• Ad
  • על רקע הפופולריות הגואה של הדריפטינג, מחלקת הספורט של אודי צפויה לוותר על מערכת ההנעה הכפולה ולהעביר את כל הכוח לגלגלים האחוריים בחלק מדגמי RS החדשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    35 שנים אחרי שמערכת הקוואטרו של אודי שינתה את פני מרוצי הראלי והפכה את החברה מתת מותג זניח מבית פולקסווגן ליצרן יוקרה המתחרה ראש בראש בב.מ.וו ובמרצדס, יתכן כי בקרוב אודי תנטוש את סימן ההיכר הבולט ביותר שלה.

    אמנם גם היום לא כל המכוניות שמייצרת החברה מצוידות בהנעה לכל הגלגלים, אך בחירה בחלק מהדגמים בהנעה קדמית בלבד נובעת משיקולי עלות וכל הגרסאות הבכירות, כמו גם כל דגמי ה-S וה-RS הספורטיביים, עושות שימוש בהנעת הקוואטרו המפורסמת שהפכה את אודי למה שהיא היום.

    באופן אובייקטיבי אין ספק שמדובר במערכת גאונית שבעזרת דיפרנציאל מרכזי מתוחכם מנצלת את כוח המנוע בצורה אופטימלית ומחלקת אותו בכל רגע נתון בצורה המיטבית בין ארבעת הגלגלים, מאפשרת לכולם להגיע הביתה בשלום גם כשתנאי מזג האוויר קשים ובמקביל מסוגלת להעניק יכולת לנצל את כל הביצועים שיש לרכב להציע גם למי שאינו נהג על.

    לכאורה זה נשמע מושלם, אך מאידך, במיוחד בהקשר של הדגמים הספורטיביים, יש הטוענים כי על אף שמדובר במכוניות מרשימות מאוד מבחינה טכנולוגית שמסוגלות להגיע ממש מהר ממקום למקום, בגלל אותה מערכת הנעה הכפולה מתוחכמת למעשה המעורבות של הנהג במלאכת הנהיגה קטנה יחסית ובשל כך חובבי נהיגה אמיתיים כמעט תמיד יעדיפו את גרסאות ה-AMG וה-M של מרצדס וב.מ.וו בהתאמה על פני ה-RS של אודי.

    עוד ב-TheCar:
    סובארו היא יצרנית רכבי ההנעה הכפולה הגדולה בעולם
    כוח מול מוח: ב.מ.וו 140M מול אודי S3 במבחן
    אודי משיקה את חטיבת 'אודי ספורט' בישראל

    אמנם במילניום השלישי בעבור הרוב המוחלט של בני האנוש התוצאה חשובה מהדרך ומכונית שעושה את מה שצריך כדי לאפשר לכל אחד להרגיש נהג על זה בדיוק מה שאנשים מחפשים, אך מאידך העלייה החדה בפופולריות של תחום הדריפטינג הציבה את אודי במצב מעט בעייתי משום שדגמי הספורט שלה התגלו כפחות משתפי פעולה עם סגנון נהיגה זה.

    בינינו, הרוב המוחלט של האנשים, גם בקרב רוכשי מכוניות הספורט, לא באמת הולכים לשרוף צמיגים במגרש ההחלקה הקרוב לביתם בכל סופשבוע, אבל ההייפ שמעוררים סרטוני הדריפטינג והשאיפה של האנשים לשחק אותה קן בלוק (גם אם בפעול מה שהם מחפשים זו פסיעה קטנה של זנב הרכב בכיכר ולא יותר מזה), חייבו, ככל הנראה, את אודי להחליט לשקול לעשות שינויים דרסטיים בתצורתם של לפחות חלק מדגמי הקיצון בסדרת RS.

    בזמן שהמתחרות הגדולות ב.מ.וו ומרצדס המזוהות כל כך עם הנעה אחורית החליטו דווקא לצייד את ה-M5 החדשה ואת ה-E63 AMG במערכות הנעה כפולה בהן קיים מצב "דריפט" המעביר באופן קבוע את הרוב המוחלט של הכוח לגלגלים האחוריים, בראיון ל"אוטו אקפרס" הבריטי ציין סטפן וינקלמן מנכ"ל אודי ספורט כי אודי לא תוסיף מצב דריפט למערכת הקוואטרו שלה אלא פשוט תוותר לגמרי על הנעה הכפולה בחלק מדגמיה לטובת הנעה אחורית – תצורה שלמעשה לא הייתה קיימת באף מכונית אודי בשלושת העשורים האחרונים.

    הצהרותיו של וינקלמן עולות בקנה אחד עם ההחלטה שנקבלה באודי לא מזמן לשנות את שם חטיבת הספורט של החברה מ-"Quattro" ל"אודי ספורט".

    "באשר לשינוי השם, החלטנו שהשם קוואטרו עשוי להטעות. קוואטרו היא מערכת הנעה לארבע-הגלגלים והיא ללא ספק אחד הדברים שהפכו את אודי לגדולה, אבל לדעתנו", מסביר וינקלמן, "זה לא היה השם הנכון לחברה כי הוא הגביל אותנו לסוג הנעה אחד, וכפי שאמרתי – אודי ספורט בעתיד תציג מכוניות חדשות שחלקן יהיו כמובן מצוידות בהנעה כפולה ואילו חלקן יהיו מצוידות בהנעה רק לצמד מהגלגלים".

    וינקלמן לא הוסיף פרטים או גילה באיזה דגמים מדובר, אך ציין שחטיבת הספורט של היצרנית מאינגולשטאט תציג שני דגמים חדשים בתערוכת פרנקפורט הקרובה בסתיו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אודי נוטשת את הקוואטרו?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.