, אשר הושג בשנת 2011.
קצב המכירות הנוכחי לא יימשך אמנם עד לסוף השנה בכל מקרה, מכיוון שבכל שנה בשנים האחרונות קיימת האטה בנובמבר-דצמבר לקראת הרישוי האטרקטיבי יותר של ינואר בשנה הקלנדרית הבאה. יחד עם זאת, בכירים בענף הרכב בישראל מעריכים שאם יימשכו התנאים הכלכליים הנוכחיים בעולם – בעיקר מכירות נמוכות באירופה וחוסן של השקל ביחס למטבעות הזרים – תנופת המכירות תימשך ובסיכום 2014 יעלו על הכבישים סביב ה-250 אלף כלי רכב חדשים.
נכון לחמשת החודשים הראשונים מוסיפה טויוטה להוות את האיום היחיד על ההגמוניה הקוריאנית, אם כי בשני המקרים, ככל הידוע, מוגבלים היבואנים על-ידי מספר המכוניות שהם יכולים לקבל מן היצרנים. טויוטה רשמה גידול מרשים של כ-64% במסירות, שהתבטא בתוספת של כ-5,000 יחידות, ומסרה 13,028 כלי רכב בחמשת החודשים הראשונים לעומת 7,972 יחידות בתקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי וקיה יחדיו מסרו מתחילת השנה יותר מ-26,000 מכוניות (יונדאי 14,989 וקיה 11,032) וזו עליה מצרפית של כ-2,000 מכוניות שנובעת מגידול של כ-2,500 אצל קיה לעומת ירידה של כ-500 אצל יונדאי.
רביעית בטבלת המסירות מתחילת השנה מדורגת מאזדה, אשר רשמה שיפור חשוב של כ-3,100 יחידות (8,404 לעומת 5,305) שמהווה זינוק של כ-58.5%. סוזוקי, שמדורגת חמישית, מסרה 6,472 כלי רכב מתחילת השנה לעומת 4,445 אשתקד, ואחריהן מדורגות סקודה (6,293 לעומת 5,478), שברולט, שרשמה זינוק של 119% ומסרה 5,875 מכוניות לעומת 2,682, ומיצובישי, שמכירותיה זינקו ב-216% מ-1,824 ל-5,760 יחידות.
רק שני יצרנים מבין עשרת מובילי הטבלה רשמו ירידה במכירות בחמשת החודשים הראשונים של 2014: פורד, שמסרה עד כה 4,941 כלי רכב לעומת 7,083 בתקופה המקבילה אשתקד, וניסאן, שמסרה 4,754 כלי רכב לעומת 5,217 אשתקד.
נתוני המסירות של חודש בודד מושפעים השפעה רבה ממועדי ההגעה של אוניות לנמלים ומקצב השחרור של כלי רכב אצל היבואנים, ובכל זאת – שלוש מובילות הטבלה הובילו במסירת מכוניות נוסעים גם במהלך מאי: יונדאי עם 3,391 מכוניות, טויוטה עם 2,258, וקיה עם 1,779. סוזוקי, שמדורגת רביעית בסיכום המסירות מתחילת השנה, מדורגת שלישית במאי לאחר שמסרה 1,291 מכוניות נוסעים (אם כי מספר זה כולל גם את הג'יפון שלה – S-Cross).
בהמשך דירוג מכוניות הנוסעים ממוקמת סקודה (1,096), ולאחריה מאזדה (851), רנו (708), שברולט (700), פורד (654) והונדה (649). מאזדה מסרה 510 ג'יפים בחודש מאי, מיצובישי מסרה 409, קיה 297, יונדאי 271 וטויוטה מסרה 240.
בסיכום חודש מאי לבדו נמסרו בישראל 21,701 כלי רכב, מהם 17,697 מכוניות נוסעים, 2,655 ג'יפים וג'יפונים, 1,116 כלי רכב מסחריים סגורים ורק 47 טנדרים. במאי שעבר, לצורך ההשוואה, נמסרו בישראל 19,420 כלי רכב.