• Ad
  • אחרי כמעט חמש שנים איתנו עברה A4 מתיחת פנים מתבקשת. בהיעדר גרסה היברידית מלאה ומוזלת היא נאלצת להתמודד מול מובילות הקטגוריה עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    גם לאחר מתיחת הפנים מחזיקה אאודי A4 קוואטרו בקלפים החזקים שלה כמכונית סדאן יוקרתית, איכותית ובעלת יכולת דינמית גבוהה. עם זאת, היא מתקשה להצדיק את מחירה ביחס לגרסאות ההיברידיות של המתחרות.

    עוד ב-TheCAR
    אאודי A1 ספורטבק במבחן דרכים
    אאודי TT קוואטרו במבחן דרכים
    מבחן השוואתי: אאודי A4 מול ב.מ.וו סדרה 3, קאדילאק ATS ואלפא רומיאו ג'וליה

    נעים להכיר, אאודי A4

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות נפגעה כידוע מאופנת הקרוסאובר, ולא מעט דגמים ותיקים ומוכרים נעלמו מן הנוף שלנו. עם זאת, דווקא בפלח היוקרתי יותר עדיין נותרו לא מעט דגמי סדאן מפוארים ויש להם עדיין ביקוש קבוע גם בקרב נהגים סולידיים וגם אצל מי שבקש לנהוג במכונית משפחתית עם יכולות דינמיות (ויכול לשלם את תוספת המחיר הנדרשת).

    אאודי A4 היא נציגה בולטת בקרב מכוניות המנהלים היוקרתיות-דינמיות כבר מאז שהוצגה לראשונה בשנת 1995 כמחליפתה של אאודי 80. הדור הנוכחי, רביעי במספר, הוצג בסוף 2015 ולכן הגיע מועד מתיחת הפנים שלו, מה גם שכעת נדרשת המכונית הזאת להתמודד מול דור חדש של "אמת המידה לקטגוריה", הלא היא ב.מ.וו. סדרה 3 החדשה.

    מה נשתנה?

    כדרכה של אאודי, מתיחת הפנים ל-A4 מינורית, ואת רוב השינויים העיצוביים נמצא בחזית שבה הודגשה השבכה והיא כעת אגרסיבית יותר, עם מבנה חלת דבש בגרסת ה-S Line. שלושה פתחי אוורור מדומים מפרידים בין השבכה לבין מכסה המנוע, וזה מעוצב כעת בתצורה  משתפלת יותר בקצה. הפגוש הקדמי עוצב מחדש עם כונסים אגרסיביים יותר, ומאחור הותקנו פנסי LED עם איתות דינמי.

    היצע המנועים עודכן כדי לעמוד בתקנות זיהום אוויר מחמירות והולכות, כשהשינוי העיקרי שרלוונטי לנו הוא במנועי הבנזין. מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר מחובר כעת למערכת היברידית קלה במתח 12V, וזאת מסייעת בעיקר בתאוצות הראשוניות ומפחיתה מעומס החשמל של מכלולים זוללי אנרגיה. מנוע זה מוצע בשלוש רמות הספק: 150, 190 ו-245 כוחות סוס. מעבר לכך, כמו בכל מתיחת פנים, אנשי אאודי מצהירים על שיפור של איכות החומרים ובידוד הרעשים, וגם על וכיול משופר למתלים. יצאנו לבדוק.

     

    מנוע, ביצועים

    למבחן התייצבה A4 בגרסת הקוואטרו הבכירה עם גרסתו החזקה של המנוע שמספקת 245 כוחות סוס. הספק זה נמוך ב-7 כוחות סוס ביחס לדגם היוצא, אבל המומנט – 37.7 קג"מ, נותר זהה. כח המנוע מועבר לארבעת הגלגלים על פי דרישה באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה.

    השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים עובד מצויין, והתיבה מאפשרת למצות את הכח בכל עת, עם החלפות הילוכים מהירות וחלקות גם תחת עומס. כך מציגה המכונית ביצועים מרשימים, למשל זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות. עם זאת, הנונשלנטיות שבה מאיצה A4 מטשטשת את תחושת קצב צבירת המהירות. צריכת הדלק הממוצעת, בתנאי המבחן, הייתה כ-10.5 ק"מ לליטר, מה שאומר שבתנאי נסיעה רגועים יותר אפשר יהיה להשיג כנראה כ-12-13 ק"מ לליטר, ואלה נתונים מכובדים מאד למכונית כזאת חזקה.

     


    התנהגות, נוחות

    כיול המתלים נוקשה יחסית, וזה מאפשר שליטה טובה בתנודות המרכב גם כאשר מנסים לדחוף את המכונית לקצה. כשעושים זאת נחשפת  רמת אחיזה גבוהה מאד, וההנעה הכפולה יוצרת התנהגות ניטרלית עם תגובות מאד מדודות. נהג ממוצע יצליח לקבל קצב נסיעה מהיר על כביש מפותל, וגם אם יתאמץ הוא יתקשה להתקרב למגבלות האחיזה של המכונית. למערכת בקרת היציבות לא תהיה יותר מידי עבודה, זה נכון, אבל מצד שני – כמו ברבים מדגמי אאודי – מחירה של היכולת הזאת הוא תחושה קצת יותר מידי "סטרילית". היגוי מדויק אך מנותק מחזק את התחושה הזאת.

