• Ad
  • מיני מוסיפה את שלה להיצע המכוניות החשמליות המתרחב בישראל, עם 'מיני SE' שארוזה בתוך העיצוב המוכר והיוקרתי ועם מיתוג פרימיום אופנתי וטווח נסיעה לא מבריק של 235 קילומטרים בין טעינות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מיני, מותג המכוניות הקטנות, האופנתיות והנחשקות מבית ב.מ.וו, משיק בישראל את מיני SE – הדגם החשמלי הטהור שהחברה חשפה  בגרסה סדרתית בתערוכת פרנקפורט בסתיו הקודם. בשונה מב.מ.וו. i3 או מסדרת ID של פולקסווגן – שהן מכוניות שנבנו ותוכננו מלכתחילה כחשמליות –  מיני SE היא הסבה של המכונית הרגילה והמוכרת לנו בתצורת האצ'בק 3 דלתות, למערכת הנעה חשמלית.

    המכונית נבדלת בעיצובה החיצוני מהמכוניות שמונעות באמצעות מנועי בעירה פנימית רק בקומץ שינויים קוסמטיים שנועדו לספר את הסיפור החשמלי. השבכה הקדמית שונה, על הגוף ניכרים קישוטים חדשים בצבע צהוב זרחני, וחישוקי הגלגלים ייחודיים לדגם זה. מתחת למרכב מותקנים המנוע החשמלי שמוכר לנו מב.מ.וו i3 ומספק 184 כוחות סוס, ומתחת לרצפה מותקן מכלול סוללות ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה מרבית של 32.6 קילוואט. אגב, מבחינה הנדסית צריך להסיר את הכובע בפני מהנדסי ב.מ.וו. שהצליחו להתקין את הסוללה הגדולה הזאת בתחתית הרכב למרות שהוא מבוסס, כאמור, על פלטפורמה קונבנציונלית ולא על פלטפורמה חשמלית.

     



    טווח הנסיעה המוצהר של מיני SE, לפי תקן WLTP המחמיר, הוא רק 235 קילומטרים בין טעינות, וזה אמנם אמור לספק את הלקוח הטיפוסי של המכונית הזאת – צעירים שישתמשו בה לנסיעות עירוניות ופרבריות, וכן לקוחות שזאת עבורם "מכונית עירונית" שנוספת למכונית אחרת במשק הבית. למרות זאת הטווח הזה קצר כמעט ב-100 קילומטרים מן הסטנדרט של לא מעט כלי רכב חשמליים מודרניים. בנוסף, משך  הטעינה של הסוללה קצר יחסית: רק 3.5 שעות לטעינה מלאה משקע תלת פאזי ביתי סטנדרטי שמספק 11 קילוואט/שעה, או 35 דקות לטעינת 80% בעמדת טעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט/שעה.

    המותג מיני ממוצב כמותג פרימיום, ומחירה של מיני SE – למרות הטבת המס הנדיבה למכוניות חשמליות – לא זול: 239 אלף ש"ח. מחיר זה מקביל למחירה של מיני קופר S (לשתי המכוניות נתוני תאוצה דומים: 7.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). זה גם מחיר גבוה בכ-100 אלף ש"ח ביחס למכוניות החשמליות הסיניות הכי פחות יקרות בשוק.

    לזכותה של המכונית עומדת רמת האבזור הגבוהה ביותר שמיני מציעה, גם ריפודי עור מלאים, חימום למושבים הקדמיים, תאורת LED מלאה בחזית, ומערכת שמע של 'הרמן קרדון' עם 12 רמקולים.

     


    בדלק מוטורס לא מצפים שמיני SE "תשבור את השוק" אבל מתכוונים למכור כמה עשרות מכוניות בשנה. הם גם מקווים שהעיצוב המתוק של המכונית הזאת ימשוך אל בית מיני-ב.מ.וו. הרבה יותר לקוחות מכפי שהצליחה למשוך ב.מ.וו i3 שמוצעת במחיר דומה מזה כשלוש שנים, אבל אולי הקדימה את זמנה ואולי לא "לחצה על הכפתורים הנכונים" של בלוטות החשק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.