• Ad
  • אופל אדם 2015
    שלמה סיקסט משיקה את אופל אדם מחדש. הפעם עם תיבה אוטומטית (רובוטית עם מצמד בודד), יותר רמות אבזור ובתפירה אישית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כשנה, בתערוכת אוטומטור, השיקה שלמה סיקסט את אופל אדם – מכונית עירונית אופנתית – (לצידה של אופל מוקה). אז הושקה המכונית רק עם תיבת הילוכים ידנית ובמחיר יקר יחסית של 99,000 שקלים. אילן טל, אז מנכ”ל משותף ביבואנית אופל, וכיום מנכ"ל היבואנית, העריך בזמנו שיצליח למכור 150 מדגמי אדם. זה לא קרה ומאז ועד היום נמכרו כ-50 מדגמי אדם. הוא גם אמר באותו מפגש שהקפיצה בכמויות תתבצע עם השקת הגרסה האוטומטית בתחילת 2015. זו התרחשה היום ולהערכת טל עד סוף השנה הם יצליחו למכור 1,000 מדגמי אדם – רובם ככולם מהגרסה האוטומטית וברמות האבזור הגבוהות יותר. לדבריו חלק מהגידול יהיה על חשבון פיאט 500 שבשנה שחלפה מכרה כ-1,200 מכוניות בסגמנט.

    אופל אדם שנקראת על שמו של מייסד החברה הושקה בתערוכת פריז 2012. זוהי מכונית עירונית מקטגוריית מיני שמתברגת בתחום הקטנות האופנתיות בהן מתמודדות פיאט 500, מיני, אאודי A1 וסיטרואן DS3 מבחינת מראה, אבזור ומחיר.

    https://www.youtube.com/watch?v=liZ3mHiLJvs

    הממדים דומים יותר לפיאט 500 מאשר לאחרות המבוססות על פלטפורמות גדולות יותר: אורכה 370 ס"מ, רוחבה 172 ס"מ, גובהה 148 ס"מ ובסיס גלגליה 231 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 170 ליטר.

    בשלב זה מוצעת המכונית רק עם מנוע אחד: בנזין 1.4 ליטר (87 כ”ס) שמשולב עם תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד בעלת חמישה יחסי העברה. יש גם שילוב לתיבה ידנית (חמישה הילוכים) תמשיך להימכר במקביל. עם התיבה האוטומטית רובוטית מאיצה המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-13.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 178 קמ"ש (12.5 שניות ו-176 קמ”ש בידנית). צרכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת על 21.3 ק"מ לליטר בממוצע עם מערכת עצור-התנע ו-20.4 ק"מ לליטר ללא המערכת. התיבה הידנית רושמת 19.6 ק”מ לליטר בממוצע.

    בניגוד לאדם הידנית שמוצעת רק ברמת אבזור אחת והגבוהה ביותר, הגרסה האוטומטית רובוטית תשווק בארבע רמות אבזור. הבסיסית ביותר נקראת 'מפנקת', עולה 92,000 שקלים וכוללת את החשמול המקובל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה, בקרת שיוט, גלגל הגה בציפוי עור ועוד. רמת אבזור שניה נקראת 'מפנקת ומשתלמת', עולה 94,000 שקלים ומוסיפה לקיים כניסות USB ו-AUX, בלוטות', דיפון פנימי צבעוני (לקונסולה, מסגרת תיבת ההילוכים וידיות דלתות פנמיות) וחישוקי 15 אינץ' קלים. רמת אבזור שלישית נקראת 'מפנקת ומשתלמת + עצור-התנע', עולה 96,000 שקלים וכוללת מערכת עצור-התנע ואפשרות לשני צבעים חיצוניים (גוף לעומת גג ומראות צד) ועוד. רמת גימור רביעית ואחרונה נקראת 'יוקרתית', עולה 100,000 שקלים וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ' מקורית ובהתקנה מקומית (עם אפליקציית וויז, פנגו ומזג אוויר), תאורת אווירה בתוך המכונית, חישוקי 16 אינץ' קלים ועוד. הגרסה הידנית מוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר ובמחיר של 89,000 שקלים.

    היבואנית מתכננת להציע את המכונית בתפירה אישית עם 30 אפשרויות לשילובי צבע גג ומרכב, 16 דיפוני פנימי, 5 חישוקים שונים, 4 סוגי עיטור חיצוני ו-2 גווני ריפוד. "הרעיון של המכונית הוא התאמה אישית," אומר טל, "זה אולי תחילה מעט מבלבל, אבל בסוף הלקוח מקבל מכונית ייחודית רק לו."

    להערכת היבואנית מעט מאוד לקוחות אם בכלל, ירכשו את הרמה הבסיסית וגם מעט מאוד ירכשו את רמת האבזור השניה. לדבריהם מרבית הלקוחות ירכשו את רמת האבזור השלישית והרביעית בהתפלגות של 50% ביניהן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופל אדם מושקת בישראל מחדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.