• Ad
  • HR-V הוא אחד המיני קרוסאוברים הנאים והשימושיים בשוק שלנו, אלא שמחיר גבוה ורמת אבזור לא מספקת מקשים עליו להיות גם אחד האטרקטיביים בקטגוריה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילום: אופיר דואק

    באחור אופנתי, וכמו יצרניות גדולות ומכובדות אחרות, הצטרפה לאחרונה גם הונדה אל קטגוריית ה"מיני-קרוסאוברים" – דמויי ג'יפון על-בסיס פלטפורמת סופר-מיני, אשר המבשר שלה היה ניסאן ג'וק.

     

    הונדה HR-V

     

    כאשר בוחנים את ההיסטוריה של הונדה אי אפשר להשתחרר מן ההרגשה שמדובר בהחמצה, היות שאנשיה לא היו צריכים לחזות בעיניים כלות בהצלחתה של המתחרה שלה כדי ללמוד על הפוטנציאל של קרוס אובר קטנטן.
    למעשה, להונדה יש את כל הזכויות לטעון שהם, ולא ניסאן, המציאו את הרעיון הזה עם HR-V המקורי, אשר הושק כבר לפני כמעט שני עשורים.

    HR-V הנוכחי הוצג על-ידי הונדה בראשית 2014 בתערוכת ניו יורק, אלא שכמו עם ג'אז החדשה הונדה לקחה את הזמן שלה והשיקה אותו באירופה ואצלנו רק כעבור כשנה וחצי.

    מפה לשם הולכת הדרישה לקרוסאוברים קטנים וגוברת, ומכל עבר צצות מתחרות נוספות אשר מנסות לתקוף אותה מזוויות שונות ולהציע ייחוד כזה או אחר כדי לקטוף לקוחות פוטנציאליים.
    מה שמשותף לנישה כולה, ולקרוסאוברים בכלל, הוא הצורך לספק בראש ובראשונה עיצוב שמעצים את התדמית של הלקוח, הכלי והמותג.

    HR-V מוצע בעולם גם עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית והנעה כפולה, אבל אלינו הוא הגיע רק בגרסת מנוע בנפח 1.5 ליטר עם תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית.

    המכונית

    מיני קרוסאוברים, כאמור, בנויים על גבי פלטפורמות של מכוניות סופרמיני, ו-HR-V מבוסס על פלטפורמת ג'אז החדשה.

    מידותיו נדיבות יחסית לרוב המיני קרוסאוברים, כלומר שהוא נמצא אי שם במחצית הדרך בין ג'וק לבין ניסאן קשקאי: אורכו 430 ס"מ, רוחבו 177 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלו 261 ס"מ.

     

    הונדה HR-V

     

    HR-V מעוצב בסגנון נפוח ומרשים, ומתאפיין בחזית העדכנית של הונדה כמו גם בסממנים ספורטיביים כמו גג משתפל וידיות פתיחה חבויות בדלתות האחוריות. התפחתם של קשתות הגלגלים ופיסול משטחי הצד מוסיפים את שלהם למראה מוחצן אשר בוודאי קולע לטעמו של קהל היעד – חובבי הג'יפונים הקטנים.

    תא נוסעים ושימושיות

    פלטפורמת ג'אז מיוחדת ברצפה שטוחה, ואצל HR-V זה מסייע להשיג מרחב פנים אופטימלי ביחס לגודל, וזהו מרחב מרשים ביחס למתחריו מבית ניסאן (לא בעיה) או פיאט (קצת יותר קשה).

    מרחב הראש מאחור מצומצם מכדי להתאים לישיבת שלושה מבוגרים והמרחב הכולל – שנגזר כאמור מזה של מכונית סופרמיני – לא מספיק לצורך הצבת שלושה מושבי בטיחות. היות שכך HR-V לא יכול לשמש כתחליף למכונית משפחתית קומפקטית, כפי שכן יכולים לעשות, למשל, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון.

    עם זאת, ביחס לקטגוריה שלו HR-V בולט לטובה, גם נפח תא המטען שלו לא רע, וקיפול המושבים האחוריים לכדי רצפה שטוחה לחלוטין מאפשר להטעין בכלי הקטן הזה לא מעט מטען בעת הצורך.

