• Ad
  • בפעם השנייה בתוך כחצי שנה נשרפת באירופה מכונית חשמלית מדגם דאצ'יה ספרינג
    בפעם השנייה בתוך כחצי שנה נשרפת באירופה מכונית חשמלית מדגם דאצ'יה ספרינג. האמנם צרוף מקרים?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דאצ'יה, מבית רנו, השיקה לפני כשנה וחצי באירופה את 'ספרינג' – המכונית העירונית החשמלית שהיא מייצרת בסין על בסיס המיני-קרוסאובר העירוני רנו K-ZE (שבעצמו מבוסס על רנו 'קוויד') שמיועד בעיקר לשווקים מתפתחים.
    לפני כשבוע פרסם בעל רכב כזה פוסט עם תמונות בקבוצת הפייסבוק Dacia Spring Romania ובו טען שהמכונית שלו – בין הראשונות שנמכרו ברומניה ועם 36,000 קילומטרים על מד המרחק – נשרפה כליל בשריפה שהחלה בסוללה החשמלית והתפשטה משם אל המכונית כולה.

     

    אביב רומני: דאצ'יה ספרינג חשמלית נשרפה כליל, והיא לא הראשונה

     

    בעל הרכב כתב שהאירוע התרחש ב-11 במאי בשעה שאשתו נהגה במכונית לא הרחק מביתם במערב רומניה והסיעה את בנם בחזרה מבית הספר. לדבריו, האישה שמעה רעש חזק שנשמע כמו שריקה וחריקות מתחת לרכב. למרות זאת היא המשיכה לנסוע כ-300 מטרים לפני שעצרה את הרכב וירדה ממנו יחד עם בנה. בתוך כ-15 דקות המכנית בערה ונשרפה כליל. הוא הוסיף ש"את הפחד שעברו האישה והילדים אני לא יכול להסביר כאן. המכונית הפכה לאבק, וזו הפעם הראשונה שאני ממש מתחרטת על רכישתו…
    יש לי ביטוח מלא של קאסקו והמכונית הייתה באחריות לעוד 18 חודשים. אני לא מאשים אף אחד, אני לא רוצה פרסום שלילי, ובעיקר לא רוצה לראות תגובות מרושעות. אני רק רוצה לחשוף בפניכם את החוויה המצערת הזו ולשאול כיצד תגיבו במקרה שתיקלעו לאותו מצב", אמר בעל הרכב.

    לכבאים שהגיעו לזירה לא היה הרבה מה לעשות ולדברי בעל הרכב הם קבעו שהסיבה לשריפה הייתה קצר חשמלי – אולם הם לא מסרו אם מדובר בסוללה או ברכיבי מערכת החשמל.

    בפוסט מאוחר יותר סיפר בעל הרכב שלפי צילומים שבידו מקור השריפה הוא מארז הסוללות, והוא עדכן שהוא הגיש לרשויות ולנציגי דאצ'יה תמונות וסרטונים שבהם נראה עשן סמיך יוצא אך ורק מאזור מארז הסוללות. עוד נכתב שצוות מהנדסים מהמפעל הראשי של דאצ'יה ברומניה אמור להגיע לראות את שיירי הרכב בימים הקרובים לצורך הערכה טכנית.

    ספרינג, מכונית עירונית ארבעה מושבית, מוצעת בסין תמורת כ-9,000 דולר ובאירופה זאת המכונית החשמלית הזולה ביותר, עם תג מחיר של כ-12,000 אירו. תכולת האנרגיה של סוללת הליתיום-יון של ספרינג היא 27.4 קילוואט, וזה אמור להספיק לטווח נסיעה של 230 קילומטרים.

     

     

    זאת הפעם השנייה מאז שדאצ'יה ספרינג משווקת באירופה שקיים דיווח פומבי אודות שריפה בדגם הזה. בנובמבר שעבר עלתה ספרינג באש בחניון באיטליה במהלך טעינה, ובעל הרכב, שכתב על המקרה בקבוצת הפייסבוק Dacia Spring Italia, תאר את האירוע וכתב: "אני רק יודע שזה עלה באש בתוך כדי טעינה". בעלי ספרינג אחרים כתבו שם בתגובה: "אולי היצרן צריך לחקור קצת את הבעיה. לדעתי, ספרינג לא הייתה מוכנה לעלות לכביש (מפני שיש בה) יותר מדי פשרות, כמו למשל כבל מתחת לגוף שאפילו אין לו מיגון והוא מקובע עם מלחציים, סוללה שאין לה קירור כלשהו".

    דאצ'יה ספרינג היא אמנם המכונית החשמלית הכי פחות יקרה שמוצעת באירופה אבל גם כך זאת לא המכונית שמומלצת ביותר למי שבטיחות נמצאת בראש מעייניו: במבחן ריסוק שפורסם על-ידי פרויקט Euro NCAP בדצמבר 2021 קיבלה ספרינג כוכב אחד בלבד, לאחר שהבוחנים מצאו "סיכון גבוה לפציעות מסכנות חיים באזור החזה של הנהג והראש של הנוסע מאחור".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.