• Ad
  • אאודי מקצצת 12 מיליארד דולר, ולא תמכור את דוקאטי

    פיטורי מנהלים, פלטפורמות משותפות עם פורשה, קיצוץ תקציב המחקר והפיתוח וייצור חמישה דגמים חשמליים. כך נראית אאודי בבוקר שאחרי 'דיזלגייט'. למרות זאת: דוקאטי תישאר בבעלות אאודי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    12 מיליארד דולר. זהו יעד הקיצוץ בעלויות שהציבה לעצמה הנהלת אאודי לתוכנית החומש הקרובה במטרה לפתח ולייצר חמישה דגמים חדשים של כלי רכב חשמליים. בנוסף, מכירת דוקאטי ככל הנראה לא תתבצע.

    עודכן: 31 יולי 08:00

     

     

    העיתון היומי הגרמני הנחשב הנדלסבלט (Handelsblatt) דיווח בסוף השבוע, על סמך מקורותיו באאודי, שהנהלת החברה החליטה לקצץ מתקציבה סכום דרמטי של כשני מיליארד אירו (2.35 מיליארד דולר) בכל אחת מחמש השנים הקרובות כדי לסייע במימון תוכנית המחקר והפיתוח, ובניית תשתיות הייצור, של כלי רכב חשמליים, וזאת כחלק מן הנטישה של מנועי בעירה פנימית בכלל, ומנועי דיזל בפרט.

    לעומת זאת, המועצה המפקחת של פולקסווגן, שבה יושבים בין השאר נציגי איגודי העובדים של הקבוצה ונציגי משפחות פורשה ופייש שמחזיקות בכ-52% מזכויות ההצבעה, צפויים לדחות את הניסיון למכור את דוקאטי האיטלקיה למרות שמכירה זאת צפויה הייתה להניב לאאודי עד כ-1.7 מיליארד דולר.

    מבחינתנו, כצרכנים, ייתכן שהנקודה הכואבת ביותר בטווח המיידי תהיה פגיעה צפויה באחד הערכים החשובים ביותר של אאודי – "קידמה באמצעות טכנולוגיה" – זה שהפך אותה בשלושת העשורים האחרונים מיצרנית אפורה של מכוניות פקידים גדולות לאחת מיצרניות הפרימיום המעניינות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית.

    נוסף לקיצוץ בסעיף המחקר והפיתוח צפויה אאודי – כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות 'רוייטרס', לחתוך מתקציבה באמצעות התבססות על פלטפורמות משותפות לה ולפורשה, אם כי חייבים להודות שהרעיון הזה נשמע מעט משונה, שלא לומר מעבר לכך, היות שהשתיים ממילא שייכות לאותה הקבוצה, משתפות פעולה במספר פרויקטים, והיו צפויות לאחד פלטפורמות בכל מקרה.

    בדיווח יותר עסיסי של 'רוייטרס' נטען שמועצת המנהלים של אאודי דנה ביום חמישי האחרון בכוונה לפטר ארבעה מבין שבעת המנהלים הבכירים באאודי, וגם זאת אחת התוצאות של פרשת 'דיזלגייט' שגורמת למותג הפרימיום הגרמני נזק בל ישוער.

    אאודי נאבקת בימים אלה בביצוע קריאות לתיקון של מאות אלפי כלי רכב מתוצרתה, בעלי מנועי דיזל, לצורך עדכוני תוכנה במקרה הטוב והתקנת מערכות לצמצום פליטת מזהמי אוויר במקרים היקרים יותר, וזאת כאשר במקביל נעצרו מנהלים שלה בארה"ב ובגרמניה בקשר לפעולות שביצעו במהלך תרמית הדיזל הגדולה.

    הדובר של חברת אאודי סרב להגיב לדיווחים ב'הנדלסבלט' וב'רויטרס', אולם חלק מן התוכניות של אאודי בנוגע לפיתוח כלי רכב חשמליים פורסמו זה מכבר גם על-ידיה וגם על-ידי קבוצת פולקסווגן כולה אשר נמצאת גם היא בעיצומה של תוכנית מעבר לעידן החשמלי.

    נתון מעניין לא פחות הוא שלמרות המשבר אאודי מצליחה להרוויח הרבה כסף, ואת השנה שעברה סיימה עם רווח תפעולי נקי של כ-8.9% על המכירות. 'רוייטרס' מדווחת שמקורותיה באאודי טוענים שהנהלת החברה הציבה יעד נוסף, לפיו גם בתוך כדי תוכנית הקיצוצים לא ירדו שולי הרווח התפעולי אל מתחת ל-8%.