     

    הונדה HR-V

     

    מעצבי הונדה עיצבו את תא הנוסעים של HR-V באופן לא שגרתי: סידור פתחי האוורור מול הנוסע, בקרת האקלים שמבוססת על משטח מגע וקונסולה מוגבהת בין המושבים יוצרים יחד עיצוב מקורי, אלא שזה נפגם בגלל שימוש בחומרים שאינם נעימים למגע ובצבעים קודרים. איכות ההרכבה פחות טובה מכפי שכולנו רגילים לקבל בהונדה, ומצפים מיצרנית יפנית איכותית.

     

    הונדה HR-V

     

    גם הנדסת האנוש לא מבריקה – למשל עם מערכת מולטימדיה אשר חסר בה כפתור נוח לעוצמת השמע, שימוש במתגי מגע קטנים ולא נוחים להפעלה בזמן נסיעה וממשק מסורבל.
    שקעי מדיה חיצונית וטעינה קיימים, כמובן וכצפוי, אלא שהם מוחבאים מתחת לקונסולה שבין המושבים ונמצאים רק כאשר מתכופפים כדי למצוא אותם.

    מנוע וביצועים

    HR-V מונע כאמור באמצעות מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.5 ליטר, אשר מספק 130 כ"ס ו-15.8 קג"מ.

    כדרכה של הונדה מתקבל ההספק המרבי בסל"ד גבוה יחסית, וגם שיא המומנט מגיע רק ב-4,600 סל"ד (לעומת תחום ה-1,500-2,000 במנועים הבנזין המוגדשים), וזה די בעייתי כאשר בין המנוע לגלגלים מעורבת גם תיבת הילוכים רציפה.

    יחידת ההנעה הזאת די נעימה לשימוש בעת נהיגה רגועה, אבל עם כל הכבוד – רוב מי שבוחר בהונדה מצפה גם לנהיגות פחות רגועות וכאשר נדרש מעט כוח לטובת תאוצה נאלץ המנוע לחצות את קו ה-3,000 סל"ד.
    במצב כזה פורצים המנוע והתיבה יחד בשאון קולני לא מאד נעים, אם כי לזכות תיבת ההילוכים הרציפה יש לציין את תגובתה הזריזה.

     

    הונדה HR-V

     

    בידוד רעשי הרוח והכביש של HR-V הוא בין המשובחים, כל עוד שלא מאמצים יתר על המידה את המנוע, כך שבשורה תחתונה זהו כלי שמיועד לנסיעות רגועות ובאלה הוא בולט לטובה.

    צריכת דלק

    על פי נתוני היצרן עומדת תצרוכת הדלק הממוצעת של HR-V על 19.2 ק"מ לליטר. בפועל השגנו במהלך המבחן צריכת דלק של 11.9 ק"מ, נמוך משמעותית מן הנתון המוצהר אבל לא רע עבור מנוע אטמוספרי, ובמיוחד בהתחשב בתנאי המבחן הלא רגועים.

    הונדה היא יצרנית המנועים הגדולה ביותר בעולם ומנועים יעילים הם חלק מן הסמל המסחרי שלה, על כן אין זה מפתיע שהציון הירוק של HR-V הוא 3, וזהו ציון טוב לרכב פנאי מסוג זה.

     

    התנהגות ונוחות

    מהנדסי הונדה בחרו בכיול מתלים נוקשה, וזה מבטיח לא מעט קפצוצים במהירויות נמוכות ובמפגש עם שיבושים עמוקים.
    רק לאחר שעוברים את גבול המהירות העירונית של 50 קמ"ש משתפר כושר הספיגה ומקבל את הציון "מספק".

    למרות החסרון השיווקי צריך להודות למי שאיפיין את הגרסה הישראלית של הכלי על כך שבחר בצמיגים בעלי חתך גבוה (215/60), היות שאלה תורמים לנוחות (על חשבון ה'לוק' הספורטיבי).

    למרות הנוקשות, ובגלל מרכז הכובד הגבוה יש ל-HR-V נטייה מודגשת מידי לרכינה בפניות, אם כי ריסון תנודות המרכב בעת העברות משקל טוב יחסית.

    רמת האחיזה גבוהה, וההתנהגות צפויה, אבל הגה קל מידי ומנותק מזכיר לנו שלמרות שמדובר בהונדה גם עם HR-V, וכמו עם כל הקרוסאוברים מסוגו, עדיף לסגל נהיגה רגועה.

