Ad

פיז'ו: השקט שלפני הסערה

יבואנית פיז'ו-סיטרואן נערכת לקראת מתקפת דגמים שחלקם כבר היו אמורים להתגלגל על כבישינו. בתפריט: מחליפותיהן של 107 ו-308, וגם פרידה מתיבת ההילוכים האוטומטית הישנה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו-סיטרואן, תתחיל לשווק ברבעון השלישי של השנה כמה דגמים חדשים וחשובים. רוב החידושים אמורים היו להתגלגל כבר החודש על כבישי ישראל, אבל צרותיה של פיז'ו-סיטרואן דחו את מועדי האספקה. אחד השינויים החשובים ביותר עבור השוק המקומי, על אף שאין מדובר בדגם חדש, הוא פרידה (סוף סוף) מתיבת ההילוכים הישנה והמאוד לא אהובה AL4, והחלפתה בתיבה אוטומטית חדשה.

תיבת ה-AL4, אשר פותחה ויוצרה במשותף על-ידי פיז'ו-סיטרואן ורנו, "כיכבה" בדגמים המשפחתיים של שלושת המותגים הצרפתים. התיבה נחשבה לגרועה כבר מיומה הראשון, וגרמה נזק תדמיתי לדגמים שבהם הותקנה וליצרניות הצרפתיות. ה-AL4 הייתה תיבה מיושנת, בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד, בעידן שבו יצרניות רבות מציעות שבעה, שמונה ואף תשעה הילוכים בתיבות אוטומטיות.

עם החלפת ה-308 בדגם חדש תוחלף התיבה המיושנת בתיבת שישה הילוכים מודרנית של חברה בעלת ניסיון עשיר בתכנון ובניית תיבות הילוכים אוטומטיות אמינות – חברת אייסין היפנית. אמנם לא מדובר בחידוש עבור פיז'ו, שכן התיבה האוטומטית מותקנת בדגמי 508 ו-5008, אולם זו הפעם הראשונה שבה היא מוצעת בדגם קומפקטי ולכן תזכה מעתה לתפוצה רחבה יותר. במהלך השנים הבאות תוצע תיבה זו ברוב דגמי פיז'ו וסיטרואן.

308 מול גולף?
פיז'ו 308 החדשה הוצגה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2013 וזכתה בתואר מכונית השנה לשנת 2014. עבור פיז'ו היא מסמנת שינוי תפיסתי עם שיטת שמות חדשה, בידול מסיטרואן ורצון למתג את החברה "גבוה" יותר ומול פולקסווגן. ה-308 מבוססת על פלטפורמת EMP2 החדשה והמודולרית של קונצרן PSA המשמשת בין השאר את סיטרואן C4 פיקאסו החדש שהושק בישראל לאחרונה.

באירופה תשווק 308 עם מנועי בנזין ודיזל, אבל אלינו היא תגיע עם מנוע בנזין בלבד – מנוע תלת-צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר, שמפיק 130 כ"ס. מנוע זה הוא גרסה מוגדשת (וגם מחוזקת, כדי לעמוד בעומסים גדולים יותר) של מנוע המוכר מה-208 החדשה. כאמור, המנוע ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, ויחליף את מנוע ה-1.6 ליטר (120 כ"ס) המוכר. בזכות המנוע ומשקל מופחת (ב-140 ק"ג), ה-308 אמורה להשיג תצרוכת דלק טובה מבעבר.

308 החדשה תוצע אצלנו בתצורת האצ'בק וסטיישן (הגדולה יותר במידותיה משמעותית), בלובינסקי אומרים שאם יתעורר ביקוש הם ייבאו את המכונית גם עם תיבה ידנית (שישה הילוכים). המכונית תוצע בשתי רמות גימור, והמחיר אינו צפוי להיות זול בשני המקרים.

הדור הקודם של 308 לא כיכב אצל חברות הליסינג, בין השאר בגלל ענייני סחירות ואמינות (אמיתיים או תדמיתיים), ובשל תצרוכת דלק גבוהה יחסית. גם אם בעיות אלה ייפתרו בדור החדש, אין זה אומר שהמכונית תהפוך למועמדת טבעית להצלחה בשוק הליסינג. להערכת אנשי לובינסקי, מחיר הרכישה הגבוה של המכונית יקשה עליהם בהצעת הנחות בשיעורים המקובלים בענף, ולכן הם מתכוונים להפנות את עיקר מאמציהם לשיווק ה-308 במגזר הפרטי.

108 חדשה ו-508 מעודכנת
מכונית חשובה לא פחות מבחינת היקף המכירות הצפוי (או הרצוי) היא 108 החדשה אשר הוצגה בתערוכת ז'נבה במרץ השנה. היא מחליפה את 107 וכמו קודמתה תיוצר בצ'כיה בשיתוף פעולה עם טויוטה (אייגו) וסיטרואן (C1, שתשווק בארץ במקביל).

ה-108 מצוידת במנוע תלת-צילינדרי (1.0 ליטר, 68 כ”ס), ותוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית – שתיהן עם חמישה יחסי העברה. כמו ב-308, גם עם 108 מבטיחה היצרנית שיפור בתצרוכת הדלק. לדברי אנשי לובינסקי, המכונית תוצע בישראל עם אבזור עשיר מבעבר, וכדי לבדל בינה וה-C1, מפרט האיבזור של ה-108 יהיה עשיר מזה של ה-C1. המחיר, אגב, עדיין לא פורסם אך הוא צפוי להיות דומה לזה של הדגמים המוחלפים.

וכעת, אל הצד השני (והגבוה) בהיצע הדגמים של היבואנית: פיז'ו 508 הוצגה בתערוכת פריז 2010 ואלינו הגיעה במרץ 2011. המכונית תוחלף אמנם רק בעוד כשנתיים, אבל בקרוב תוצג מתיחת פנים שלה. זה לא צפוי להיות שינוי דרמטי, אלא בעיקר יישור קו מול המתחרות. 508 המתוחה צפויה אצלנו בתחילת השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות