• Ad
  • סגירת סניף אגף הרישוי בחולון פיזרה את המהומה אל כל סניפי גוש דן והשפלה, והעומס בסניף אגף הרישוי בראשון לציון הוא חוויה שלקוחה ממדינות מתפתחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עונת הנסיעות בעיצומה אבל מי שמבקש להשתתף בחוויה שלקוחה ממדינות באפריקה או בדרום מזרח אסיה לא צריך להשקיע עשרות אלפי שקלים בנסיעה אתגרית, או להידחק בביקורת הדרכונים בנתב"ג.

     

     

    ברחוב הרצל 30 בעיר ראשון לציון, מרחק של רבע שעת נסיעה מן הסניף הסגור-לרגל-שיפוצים של משרד התחבורה בחולון, משתרכים מידי בוקר תורים מיוזעים של מאות נהגים ובעלי רכב שזקוקים לשירותי אגף הרישוי. מאות האזרחים נאלצים להצטופף במסדרון לא ממוזג של הקומה הראשונה בבניין 'ראשון סנטר', שם ממוקם סניף אגף הרישוי המקומי, מבלי שיתאפשרו להם ולו תנאי המתנה מינימליים.

    המהומה הנוכחית החלה עם סגירת סניף אגף הרישוי בחולון, אשר במבחן התוצאה בוצעה ללא היערכות הולמת מצד משרד התחבורה, מה שיצר לחץ טבעי, וצפוי מראש, בשאר הסניפים של גוש דן ושל שפלת החוף.

    עשרות אזרחים שמקדימים להגיע כדי להירשם לתור ההמתנה נאלצים להצטופף במסדרון שמשרת את כלל המשרדים שבאותה קומה, ביניהם מכון הלב "קרדיו סנטר" שצמוד לסניף של אגף הרישוי. במקום הוצבו מספר כסאות פלסטיק, אלא שמספרם קטן מכדי לענות לצורך וכך נאלצים רוב האזרחים לעמוד, תוך שאנשי האבטחה לא מצליחים להשתלט על הממתינים הזועמים (זה באמת בלתי אפשרי). מידי מספר דקות מתפתחת במקום מהומה שמלווה בצעקות, דחיפות ותגרות ידיים בין אזרחים שסבורים, בצדק, שמגיע להם שרות טוב יותר ממשרד ממשלתי בשנת 2017.

    התוצאה היא שמשרד שגובה אל קופת המדינה אגרות בסך מיליארדי שקלים לא מסוגל להעניק לאזרחים שירות מינימלי, ומציע רמה שמתאימה למדינת עולם שלישי. לא אחת נאלצים עובדי מכון הלב הסמוך לצאת אל המסדרון כדי לבקש שקט, היות שהמהומה הרבה טורדת את השלווה שדרושה לאנשים החולים, ומקשה על צוות המכון להעניק להם שירות.

     

     

    במהלך השנה האחרונה פרסם משרד התחבורה שתי הודעות לעיתונות שבהן הוכרז על "מהפיכת שירות" באגף הרישוי, ובין השאר גם על העובדה שהנפקתם של רישיונות נהיגה, ולאחרונה גם של רישיונות רכב, תבוצע מעתה גם בסניפי רשות הדואר. בהודעת דובר משרד התחבורה נכתב החודש ש:"שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ" (מתואר השר נשמטת כדרך קבע הגדרת תפקידו כ"שר התחבורה והבטיחות בדרכים" – ב.ב.)… "ציין כי מתן אפשרות לאזרחים להנפיק רישיונות נהיגה ורכב בדואר תשפר משמעותית את השירות לציבור. "הנגשת שירותי הרישוי לאזרח תחסוך ממנו את הצורך להגיע למשרדי הרישוי ותאפשר לו לקבל שירות קרוב לביתו ובשעות גמישות. כמו כן, היא תפחית את העומסים במשרדי הרישוי ותחסוך לציבור הנהגים המחויב להגיע למשרד הרישוי זמן יקר" הוסיף השר כץ".

    ואכן, בקומת הקרקע של בניין 'ראשון סנטר' פועל סניף דואר, אולם גם סניף זה עמוס במספר רב של אזרחים ממתינים, תופעה שהייתה ידועה ולא נפתרה עוד לפני "המהפך" של אגף הרישוי. הקשר בין שני הגופים הממשלתיים האלה, ששניהם חולקים נקודת תורפה משותפת בכל הקשור לקבלת קהל, גורם בין השאר לכך שרישיונות שונים מגיעים לאזרחים רק בחלוף מועד החידוש שלהם ולא לפניו. במשרד התחבורה יכולים אמנם להתאמץ ולשלוח את כל חידושי הרישיונות זמן רב יותר לפני מועד פקיעת התוקף שלהם, אבל הם מעדיפים להקטין ראש ולהאשים את רשות הדואר באיחורים בהגעת החידושים.

    את תגובת משרד התחבורה נפרסם אם וכאשר נקבל אותה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אגף הרישוי מציג: החיים במדינת עולם שלישי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.