    "לא" למכירת דוקאטי

    רווחים גבוהים, במקרה הזה של קבוצת פולקסווגן כולה, עומדים גם מאחורי התפנית המפתיעה בעלילת המכירה של דוקאטי – יצרנית האופנועים האיטלקיה שבבעלות אאודי. כפי שפרסמנו כאן, אאודי מינתה את חברת הייעוץ הפיננסי Evercore כדי שתשיג עבורה את העסקה הטובה ביותר למכירת דוקאטי, וזאת הביאה לשולחן לפחות חמישה גופים רציניים שהציעו הצעות בסכומים שמוערכים בין 1.3 ל-1.7 מיליארד דולר.

    אלא שבסוף השבוע, לאחר שפורסמו התוצאות הכספיות המעודדות של קבוצת פולקסווגן למחצית הראשונה של 2017, הודיעו נציגי ועדי העובדים במועצה המפקחת של הקבוצה שהם מתנגדים התנגדות נחרצת למהלך הזה. דובר האיגודים טען שלא זאת בלבד שהנושא אפילו לא הועלה עד עתה בפני המועצה המפקחת – למרות שרק מועצה זאת רשאית לאשר עסקה כזאת – אין גם שום הצדקה למכירה ואת זאת יכול להבין "כל מי שיודע לקרוא דוחות". הדובר התכוון בין השאר לעובדה שרווחיה של קבוצת פולקסווגן לחציון הראשון של 2017 זינקו ב-19% ועומדים על 8.9 מיליארד אירו.

     

     

    ככל הידוע, גם נציגי משפחות פייש ופורשה, וגם נציגי מדינת סכסוניה תחתית, שמחזיקה גם היא בחלק מן הבעלות בקבוצת פולקסווגן, מתנגדים למכירת דוקאטי ויחד צפויים לייצר "גוש חוסם" מפני עסקה כזאת.

    לא מיותר להזכיר שדוקאטי עצמה היא כיום חברה רווחית ביותר אשר הניבה לאאודי רווחים מרשימים לאחר שרשמה את התוצאות הטובות בתולדותיה בכל הקשור למספר האופנועים שמכרה ולרווח עליהם.

    עוברים לחשמליות

    אאודי e-tron ספורטבק קונספט

     

    מבין חמשת הדגמים החשמליים הטהורים החדשים שאאודי צפויה להציג בחמש השנים הבאות, כלי הרכב הראשון יהיה קרוסאובר בגודל בינוני שיישא את התואר e-tron (אולי כחלק משם של סדרה חדשה). הוא ייוצר בבלגיה ויושק בשנה הבאה, ומי שככל הנראה רומז על התצורה הכללית שלו הוא דגם התצוגה e-tron ספורטבק קונספט אשר הוצג בתערוכת שנחאי השנה. הקרוסאובר e-tron צפוי להציע טווח נסיעה של כ-500 ק"מ "בין חישמולים", ולהיות מונע באמצעות שלושה מנועים חשמליים שיספקו הספק משולב משוער של בין 429 ל 496 כ"ס.

    יודגש שהמעבר של אאודי לכלי רכב חשמליים אולי מואץ בעקבות 'דיזלגייט' אבל לא נוגע רק למותג הזה. נהפוך הוא: אאודי אפילו לא נמצאת בחזית המגמה הזאת, והיא תצטרך הרבה חשמל כדי לעקוף את ב.מ.וו. שכבר בנתה מותג ייעודי ('i") ואולי גם את מרצדס שהקימה את המותג EQ והכריזה בשנה שעברה על תוכניות גדולות בתחום החשמלי. בתחילת החודש הכריזה וולוו שכל מכונית חדשה שהיא תייצר משנת 2019 ואילך תוצע גם עם גרסת הנעה חשמלית או היברידית, ובסוף השבוע הצטרפה לחגיגה אפילו יצרנית המכוניות האקזוטיות מזראטי עם הבטחתו של סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל ויו"ר קבוצת פיאט קרייזלר, לפיה כל דגמי מזראטי משנת 2020 ואילך יונעו באמצעות מערכות הנעה חשמליות או היברידיות.

    לא מיותר להזכיר, בהקשר זה, שחלק ממגמת החישמול של תעשיית הרכב נובע מן ההתפתחות הטכנולוגית המהירה בתחום הסוללות, וחלקו נובע מתחושת המירוץ שיצרניות הרכב נמצאות בתוכו ובמסגרתו אף אחת לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור. חלק שאת עוצמתו יותר קשה להעריך, אבל ודאי נושף בעורפן של כל ההנהלות בתעשיית הרכב, הוא ה"עליהום" האופנתי כעת מצד מחוקקים באירופה ובארה"ב כנגד מנועי בעירה פנימית, והמספר הגדול של חקירות שמתנהלות כנגד יצרניות רכב שונות בחשד לרמאויות במבחני זיהום האוויר ולתיאום קרטליסטי לכאורה בין היצרניות הגרמניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.