• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ברכבת ישראל מתכננים להרחיב את שעות הפעילות של רכבות הנוסעים, בעיקר בלילות ובסופי שבוע. בתכנון: יותר רכבות לפני כניסת השבת, ורכבות שיצאו לדרך מיד עם צאת השבת

    כחלק ממאמציה להגדיל את מספר הנוסעים, מתכננת רכבת ישראל להרחיב את שעות הפעילות ולהוסיף רכבות נוסעים בעיקר בלילות ובסופי השבוע. לדברי בכיר בהנהלת רכבת ישראל, החברה בוחנת הנהגת לוח זמנים חדש מתוך מטרה "להוסיף שעות פעילות לרכבת בלילות ובעיקר בסמיכות (לשבת) בסוף שבוע". כיום מפעילה רכבת ישראל כ-400 רכבות מדי יום, אך כבר בחודשים הקרובים מתוכננת הגדלת מספר הרכבות לכ-460 ביום.

    לדברי הבכיר ברכבת ישראל, "לא ייתכן שרכבת (אחרונה) ביום שישי מבאר שבע תצא ב-12 וחצי. חיילים משתחררים גם באחת ובשתיים, ואם השבת נכנסת בארבע וחצי אפשר להגיע עם הרכבת לתל-אביב עדיין בארבע. ומי שמשתמש ברכבת במוצאי שבת, (למשל) משפחות שנוסעות לבקר משפחות, לא צריכות לחכות לרכבת הראשונה שעתיים וחצי. חצי שעה אחרי צאת שבת רכבת יכולה להיות מונעת בנהריה ולצאת לכיוון המרכז".

    השינוי המתוכנן בלוח הזמנים אינו פשוט כפי שעשוי הדבר להיראות: הכנת רכבת לנסיעה נמשכת זמן רב, ולכן ההחלטה להפעיל רכבות כחצי שעה לאחר צאת השבת עשויה לחייב הפעלה חלקית של מערכים שונים – למשל, מערך התחזוקה – עוד לפני צאת השבת. מהלך שכזה עלול להיחשב כהפרה של הסטטוס-קוו – ההסדר ההיסטורי הנהוג בענייני דת ומדינה בישראל, ולפיו אסורה הפעלה של תחבורה ציבורית בימי שבת.

    אמנם חלק מקווי האוטובוס בישראל מתחילים את פעולתם לפני צאת השבת, אך לרוב הדבר נעשה כבר שנים רבות ולכן אינו נחשב להפרה של הסטטוס-קוו. אולם, כל שינוי בהסדרי הפעולה של התחבורה הציבורית בשבת, שיהיה בבחינת הסדר חדש, עשוי להיחשב להפרה של הסטטוס-קוו.

    גם הפסקת תנועת הרכבות זמן קצר לפני כניסת השבת עשויה להתברר כמהלך בעייתי. בעבר נרשמה ביקורת חריפה מצד נציגי המגזר החרדי במקרים שבהם נאלצו רכבות נוסעים להמשיך בנסיעתן לאחר כניסת השבת – למשל, כתוצאה ממזג אוויר קשה שגרם לעיכובים בלתי צפויים בחלק מקווי הרכבת. גם במשרד התחבורה, שאמור לפקח על פעילות הרכבת, קיבלו במורת רוח ליקויים או עיכובים שגרמו לנסיעת רכבות לאחר כניסת השבת.

    אולם, גם ללא התרחשות תקלות בלתי צפויות, עשויה הפסקת תנועת הרכבות סמוך למועד כניסת השבת לעורר בעיות. למשל, הסעת עובדים לבתיהם לאחר סיום המשמרת עשויה להידחות עד לאחר כניסת השבת, ולכך יידרש אישור מיוחד – אישור שכלל לא ברור אם יינתן.

    בשנת 2013 הסיעה רכבת ישראל כ-45 מיליון נוסעים, ובשנה הנוכחית צפוי החברה להסיע כ-47 מיליון נוסעים. מלבד השינוי המתוכנן בלוח הזמנים, במשרדי התחבורה והאוצר בוחנים את יישומה של רפורמה בתעריפי הנסיעה ברכבת, שצפויה להוזיל משמעותית את הנסיעה בחלק מהקווים. לדברי בכיר ברכבת, "יש עבודה של משרד התחבורה ומשרד האוצר, (ו)אנחנו שותפים לעבודה, כי אצלנו תהיה הורדת מחירים כנראה מסיבית וניכנס למעגלים (של משתמשים) שלא היינו (מצליחים למשוך) קודם".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השבת נכנסת ב-16:30? הרכבת תגיע לתל-אביב ב-16:00

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.