• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדלפות ראשונות לגבי ממשק המשתמש של גוגל למכוניות מגלות ממשק שמבוסס במידה רבה על פקודות קוליות, ומצמצם את הצורך לגעת במסך או להביט בו

    אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל שכבר משמשת במספר אסטרונומי של טלפונים חכמים, ולמעשה ברובם המכריע, עושה את דרכה אל המכונית שלנו וצפויה להגיע אליה עוד השנה.

    במאמר שפרסם אתר האינטרנט "משטרת האנדרואיד", שמגדיר את אמינות המידע שלו כ"70% ודאי", מתוארת מערכת ההפעלה שגוגל מפתחת עבור כלי רכב בשיתוף "הברית האוטומוטיבית הפתוחה" – שהיא התארגנות של יצרני הרכב ג'נרל מוטורס, הונדה, יונדאי ואאודי עם יצרנית האלקטרוניקה NVIDIA. על התארגנות זו הוכרז בתחילת השנה בתערוכת CES, תחת ההבטחה להביא את מערכת האנדרואיד למכוניות במהלך שנת 2014 .

    החשובה מבין השמועות שמצוטטות באתר היא שמערכת ההפעלה אמורה לפעול במכונית ללא כל קשר להימצאותו של מכשיר טלפון חכם או טאבלט, לכל הפחות בכל הקשור להשמעת מוזיקה ולניווט. במילים אחרות, זו תהיה מערכת הפעלה עצמאית שתותקן בתוך מערכת המולטימדיה או על מחשב של המכונית, ולא תהיה רק ממשק שמקרין על מסך המכונית את הנעשה על הטלפון החכם של המשתמש.

    ייתכן, ואף סביר, שתקשורת סלולרית תחייב חיבור לטלפון הנייד, או שתתבצע באמצעות סים ייעודי (או גם וגם), אולם את זה אפשר יהיה לקיים באמצעות תקשורת בלוטות' רגילה (מה שיאפשר, למשל, חיבור של טלפונים עם מערכות הפעלה אחרות). חוויית המשתמש צפויה להיות דומה לזו המוכרת למשתמשי טלפונים חכמים עם אנדרואיד, אלא שהיא תתבסס כמעט אך ורק על פקודות קוליות, בשאיפה לצמצם ובחלק מהמקרים אף לבטל, את הצורך להסיר את המבט מן הכביש ואת היד מן ההגה.

    אנשי "משטרת האנדרואיד טוענים שלא רצו (או יכלו) לפרסם את המידע שברשותם כפי שהוא, ולכן המחישו אותו באמצעות מספר סרטונים בערוץ היוטיוב שלהם.

     

     

     

    בשונה מן הממשק המוכר לנו מן הטלפונים ממשק האנדרואיד למכונית (ככל הידוע) לא יכיל כפתור "בית" ולא תהיה בו הפניה לאפליקציות של צד שלישי, אלא רק אפליקציות שגוגל ויצרני הרכב יחליטו שהן בטוחות מספיק לשימוש.

    עם זאת, היות שבניגוד ל-iOS של אפל אנדרואיד היא מערכת פתוחה, די ברור שמפתחים – בין אם עצמאיים ובין אם מקרב יצרני מערכות אלקטרוניקה, יוכלו להתחבר אליה ולהוסיף אפליקציות מכל סוג.

    לפי המידע שמצוטט בכתבה יהיה ממשק האנדרואיד לרכב מבוסס על ארבעה אזורים שונים: ניווט, מוסיקה, טלפון וחיפוש. כאמור, השאיפה היא לבצע כמה שיותר פעולות באמצעות פקודות קוליות, ובכלל זה בחירת מוסיקה, חיוג, איתור אנשי קשר ומשלוח הודעות.
    תחילת השימוש תתחיל, אולי, באמצעות ההחלקה הרגילה של האצבע, או בנגיעה ולאחריה פקודה קולית (או ששתי האפשרויות ייתכנו), ואז ישמיע הנהג פקודה קולית.
    בניגוד לכתיבת הודעות טקסט, שמסכנת מאד את הנהג וסביבתו, הממשק החדש יקריא לנהג את ההודעה ש"כתב" ויבקש ממנו לאשר אותה, בקולו, לפני משלוח. באופן דומה הוא גם יקריא הודעות טקסט ודוא"ל.

    android-wallpaper5_2560x1600

    הבחירה במערכת ההפעלה אנדרואיד מתבקשת מאליה, היות שהיא משמשת כיום בכ-80% מן הטלפונים החכמים והפכה מוכרת וטבעית למאות מיליוני משתמשים. התאמת מערכת ההפעלה למכונית לא אמורה להיות מסובכת במיוחד מבחינה זו שהמידע היחיד שהיא "שואבת" ממנה עשוי להיות קשור למצבה המכאני (למשל התראות ממערכת הדיאגנוסטיקה – OBD – ומידע לגבי תצרוכת דלק וחום מנוע), בעוד שכל יתר הנתונים (מהירות למשל) נגזרים ממערכת הניווט.

    הויכוח אודות הסחת הדעת שגורמות מערכות תקשורת ובידור ברכב, והסיכון הנוסף שהן יוצרות על הכבישים לא צפוי להיחלש עם השקת אנדרואיד לרכב. המברכים יאמרו אמנם שעדיף להשתמש במערכת שתוכננה מראש למזער את הסיכון מאשר בטלפונים הקיימים. המתנגדים יאמרו שכל דבר שיוצר הסחת דעת בנהיגה יגרום לתאונות, לכל הפחות עד שגוגל תשלים את פרויקט המכונית האוטונומית ותיקח את ההגה לידיים שלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אנדרואיד נכנס למכונית שלך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.