• Ad
  • שברולט קונה בחזרה מהלקוחות את מאליבו החדשה בגלל תקלת ייצור
    שברולט אפילו לא טורחת לנסות לתקן תקלת ייצור מסוכנת במאליבו מדגמי 2022. לא ברור אם המכוניות ברות תיקון ואם הן יחזרו לכבישים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם רכשתם וקיבלתם שברולט מאליבו חדשה שיוצרה בין 27 ביולי ל-3 באוגוסט השנה רצוי שלא להיות מעורב בתאונה, ועדיף שתיסעו ישר למי שממנו קניתם את הרכב. מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) דיווח על פגם בטיחותי חמור ב-2,108 מכוניות מאליבו חדשות, ואנשי ג'נרל מוטורס החליטו שלא כדאי להם להתאמץ לנסות לתקן אותן ועדיף פשוט לקנות אותן בחזרה.

     

    שברולט קונה בחזרה מהלקוחות את מאליבו החדשה בגלל תקלת ייצור

     

    מינהל הבטיחות האמריקני פרסם הודעה לפיה בדגמים מסוימים של מאליבו עלול ריתוך כושל של אחד מחלקי המרכב – מוט הגנה שמותקן בקדמת הרכב – לגרום למספר בעיות וסכנות – החל בחוסר יציבות מבנית בעת תאונה ועד לפגיעה בתפקוד חיישני זיהוי-התאונה הקדמיים. זה כמובן פוגע בביצועי ההגנה על הנוסעים ומגדיל את הסיכון לפציעה.

    אנשי ג'נרל מוטורס הודיעו שמדובר בתקלה שהתרחשה אצל אחד הספקים שלהם אשר עובדיו לא הטעינו באופן נכון את אחד מלוחות הפלדה לתוך מבלט. כתוצאה מכך נחתכה מסילת השלדה הקדמית בסנטימטר אחד יותר מידי, וזה, לטענתם, מנע ריתוך נכון במפעל שלהם. מצד שני הם לא מציינים כיצד עבר הכשל הזה את בקרת האיכות של המפעל. עוד עניין שדורש הסבר הוא פרק הזמן הארוך יחסית מאז גילוי התקלה ועד לביצוע הקריאה לתיקון בארה"ב. התקלה התקלתה כבר ב-3 באוגוסט השנה לאחר שפועל ייצור גילה את המסילה המקוצרת בשעה שהתקין חלקי מרכב. הוא הגיש על כך דוח לתוכנית הבטיחות הפנימית של ג'נרל מוטורס, שנקראת "Speak Up For Safety". אנשי ג'נרל מוטורס טוענים שמאותו רגע הם פעלו במהירות עם הספק כדי לאתר את הגורם לבעיה.

     

    שברולט קונה בחזרה מהלקוחות את מאליבו החדשה בגלל תקלת ייצור

     

    כעת הכריזה שברולט שהיא תקרא לתיקון (Recall) 2,108 מכוניות מדגם מאליבו שיוצרו בין 27 ביולי 2022 ל-3 באוגוסט 2022, אבל גם זה ייקח זמן: החברה הודיעה על התקלה לסוכנים שלה ב-14 בדצמבר ובעלי הרכב יקבלו על כך הודעה החל מה-6 בפברואר 2023. אנשי ג'נרל מוטורס טוענים שהפגם מתקיים רק במכוניות שנבנו בתאריכים ספציפיים ושהוא משפיע על עד 1% מהן. לא ברור אם אפשר יהיה לתקן מכוניות שיירכשו בחזרה במסגרת הקריאה לתיקון הזאת או שהן יישלחו להשמדה או שאולי יתוקנו ויישלחו אל מחוץ לארצות הברית.

    רכישה בחזרה של מכוניות פגומות במקום תיקון שלהן היא לא אירוע שכיח בתעשיית הרכב אבל גם לא יחיד מסוגו. טויוטה רכשה בחזרה חלק מן המכוניות החשמליות הטהורות הראשונות שלה, מדגם bZ4X, לאחר שהחליטה שהמהנדסים שלה זקוקים לזמן נוסף כדי לתקן בעיות, ואילו פולקסווגן אולצה לרכוש בחזרה בארצות הברית אלפי מכוניות עם מנועי דיזל בעקבות התפוצצות "פרשת דיזלגייט". בארצות הברית קיימים גם "חוקי לימון" שמאלצים יצרניות רכב לקנות בחזרה מכוניות אם מתגלות בהן תקלות חוזרות ונשנות, אולם במקרה כזה הן יכולות לתקן את התקלות ולמכור את המכוניות מחדש. במקרה כזה, אגב, היצרניות חייבות לסמן את המכוניות ככאלה שתוקנו ונמכרו מחדש.

     

    פעם שלישית גלידה

    ג'נרל מוטורס עצמה רכשה באפריל השנה בחזרה טנדרים מדגמי שברולט סילברדו ו-GMC סיירה עם מנועי דיזל מסדרת 'דורמקס' V8 בנפח 6.6 ליטר. החברה לא פרטה מה היו הבעיות שהתגלו ואילצו אותה לבצע את הרכישה-בחזרה. אגב, בעיות במנועי דורמקס שבהם משתמשת ג'נרל מוטורס מאז שנת 2001 החלו כמעט מיומם הראשון. החברה ביצעה תיקונים ושדרוגים למנוע הזה כבר בשנת 2003, ובמנועים מן הדור האחרון התגלו בעיות כמו אי ספיקת סולר וכניסת אוויר למערכת הדלק שנגרמת ככל הנראה בגלל בעיה במשאבה החשמלית בלחץ נמוך שמזינה דלק למשאבת ההזרקה.

    מקבוצת UMI, יבואנית ג'נרל מוטורס לישראל, נמסר:
    ״בשלב זה לא התקבל מידע מ-GM לגבי סדרות הייצור הרלוונטיות לקריאה לתיקון, במידה ויגיע מידע התואם לרכבים שנמסרו בישראל החברה תטפל בהתאם״

     

    נתקלתם בבעיית בטיחות או תקלה סדרתית ברכב שלכם? כתבו לנו אל: editor.thecar@gmail.com

     

    שברולט קונה בחזרה מהלקוחות את מאליבו החדשה בגלל תקלת ייצור

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שברולט קונה בחזרה מהלקוחות את מאליבו החדשה בגלל תקלת ייצור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.