    כיול מתלים קשיח מאפשר ל-A4 לרסן היטב את תנודות המרכב על כבישים גליים ובמעבר מעל בורות עמוקים, וגם יכולת הספיגה שלהם טובה – אם כי היא לא מושלמת במהירויות עירוניות. פעולת מתלים שקטה מאד מוסיפה לתחושת הנינוחות, ומצד שני – צמיגים בחתך נמוך לא מאפשרים למתלים לסנן מהמרות ושברים קטנים.

     

     

    תא נוסעים, שימושיות

    תא הנוסעים היה אחת מן הנקודות החזקות של A4, ולכן לא מפתיע שלא נדרשו יותר מידי שיפורים לסעיף זה. שינוי אחד שכן בוצע הוא נטישת ממשק ה-MMI המוכר של אאודי, אשר ליווה אותנו לאורך יותר מעשור, ובמקומו מבוצע תפעול המערכות השונות באמצעות מסך המגע, כמקובל כיום. תפריטי התפעול ברורים ופשוטים ברובם, ולמרות זאת חבל שאאודי – שהובילה עם MMI את תחום ממש המשתמש, ויתרה עליו לטובת אופנה ובחרה בפתרון פחות נוח, שימושי ובטיחותי. הצד הטוב של הבחירה הזאת הוא שכך התפנה מקום אחסון שימושי בקונסולה המרכזית.

    תא הנוסעים נותר מקום נעים לשהות בו, עם הנדסת אנוש פשוטה וברורה ואיכות חומרים גבוהה. מרחב הפנים טוב ומספק בהחלט לארבעה מבוגרים, ואילו נוסע חמישי מאחור יצטרך להתמודד עם תעלת הינע גבוהה ומבנה מושב פחות מזמין. המושב האחורי, ותא המטען, פחות  נדיבים מאשר בסקודה סופרב.

     

     

    בטיחות

    מתיחת הפנים הביאה איתה שדרוג של רמת אבזור הבטיחות, עם הוספת מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב כסטנדרט, זיהוי תנועה בשטחים מתים, ותאורת אור גבוה אדפטיבית. כל אלה הוצעו בעבר, אבל רק כחבילה ובתוספת תשלום. בשתי רמות הבכירות מוצעת גם  בקרת שיוט אדפטיבית, ולא מובן מדוע היא לא כלולה כבר במפרט של גרסת הבסיס.

    פרויקט EuroNCAP בחן את אאודי A4 בשנת 2015 והעניק לה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות, אבל טרם ביצע מבחן חדש לאחר מתיחת הפנים, כך שלא ידוע לנו מה הציון שהיא זכאית לו בהתאם למבחן המחמיר יותר שנהוג כעת.

     

     

    אבזור ותמחור

    A4 קאווטרו מוצעת ברמת אבזור שנקראת Advanced וכוללת מערכת מולטימדיה שמקורית משולבת במצלמה אחורית. יש לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, בקרת אקלים עם 3 אזורים, מפתח חכם, מושבים מתכווננים חשמלית, ריפודי עור, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים. המכונית מוצעת גם עם "חבילת S Lline" הספורטיבית שמציעה בנוסף גם שדרוגי עיצוב וקוסמטיקה ומושבים קדמיים ספורטיביים,  תאורת LED מטריקס בחזית, מערכת שמע משודרגת של B&O וחישוקי 19 אינטש.

    מחיר גרסת הבסיס של אאודי A4 עם מנוע ה-150 כ"ס מתחיל ב-255 אלף ש"ח, ואילו הקוואטרו הבכירה עולה 320 אלף ש"ח. בטווח מחיר זה נמצאות ב.מ.וו סדרה 3 החדשה ו-וולוו S60 בגרסאות הפלאג אין הייביריד. שתי אלה מציעות מנועים חזקים משמעותית, תצרוכת דלק נמוכה יותר, ורמת אבזור נדיבה יותר, וזה יוצר לאאודי בעיית תמורה למחיר מול שתי הנציגות הבולטות בקבוצה.

     

     

    שורה תחתונה

    מתיחת הפנים של אאודי A4 שדרגה את העיצוב ואת אמצעי הבטיחות במידה מתבקשת, ולא שינו את הנוסחה הכללית אשר עשתה אותה  אחת המכוניות הטובות בקרב המשפחתיות הגדולות היוקרתיות. היא עדיין נאה מאד ומציעה יכולת דינמית גבוהה ותא נוסעים איכותי. עם זאת, A4 נותרה סולידית באופיה ולכן היא פחות מתאימה למי שמבקש לעצמו ריגוש ממשי בנהיגה, או אפקט שופוני ספורטיבי.

    מחירה של גרסת הקוואטרו נותר במקומו, מה שמציב את המכונית בעמדת נחיתות מול גרסאות פלאג-אין היבריד של מתחרותיה, וגם מול  קרוסאוברים קומפקטיים של מותגי היוקרה הלא גרמניים. אלה אמנם פחות מרגשים מבחינת התנהגות וביצועים, אבל הם מציעים יותר נוכחות

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאודי A4 קוואטרו במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.