• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במקביל לקאדי המסחרי חושפת פולקסוואגן גם את גרסת המיני-מיניוואן להסעת נוסעים, הטוראן. המיני-מיניוואן הראשון שמבוסס על פלטפורמת MQB החדישה מוצע עם שישה מנועים מוגדשי-טורבו

    פולקסוואגן כבר חשפה את כוונתה להציג בשבוע הבא בתערוכת ז'נבה את קאדי החדש – הטנדרון המסחרי על בסיס פלטפורמת הגולף, ואת טוראן החדש – המיניוואן בגודל מלא שלה.
    כעת היא משחררת פרטים רשמיים ראשונים אודות דור שלישי, חדש לגמרי, של טוראן שהוא המיני-מיניוואן שמתחרה ברנו סניק, סיטרואן C4 פיקאסו, אופל זאפירה ופיאט 500L.

    טוראן החדש מבוסס על פלטפורמת MQB החדשה של קבוצת פולקסוואגן, מה שאיפשר למהנדסי החברה להגדיל באופן משמעותי את הממדים – בעיקר את בסיס הגלגלים (ב-11 ס"מ), את האורך הכולל (בכ-12 ס"מ), ואת המרחב הפנימי שלו, וגם להפחית את משקלו הכולל ב-62 קילו.

    תא המטען ענק, בנפח 1,040 ליטר, וברחבי סביבת הנהג ותא הנוסעים מותקנים 47 תאי אחסון בגדלים שונים.

    new Volkswagen Touran 002
    תא מטען ענק וגרסאות חמישה ושבעה מושבים

     

    טוראן עבר שדרוג משמעותי של עיצוב הפנים ושל החומרים שבהם נעשה שימוש, והוא מקבל שפע עצום ורב של מערכות סיוע לנהג ומערכות בידור – חלקן כסטנדרט, רובן מן הסתם בתוספת תשלום.

    בין השדרוגים החשובים בולטת שיטת קיפול חדשה למושבים, שתאפשר לו להתחרות (סוף סוף) בזאפירה ולהציע קיפול מוחלט של המושבים עד לרצפה שטוחה לגמרי. טוראן מוצע בגרסאות של חמישה ושבעה מושבים, ומעתה מותקנת לכל מושב של כל נוסע יחידת קשירה בסטנדרט איזו-פיקס למושב בטיחות לילד.

    הדור השלישי של טוראן מעוצב בעיצוב מודרני שתואם את העיצוב של שאר דגמי הדור הנוכחי של פולקסוואגן. לדעת אנשי פולקסוואגן זהו עיצוב "ספורטיבי", והצדודית שלו אכן נראית פחות קופסתית ויותר דינמית.

    בין השאר הוא מוצע גם עם "חבילת R-LINE" של פיתוחי גוף ופלסטיקה שמשווה מראה עוד יותר ספורטיבי.

    הלכו על ספורט אלגנט: טוראן R-LINE
    הלכו על ספורט אלגנט: טוראן R-LINE

    עידן הטורבו

    טוראן החדש מוצע עם שישה מנועים חדשים, בהם שלושה מנועי טורבו-בנזין: מנוע ה-1.2 המוכר שמספק 110 כ"ס, ומנוע ה-1.4 ליטר המוכר גם הוא שמספק 150 ו-180 כ"ס.

    שלושה מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר מספקים 110, 150 ו-190 כ"ס. כל המנועים יוצעו גם עם תיבות הילוכים אוטומטיות-רובוטיות בעלות מצמד כפול.

    טוראן החדש מוצע עם מגוון רחב של מערכות סיוע לנהג ומערכות בידור, החשובות בהן הן בקרת שיטוט אדפטיבית (ACC), מערכת בלימת חרום עירונית אוטונומית, מערכת בלימה אוטומטית לאחר התנגשות, סייען פקקי תנועה, התראת נתיב חסום, סייען גרירת נגררים, ופתיחה חשמלית לדלת אחורית עם חיישן רגל (שמאפשר לפתוח את הדלת באמצעות זיהוי כף הרגל מתחת לפגוש האחורי).

    שפע מערכות סיוע לנהג ומערכות בידור, מיזוג אוויר לשלושה אזורים
    שפע מערכות סיוע לנהג ומערכות בידור, מיזוג אוויר לשלושה אזורים

    מיזוג האוויר, כמו בסופרב החדשה של סקודה, מסוגל להשיג טמפרטורות שונות בשלושה אזורים.

    גימיק חביב אחר הוא מעין אינטרקום פנימי אשר מאפשר לנהג לדבר עם נוסעיו מבלי להרים את הקול: מיקרופון לצד הנהג מגביר את קולו ומשמיע את הדברים ברמקולים שמאחור. מערכת כזאת כבר מותקנת במכוניות יוקרה שונות אך זו פעם ראשונה שהיא מוצעת במכונית עממית.

    בנוסף יוצעו גם כל סוגי החיבוריות המוכרים לטלפונים מבתי היוצר של אפל וגוגל (אנדרואיד).

    טוראן יובא לסירוגין לישראל במהלך השנים אבל מעולם לא זכה אצלנו לפופולריות לה הוא זוכה באירופה, ובעיקר בגרמניה, מפני שמעולם לא היה מספיק תחרותי במחיר.

    תיאורטית הוא יכול להגיע אלינו עוד ברבעון השלישי השנה, אבל לנוכח ההיקף המצומצם יחסית של השוק הזה, והקשיחות שפולקסוואגן מפגינה כלפי השוק הישראלי (ולעומת זאת האגרסיביות שקיה מפגינה כאן עם קארנס), לא ברור אם יש לו סיכוי להתמודד אצלנו.

    עם זאת, חשוב לשים לב שהפסקת הייצור של מאזדה 5 מפנה חלל בפלח השוק של מיניוואנים קטנים בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אחרי שאראן מגיע טוראן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.