• Ad
  • מרצדס OC500 , מרצדס O404

    אגד מחדשת את הצי

    אגד מתחדשת בחמישה דגמים חדשים למערך העירוני והבינעירוני. במקביל היא נפרדת ממרצדס O404 - הדגם הבינעירוני ששירת אותה ב-25 השנים האחרונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בטקס שנערך בסוף השבוע שחלף, 'אגד' הכניסה לשירות חמישה דגמים חדשים, שלושה לתחום העירוני ושניים לבינעירוני. סה"כ מדובר על כ-200 אוטובוסים חדשים עם מנועי אירו 6, שיכנסו לשירות במהלך 2015 לאחר שנבחנו באגד בשנה שחלפה. במקביל אגד הוציאה לגמלאות את מרצדס O404 אשר שירת אותה בכמעט 25 השנים האחרונות.

    למערך העירוני רכשה אגד שלושה דגמים חדשים: סקניה N280UB, מאן לאיונס סיטי (Lion's City) ואוטובוס מאן לאיונס סיטי רב קיבולת (BRT), שדגם הגז שלו הוכתר כ'אוטובוס השנה 2015' בתערוכת הנובר האחרונה. זהו אוטובוס נמוך רצפה באורך 18.75 מטר עם חמש דלתות שכמותו נמצא בשירות המטרונית בחיפה ולאחרונה גם בשירות חברת 'דן' בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה.
    באגד גם מציינים שהם בוחנים אוטובוסים עם מכלולי הנעה אלטרנטיביים כמו גז וחשמל אשר יכנסו לניסוי בשורות החברה בחצי השנה הקרובה.

    בקרוב בישראל: אוטובוס מאן מונע CNG

    אבי פרידמן, יו"ר אגד התלונן על כך שבינתיים לא ניתן להשתמש בשאר הדלתות לשם עלייה ושמערך הטעינה של כרטיסי הרב-קו שונה מאזור לאזור כך שלמשל לא ניתן לטעון כרטיס רב-קו של תל-אביב במכונה שנמצאת בירושלים.
    עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, ענה בתגובה שבעיות אלה יפתרו בחודשים הקרובים. נושא העלייה מדלתות נוספות יחל ממחר כפיילוט שיערך באזור כפר סבא ורעננה (בשני קווים של חברת 'מטרופולין') ועד אוגוסט יותקנו מכשירי תיקוף כרטיסים (ולידטורים) בסמוך לכל אחת מהדלתות בכל הקווים המרכזיים ועתירי הנוסעים בשלושת המטרופולינים הגדולים: חיפה, ירושלים ותל אביב.

    לתחום הבינעירוני יכנסו מרצדס, OC500 ודגם של דאף. מרצדס OC500 הוא הדור החדש ומחליפו של ה-O404 שנכנס לשירות באגד בשנת 1991. במסגרת הטקס הוצג דגם O404 הראשון שנכנס לשירות (בשילוב צבעים לבן-סגול) והאחרון שהיה פעיל (בצבע ירוק). סה"כ רכשה אגד 250 אוטובוסים מדגם O404 ואלה סופקו בין השנים 1994-2000. עם השנים והקילומטרז' שצברו החלו האוטובוסים יוצאים משירות כאשר בשנה האחרונה נותרו 30 אוטובוסים פעילים מדגם זה. רובם ככולם אגב נמכרו למדינות באירופה להמשך שירות פעיל לעוד שנים ארוכות.

    סה"כ מונה כיום צי האוטובוסים של אגד כ-2,900 אוטובוסים ועוד כ-1,000 אוטובוסים בשתי חברות הבת: 'אגד-תעבורה' ו'אגד תיור ונופש'. כחלק מהסכמי הסחר, רוב אוטובוסים בישראל נרכשים כשלדות עם מכלולי ההינע, ובניית המרכב וההרכבה נעשית בארץ על ידי אחת משתי החברות הפועלות בישראל, 'ארגז' ו'מרכבים'. עלות אוטובוס חדש נעה בין 1 מיליון ל-1.1 מיליון שקלים ומשך זמן השירות של אוטובוס באגד הוא כ-15 שנה. במהלך התקופה יגמא אוטובוס עירוני כ-900,000 ק"מ (כ-60,000 ק"מ בשנה) כאשר אוטובוס בשירות בינעירוני יעבור כ-2 מיליון ק"מ (ממוצע של 120,000-150,000 ק"מ בשנה).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.