• Ad
  • אאודי תראה לטסלה מה זה באמת טייס אוטומטי

    אאודי תראה לטסלה מה זה באמת טייס אוטומטי

    בשעה שטסלה מאתגרת את תעשיית הרכב עם פיתוחים מהירים אבל לא מושלמים אאודי מרימה את הכפפה וחוברת לקבוצת עבודה שתפתח נהיגה אוטונומית בטוחה, בשאיפה לקבוע את הסטנדרטים העתידיים בתחום.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    את האוהדים השרופים של טסלה, וגם את חלוצי הנהיגה ברכב חשמלי, קשה לשכנע שמכוניות הן לא צעצוע או גאדג'ט שאפשר לפתח בקצב של תעשיית האלקטרוניקה הבידורית. מבחינתם – העובדה שטסלה מראה ליצרניות הרכב מה אפשר לעשות עם מכוניות חשמליות מתיישבת יופי עם תיאוריית קונספירציה לפיה יצרניות הרכב מרוויחות ממנועי בעירה פנימית, ולכן מונעות את השינוי.

     

    אאודי תראה לטסלה מה זה באמת טייס אוטומטי

     

    יצרניות הרכב, מצידן, שילמו בעשורים האחרונים טריליוני דולרים כפיצויים לנפגעי תאונות, ובמסגרת תביעות ייצוגיות, ולכן קשה לבוא אליהן בטענות כאשר הן בוחנות כל חידוש בשבע עיניים לפני שהן מגלגלות אותו לכביש ומסתכנות בכך שמישהו ימות בגללן.
    האמת, וגם טובת הציבור, נמצאות אי שם באמצע. יצרניות רכב הרוויחו כמה שנות פרנסה מכך שהרכב החשמלי התעכב – הגם שרוב העיכוב לא נגרם בגללן באופן ישיר אלא בגלל בעיות טכנולוגיות אובייקטיביות ובגלל רגולציה איטית. מצד שני, טסלה מנסה לאנוס את מודל ההי-טק על תעשיית הרכב ויש לכך יתרונות, אך כרוכות בכך גם סכנות.

    הדוגמא הבוטה ביותר, שהעלתה את חמתם של רגולטורים במדינות שונות, היא שימוש של טסלה בתואר "טייס אוטומטי" למערכת בקרת שיוט אדפטיבית שלא מסוגלת לעמוד בדרישות נהיגה אוטונומית ברמה 3, וגם גרסת הבטא החדשה שלה – לגביה טוענים אנשי ה'קונסומר ריפורטס' שמדובר ב"ניסוי בבני אדם".

    מצד שני, טסלה שיבשה את המודלים העסקיים העתיקים של יצרניות הרכב הוותיקות ואילצה אותן לנער מהם את האבק, וחלק מן היצרניות הפנימו כבר את העובדה שכדי לשרוד הן חייבות להפוך להיות חברות טכנולוגיה ולבנות לעצמן נכסים בתחומים משיקים לייצור ברזלים וגלגלים.

     

    טסלה השיקה את הגרסא החדשה לנהיגה אוטונומית

     

    מי שהתאפסה מהר לנוכח האתגר הזה היא אאודי, אשר השיקה לאחרונה שני דגמים חדשים בסדרת 'אי-טרון' בדרכה להוביל את מהפכת הנהיגה האוטונומית בקבוצת פולקסווגן. אאודי חברה לאחרונה אל חטיבת Cariad של קבוצת פולקסווגן, שהיא החטיבה שאחראית על פיתוח תוכנה לכלי רכב, ואל חברת המוליכים למחצה הבריטית Arm, ויחד איתם הקימה קבוצת עבודה שמוקדשת ספציפית לבטיחות ונקראת "תוכנה בטוחה". קבוצת העבודה הוקמה בתוך ארגון The Autonomous אשר מהווה פלטפורמה לכל השחקנים שקשורים בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית.

    חברות נוספות בקבוצת העבודה הן ספקית החלקים היפנית הגדולה 'דנסו', מכון Fraunhofer הגרמני להנדסת תוכנה ניסויית (IESE), יצרנית המוליכים-למחצה ההולנדית NXP, המכון המלכותי השוודי לטכנולוגיה, ספקית התוכנה לנהיגה אוטונומית TTTech Auto ומספר מפתחות תוכנה ויצרניות נוספות. קבוצת העבודה, שקוראת ליצרניות רכב ולחברות אחרות להצטרף אליה, מתמקדת כעת בפיתוח מערכות פיזיות של חומרה וחיישנים וכן תוכנות שיפעילו אותן, והכל מתוך ראייה הוליסטית של נהיגה אוטונומית.

     

    אאודי תראה לטסלה מה זה באמת טייס אוטומטי

     

    לא ברור אם הקבוצה תפעל בשיטות של 'קוד פתוח' במטרה ליצור סטנדרטים נפוצים ואחידים לענף, או שהיא תחלק את המוצרים שלה לשותפים חדשים. עם זאת הובהר שהיא תפרסם דוחות טכניים עם הדרכה קונקרטית לתעשיית הרכב, וזאת במטרה ליצור כלי רכב אוטונומיים בטוחים. פרטים נוספים, ומדויקים יותר, צפויים להתפרסם ב-29 בספטמבר כאשר The Autonomous יחשוף את פרטי ההתארגנות באופן רשמי, ונכון לעכשיו ברור לנו שאאודי היא יצרנית הרכב הראשונה שכלולה בה באופן רשמי.

    The Autonomous מקווים לגבש סטנדרטים בינלאומיים בתחום הבטיחות בעידן של אוטונומיה מלאה, והראשוניות של אאודי בקבוצת הפיתוח תציב אותה, ואת קבוצת פולקסווגן כולה, בעמדת מפתח להצגת מערכת נהיגה אוטונומית עדיפה – וככל הנראה גם בטוחה יותר.
    טסלה, מצידה, נוקטת בגישה בדלנית יותר – אולי מכיוון שיצרניות רכב אחרות לא מוכנות לעבוד איתה או מפני שהן חוששות מפניה – ובטווח הבינוני זה עלול להיות בעוכריה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.