• Ad
  • רוכבי קורקינטים חשמליים מושכרים בניו זילנד ובשוויץ נפצעו כאשר גלגלי הכלים שלהם ננעלו תוך כדי נסיעה. זאת לא הפעם הראשונה שכשלים טכניים משביתים את החגיגה בשוק המיקרו מוביליטי, וזה עוד לפני שמדברים על הגנת סייבר. הפעילות החדשה בישראל לא מושפעת מן התקלות בחו"ל.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מועצת העיר אוקלנד שבניו זילנד החליטה בשבוע שעבר לאסור את המשך פעילותה של חברת השכרת הקורקינטים 'ליים' (Lime) בשטחה, וזאת לאחר קבלת 155 תלונות של שוכרים שגלגלי הקורקינטים שלהם ננעלו בתוך כדי תנועה בגלל תקלת תוכנה או קושחה. ההערכה היא שהתקלות, הפציעות והפסקת השירות גרמו לעיר נזק של כחצי מיליון דולרים אוסטרלים.

     

     

    ברוב המקרים דיווחו הרוכבים על כך שהגלגל הקדמי של הקורקינט פשוט ננעל בפתאומיות בתוך כדי נסיעה, דבר שהטיח אותם כלפי הכביש או השביל שעליו רכבו. התוצאה: מגוון פציעות שחלקן הקל הסתכם בשריטות וחבלות והקשות גרמו לשברים בלסתות.

    במהלך חודש ינואר האחרון הפסיקה חברת 'ליים' את פעילותה בערים באזל וציריך שבשוויץ לאחר סדרה דומה של מקרים, שמספרם המדויק לא דווח. במקביל דיווחה החברה על התקלה בבלוג השוויצרי שלה והבטיחה פיצוי של 15 דקות השכרה חינם לכל המשתמשים הרשומים שלה עם חידוש השירות. בשבת האחרונה דיווחה ליים אודות התקלה גם בבלוג שלה באנגלית וכתבה ש: "ליים מחויבת לשקיפות כלפי הרוכבים והקהילה שלנו. לכן אנחנו מעדכנים אותך כאשר בעיה פוטנציאלית משפיעה על הצי שלנו. בטיחות היא נושא קריטי עבור ליים ואנחנו עובדים קשה כדי לזהות, לאבחן ולפתור כל בעיה שמתרחשת בצי שלנו… לאחרונה זיהינו באג בקושחה של צי הקורקינטים שלנו, אשר בנסיבות נדירות עלול לגרום לבלימה פתאומית מוגזמת במהלך השימוש… במקרים נדירים מאוד – בדרך כלל בעת רכיבה במורד במהירות גבוהה תוך כדי פגיעה במהמורה בדרך או במכשול אחר – עלול להיות מופעל כוח בלימה מופרז על הגלגל הקדמי וכתוצאה מכך הקורקינט נעצר באופן בלתי צפוי".

    ב'ליים' טוענים שהבעיה התגלתה בפחות מ-0.0045% מכלל הנסיעות של קורקינטים שלה ברחבי העולם והוסיפה ש"כל פגיעה היא אחת יותר מדי". לדבריהם, תיקון מיידי ראשוני הפחית את מספר התקריות ועדכון סופי, שיבוצע בקרוב בכל הצי שלהם, ישלים את פתרון הבעיה. עם זאת, בעוד שהנוסח של הודעת החברה מייחס את הבעיה לתקלה מכאנית בכלי, אשר עלולה להתרחש רק כאשר מתקיים חיבור נדיר של מצבים – יש שטוענים שהבעיה נובעת בכלל ממנגנון הנעילה כנגד גניבות אשר מוטמע ברוב סוגי הכלים שמוצעים להשכרה על-ידי כל החברות בתחום הזה.

     

     

    נכון לעכשיו ייתכן שהבעיה באמת עומדת להיפתר אבל מצד שני לא מן הנמנע שהיא קיימת, או התקיימה, גם במקומות נוספים מתוך 17 המדינות שבהן מופעל שירות הקורקינטים החשמליים של החברה. בשבוע שעבר ספגה 'ליים' תביעה ראשונה במדינת טקסס שבארה"ב מאדם שטוען שהוא הושלך מקורקינט מושכר של החברה ונפצע כתוצאה מכך.

    ליים, אשר נוסדה בסך הכל לפני שנתיים על-ידי שני יזמים – טודי סאן ובראד באו, גייסה בסמוך להקמתה כ-12 מיליון דולר, וכיום משכירה אופניים, קורקינטים ומכוניות בהשכרה לטווח קצרצר. שווי החברה מוערך כעת בין 2 ל-3 מיליארד דולר. באוגוסט שעבר חתמה החברה על הסכם עם 'אובר' שבמסגרתו היא תספק להם אופניים חשמליים להרחבת שירות השכרת האופניים שלהם.

    במהלך השנתיים האחרונות התרחשו לא מעט מקרי תאונות עם קורקינטים מתוצרת ליים, לפחות שלוש מהן קטלניות, והחברה נאלצה לבצע מספר לא מבוטל של תיקונים בצי הרכב שלה. באוקטובר שעבר, למשל, לאחר שבועות של חששות פנימיים לגבי השאלה אם החברה עושה מספיק כדי לטפל בסיכוני בטיחות, היא ביצעה קריאה לתיקון של אלפי כלים עם בעיות, שבחלקם אפילו פרצו שריפות של סוללות. בנובמבר האחרון בוצעה קריארה נוספת לתיקון בעקבות דיווחים אודות קורקינטים שנשברו לשניים תוך כדי נסיעה, וזאת לנוכח דיווחים פנימיים של עובדי חברה בנוגע לחששות בנושאים בטיחותיים.

    התקריות האלה לא בהכרח ייחודיות לחברה זאת, וככל הידוע קשורים בעיקר לבעיות טכניות בכלים עצמם – בין אם בגלל כשל בתכנון או בגלל תקלות חומרה או תוכנה. אלא שכל אלה מתגמדים לעומת הסכנה שגלומה בכך שכל הכלים שמשמשים להשכרה לטובת תחבורה שיתופית, ובהם גם מכוניות נוסעים, מנוטרים מרחוק ובמידה רבה גם נשלטים מרחוק על-ידי המפעילות שלהם. כך הם הופכים פגיעים להשתלטות מרחוק באמצעות פריצה של פצחנים (האקרים) אשר יכולים לגרום להם להאיץ באופן לא נשלט על-ידי המשתמש, או לבלום בפתאומיות בתוך כדי נסיעה בתנועה.

    חברת ליים החלה את פעילותה בישראל בתחילת חודש זה, והצטרפה בכך לחברות הבינלאומיות BIRD ו-WIND שכבר מפעילות אצלנו שירותי השכרת קורקינטים. מחברת LIME ישראל נמסר בתגובה ש"התקלות שמתוארות בכתבה לא משפיעות על פעילות הכלים של החברה בישראל".

    צילומים: ליים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בגלל תקלה: נפצעו מאות רוכבי קורקינטים של ליים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.