• Ad
  • החבר'ה מערוץ היוטיוב EverythingApplePro, המוקדש למוצרי "אפל", החליטו לבדוק האם סמארטפונים הנושאים את לוגו התפוח מסוגלים לשמש גם כרפידות בלם. האם מדובר בניסוי מיותר בעולם המקדש סרטונים ויראליים? צפו ותגלו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    543678בין אם נודה בכך ובין אם לאו, סמארטפונים תופסים חלק משמעותי בחיים של כל אחד מאיתנו בעשור השני של המילניום השלישי.
    לצערנו, על אף שכולם כבר הבינו בתיאוריה שטלפונים חכמים ונהיגה פשוט לא הולכים יחד, נראה שבמציאות כמעט כל נהג עושה לעצמו הנחות
    שהרי איך אפשר שלא לענות לשיחה של הדודה בלומה, לשקר בווייז ש"איני הנהג" ולחפש כתובת שיכולת להזין לפני היציאה לדרך, לבדוק מה קורה בקבוצת הווטסאפ של ההורים של הילדים בגן דליה ועל הדרך לעדכן סטטוס בפייסבוק ולהעלות איזו תמונה לאינסטגרם.

    עם זאת, מסתבר שיש גם אנשים שמוצאים דרכים להיעזר בסמארטפון לצרכים בטיחותיים בעת נסיעה ולא, אנחנו לא מתכוונים לאלה שמדווחים על "רכב שחונה בצורה מסוכנת בשולי הדרך" בווייז, אלא על אנשים יצירתיים של ממש.
    תארו לכם למשל סיטואציה בה אתם נוסעים עם כמה חבר'ה באוטו בדרך הררית נידחת ופתאום מבינים שהברקסים שלכם נגמרו ואין דרך להמשיך את הנסיעה.

    מן הסתם סביר להניח שאין לכם בתא המטען סט רפידות רזרבי והאופציה היא להמתין שעות לגרר או לחשוב מחוץ לקופסה.

    זה בדיוק מה שהגו החבר'ה מערוץ היוטיוב EverythingApplePro, המוקדש למוצרי אפל, שהחליטו להציע שבמקרה שכזה ניתן להשתמש בשמונה מכשירי אייפון מדגמי 4S ו-5S כתחליף לרפידות הבלם השחוקות.
    החבר'ה הללו לא הסתפקו בלזרוק סתם רעיון לאוויר והחליטו לבחון הלכה למעשה איך מכשירי אייפון, תקינים לחלוטין אגב, מתפקדים כרפידות בלם.
    מאחר שכל מכשירי הסמארטפון הנחשבים מתגאים במסך גדול, היה צורך למצוא מכונית שקליפרי הבלימה שלה גדולים מספיק ולאחר מספר בדיקות פורשה 911 מודל 2002 עם בלמי ספורט משודרגים התגלתה כמתאימה לניסוי המדעי החשוב.

    שמונה מכשירי האייפון תרמו את גופם למדע והותקנו על תושבות של רפידות בלם, קדימה הודבקו מכשירי אייפון 5 ואילו מאחור מכשירי אייפון 4 הקטנים יותר התגלו כמתאימים בול.
    בהמשך אותר כביש נטוש והניסוי עבר לחלק המעשי. בשלב הראשון נבדקה יכולת הבלימה ממהירות של 20 מייל (33 קמ"ש) ובאופן מפתיע החיכוך של המכשירים על צלחות הבלימה הצליח לעצור את הפורשה השוקלת מעל לטון ללא בעיה. לאחר ההצלחה במהירות האיטית הגיע הזמן לעבור לשלב הבא, ניסוי ב-40 מייל לשעה (65 קמ"ש). הפעם התוצאות היו פחות מבטיחות, התחושה בדוושה הייתה ספוגית מאוד ולקראת עצירה אחד האייפונים החל לעלות באש (שכובתה במהרה באמצעות מטף).
    על אף שכבר בשלב זה היה ניתן לקבוע שאולי לא מדובר ברעיון ממש טוב, החבר'ה מ- EverythingApplePro החליטו להמשיך בתוכנית המקורית ולבצע בדיקה גם במהירות 60 מייל (96 קמ"ש).
    באופן לא מפתיע במהירות זו יעילות האייפונים התגלתה כעוד פחות אפקטיבית וחייבה את הנהג לעשות שימוש בבלם היד (הפועל על מערכת אחרת) כדי להביא את הפורשה לעצירה מוחלטת.

    מרבית האייפונים, מן הסתם, לא שרדו את הניסוי, אך באופן מפתיע אחד האייפונים שהותקנו בסרן האחורי הצליח, למרות השריטות והמסך השבור, להדלק ואף לנגן מוזיקה.
    בכל מקרה, למרות שהניסוי הסתיים בכשלון ואף אחד מהמכשירים לא הצליח לפעול כטלפון לאחריו ועל אף שהאייפונים התגלו כחסרי תועלת כתחליף לרפידות בלם, בעידן הויראלי בו כל ניסוי שקשור לסמארטפונים מתוצרת אפל זוכה להתעניינות ערה אין ספק שמאות אלפי אנשים יצטרפו ל-1.5 מיליון האנשים שכבר ראו את הסרטון בששת הימים מאז עלה לרשת ויקדישו, בדיוק כמוכם, 10 דקות שלמות כדי לחזות בניסוי המיותר הזה.

    עוד ב-TheCar:
    אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בדרך לשברולט

    54354647657

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איך לא חשבו על זה קודם: האם אייפון יכול לשמש כרפידת בלם?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.