     

    בטיחות

    אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ואת כל מערכות בקרת היציבות, האחיזה ותגבור הבלימה הסטנדרטית. בנוסף מותקנת גם מערכת התרעת התנגשות עם בלימה עצמאית במהירויות שבין 5 ל-30 קמ"ש.
    מערכת זאת עדיפה בהרבה על 'מובילאיי' הפאסיבי שמוצעת כיום ברבות מן המכוניות החדשות (תודות להטבת המס שמעניקה המדינה) – מפני שהיא עשויה לחסוך לא מעט כסף על-ידי מניעת התנגשויות עירוניות.

    עם זאת, חבל שיבואני הונדה בחרו שלא להביא את HR-V עם חבילת הבטיחות המושקעת יותר של הונדה (זו לא מוצעת אפילו כאופציה בתוספת תשלום) אשר כוללת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה וזיהוי תמרורים – מערכת שכן מוצעת בג'אז.

    היות שהונדה כבר מקבלת זיכוי מס על המערכת המקורית (והעדיפה כאמור) למניעת התנגשות היא לא יכולה להציע בנוסף גם את המערכת של מובילאיי שמספקת התראות בטיחות נוספות.

    במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבל HR-V את הדירוג המרבי של 5 כוכבי בטיחות עם 86% בהגנה על מבוגרים ו-79% בהגנה על ילדים.

    אבזור

    HR-V מוצע במקומותינו ברמת גימור אחת בלבד. לצד אבזור חשמלי מקובל (חלונות, מראות נעילה) מוצעים גם בקרת שיוט וחיישן אורות, בלם יד חשמלי וחימום למושבים הקדמיים – ואלה אינם פריטים שגרתיים בקרב קרוסאוברים קטנים ואפילו אצל כלים מעט גדולים יותר. מנגד – אנשי הונדה חסכו בכמה פריטים פשוטים והכרחיים כמו בקרת אקלים מפוצלת או פתחי אוורור למושב האחורי.

    גלגל ההגה מצופה בעור ופנסי ערפל אפשר לקבל בתוספת תשלום, אבל בהתחשב במחירו הלא מאד צנוע של HR-V אלה פריטים מתבקשים.

    מחיר ותמורה

    מחירו של HR-V הוא 139,000 ש"ח, כלומר שהוא בין היקרים בקבוצת המיני קרוסאוברים (רק פיאט 500X בגרסתו המאובזרת וג'יפ רנגייד יקרים ממנו).

    בעיה גדולה יותר שבפניה ניצב HR-V מגיעה מצד הקרוסאוברים בגודל קומפקטי ובראשם גרסת ה-1.6 ליטר של קיה ספורטאז' – כלי גדול, מרווח ושימושי יותר אשר מציע ציוד בטיחות עדיף.

     

    הונדה HR-V

     

    שורה תחתונה

    HR-V מביא איתו את ה-DNA המוכר של הונדה אל קטגוריית הקרוסאוברים הקטנים.
    הוא לא מצטיין דינמית וגם איננו שימושי או נוח במיוחד (אם כי גם מתחריו אינם כאלה), אבל הוא בהחלט בולט בעיצובו, שופע גאדג'טים, מציע רמת בטיחות גבוהה ויחידת ההנעה שלו יעילה וחסכונית.

    בהשוואה למתחריו הישירים לקטגוריה מציע HR-V יתרון בכל הקשור לשימושיות ולמרחב הפנים, כלומר שהוא הכי קרוב, בקטגוריה הזאת, לתחליף למכונית משפחתית.
    מעל לכל – גם לסמל ה-H בחזית יש ערך לא מבוטל, ואולי גם לעובדה שמי שינהג בו לא יראה כלים דומים לשלו בכל קרן רחוב.

    וזאת גם הבעיה: התמחור הגבוה מציב את HR-V בתחרות מול קרוסאוברים גדולים, שימושיים ומאובזרים ממנו.

    הטוב: מרחב פנים ושימושיות ביחס לקטגוריה, גדג'טים, תצרוכת דלק
    הרע: הנדסת אנוש, איכות חומרים, נוחות
    הערה: עם תג מחיר נמוך יותר יכול היה להוות תחליף אופנתי למכוניות משפחתיות קומפקטיות

    מפרט הונדה HR-V

     

    הונדה HR-V

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופנתי אך יקר: הונדה HR-V במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.