• Ad
  • חברת א.ד.י מערכות מנסה לערער את השליטה המוחלטת של מובילאיי בשוק מערכות ההתרעה המתקדמות ומשיקה את MOVON - מערכת בטיחות קוריאנית מבוססת מצלמה המתריעה על קרבה וסטייה מנתיב. האם יש כאן בשורה טכנולוגית? מה בנוגע למחיר? כל הפרטים לפניכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בא.ד.י מערכות לא יכלו לפלל לתזמון טוב יותר כדי להציג את מערכת הבטיחות MOVON.
    יש להדגיש כי המועד להשקה נקבע כבר לפני מספר שבועות, לפני שמישהו ידע על עסקת הענק במסגרתה מובילאיי הישראלית נמכרה לענקית השבבים אינטל בתמורה ל-15 מיליארד דולרים, אבל אין ספק שאחרי שבוע בו כל המדינה דיברה על מערכות בטיחות מתקדמות לרכב המודעות של הציבור לטכנולוגיה והבנת החשיבות שלה הגיעו לשיא שאף קמפיין פרסומי בשום סכום שהוא לא יכול להשיג.

    כמו מובילאיי, גם MOVON היא מערכת התרעה מפני התנגשות וסטייה מנתיב המבוססת על מצלמה. היא פותחה על ידי קונצרן קוריאני בשם זהה שהוקם ב-1998 ומתעסק בעיקר בטכנולוגיות ובמוצרים הקשורים לתחום התקשורת הסלולרית.
    לטענת אנשי א.ד.י, בפיתוח מערכת הבטיחות התאגיד הקוריאני השקיע 30 מיליון דולרים – סכום לא מבוטל כשלעצמו אבל נמוך במאות אחוזים ביחס להשקעה של מובילאיי או יצרניות רכב בפיתוח טכנולוגיות דומות.

    עוד ב-TheCar:
    מדוע אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15.3 מיליארד דולר?
    משרד התחבורה הישראלי מציג: סוזוקי יותר בטוחה ממרצדס
    מובילאיי פותחת לפולקסווגן את העיניים

    יתרה מזאת, המערכת של MOVON, לפחות בגרסתה הנוכחית, מציגה יכולות פחותות באופן משמעותי מאלו של הדגמים העדכניים של מובילאיי וכוללת התראת התנגשות וקרבה לרכב לפנים והתרעה על סטייה מנתיב, אך אינה מסוגלת לזהות הולכי רכב מתפרצים לכביש, כלי רכב דו גלגליים ותמרורים ולמעשה דומה לגרסאות הראשונות של מובילאיי ששווקו לציבור לפני כעשור.
    עם זאת, יש לציין כי המערכת הקוריאנית משמשת גם כמצלמת דשבורד באיכות HD.

    בזמן משהרוב המוחלט של יצרני רכב בעולם, כולל קיה ויונדאי הקוריאנים, משתמשים ברכיבים של מובילאיי במערכות הבטיחות המקוריות המותקנות בדגמים השונים שלהם ולחברה יש מסד נתונים הכולל מיליוני קילומטרים שמעניק לשבב שלה יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, המערכת של MOVON בשלב זה נמצאת בתחילת הדרך ומוטמעת כפריט OEM רק בכמה דגמי משאיות ואוטובוסים מתוצרת קונצרן טאטא ההודי.

    על מנת לקבל רישיון לשיווק מוצר בטיחותי משרד התחבורה דרש מהיבואנית לעמוד בסטנדרטים מסוימים שבמקרה זה יתאמו לתקנה 364 למערכות התרעה, אך משום מה המשרד אינו מסוגל היה לערוך את הבדיקות בעצמו או על ידי מי מטעמו.
    במקום, אנשי חברת א.ד.י  נדרשו להציג בפני משרד התחבורה אישור של מעבדה מוסמכת שבחנה על פי הזמנתם ובמימון שלהם את יעילות המכשיר.
    לצורך קבלת אותו אישור בא.ד.י מערכות פנו למרכז ההנדסי של אוניברסיטת אריאל ולאחר 3 ימי בדיקות בתנאים סטריליים במתקן בקיסריה ובמנחת בערד התקבל האישור הנכסף למערכת ה-MOVON.

    בעוד שגרסאות מובילאיי השונות מקבלות דירוג של בין 5.5 ל-6 נקודות על פי מדד הבטיחות של משרד התחבורה, מערכת MOVON  הכוללת, כאמור, יכולות חלקיות מקבלת ציון של 4 נקודות בלבד המעניקות זיכוי נמוך יותר בהטבת המס ועל כן בשלב זה סביר להניח שיבואני הרכב יעדיפו להמשיך לצייד את הרכבים החדשים שהם מוכרים במובילאיי וקבל זיכוי במס קניה של 2,000 שקלים אשר, על פי מקורות בענף הרכב,  גבוה מעלות המערכת ליבואנים.

    בשל כך, בשלב זה בא.ד.י מערכות מתמקדים בלקוחות ה"אפטר מרקט" ובעיקר בנהגי משאיות ואוטובוסים ממודל 2012 שהחל מנומבר בשנה שעברה נדרשים להתקין ברכביהם מערכת בטיחות מתקדמת הכוללת התרעה על שמירת מרחק וסטייה נתיב כדי לעבור טסט.

    נתח שוק נוסף שב.א.די. רואים בו פוטנציאל הוא התקנה לפני מסירה ללקוח ברכבים חדשים עם פחות מ-6 כריות אוויר (כמו למשל רנו קליאו, כל דגמי דאצ'יה, סיאט איביזה ואחרים) שלא עומדים בדרישות המינימום שקבע משרד התחבורה ועל כן לא זכאים לניקוד ולהטבות מיסוי על פי דירוג הבטיחות של משרד התחבורה.

    אנשי א.ד.י מבטיחים שבעוד מספר חודשים יוצג דור מתקדם יותר של המערכת אשר יכלול גם זיהוי הולכי רגל ותמרורים ובנוסף מצלמה אחורית ייחודית שבמקרה שהיא תזהה רכב מתקרב תפעיל את אורות הבלימה של הרכב בו מותקנת המערכת כדי לגרום לרכב המתקרב להאט.

    מערכת ה-MOVON תשווק בישראל עם תג מחיר רשמי של 2,500 שקלים – לא באמת נמוך מספיק כדי להנגיש את המערכת לכווו-ללם עם מחיר שווה לכל נפש, אך לכאורה זול משמעותית ממחיר המחירון של מובילאיי.עם זאת, בפועל ללקוח פרטי ובמיוחד ללקוחות גדולים המחירים של מערכות מובילאיי נמוכים בהרבה ולא באמת מעניקים ל-MOVON יתרון של ממש גם בתחום זה.

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איך אומרים מובילאיי בקוריאנית?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.