Ad
טיוטה יאריס, טויוטה יאריס החדשה, טויוטה

קפיצה קדימה: טויוטה יאריס החדשה בישראל

הדור הרביעי של טויוטה יאריס הושק בישראל עם מנועים חדשים, עיצוב עדכני וספורטיבי ושדרוג למערכות הבטיחות. גם המחיר זינק ומתחיל ב-106 אלף ש"ח לגרסת הבנזין ו-113 אלף ש"ח להיברידית
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

טויוטה השיקה הבוקר בישראל באופן וירטואלי את הדור החדש והרביעי במספר של יאריס – אחת מכוניות הסופרמיני הפופולאריות והנמכרות ביותר בישראל. פלח השוק שבו היא תתמודד התכווץ בשנים האחרונות כפועל יוצא מהעליה בפופולריות של ה'מיני-קרוסאוברים', והפתרון של יצרניות הרכב (כפי שראינו באופל קורסה, רנו קליאו ופיג'ו 208 החדשות) הוא לשדרג את רמת האיכות, ולשפר את האבזור והבטיחות. כך גם עושה טויוטה עם יאריס החדשה שנחשפה לראשונה בתערוכת טוקיו .

יאריס החדשה מבוססת על נגזרת מוקטנת של פלטפורמת TNGA המודולרית, ולטענת החברה זה משפר את קשיחות המרכב, מפחית  רעשים ורעידות ומנמיך את מרכז הכובד. יאריס החדשה לא ארוכה יותר מקודמתה, כפי שהתארכו רוב מתחרותיה, והאורך הכולל שלה  קומפקטי ודומה לדור היוצא (394 ס"מ). עם זאת, אורך בסיס הגלגלים ארך ב-5 סנטימטרים (256 ס"מ) והיא רחבה יותר כעת ב-6 סנטימטרים. הגובה נמוך כעת בסנטימטר אחד (150 ס"מ).

 

טיוטה יאריס, טויוטה יאריס החדשה, טויוטה

הפרופורציות החדשות תורמות לעיצוב דינמי, ולכך מסייעות גם קשתות גלגלים מנופחות וגדולות, קו חלונות צד שמזדקף בחלקו האחורי  וחרטום אגרסיבי עם שבכה עצומה אה-לה סופרה. אנשי טויוטה מבטיחים שהם שמו דגש על יכולת דינמית והנאה מנהיגה, ולכל הפחות העיצוב מיישר קו עם ההצהרות האלה. המכונית נראית יותר אגרסיבית לאחר שנטשה את עיצוב "רכב הדודות".

מתחת למכסה המנוע יש שתי אפשרויות ובשתיהן מככב מנוע בנזין אטמוספרי חדש בנפח 1.5 ליטר עם שלושה צילינדרים. בגרסתו הרגילה מפיק המנוע 125 כוחות סוס מרשימים (ביחס לקטגוריה) והוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. זה מזניק את יאריס מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.2 שניות ואל מהירות מרבית של 180 קמ"ש.

המנוע מוצע גם בתצורה היברידית עם הספק מופחת של 92 כ"ס וחיבור למנוע חשמלי שמספק 79 כוחות סוס. ההספק המשולב: 116 כ"ס. בגרסה ההיברידית יש סוללת ליתיום-יון חדשה ויחידת ניהול אנרגיה משופרת, ואלה מאפשרים ליאריס לנסוע באמצעות אנרגיה חשמלית עד למהירות של 130 קמ"ש. עם זאת, קיבולת הסוללה הצנועה לא מאפשרת נסיעה חשמלית טהורה למרחק של יותר מקילומטרים ספורים בלבד. לדברי טויוטה ההיברידית צורכת ליטר דלק אחד ל-35 קילומטרים לעומת 21.3 ק"מ בדגם הבנזין. זה מרשים אבל נשמע מאד אופטימי, ואנחנו מעדיפים לבדוק את זה במציאות במבחן דרכים.

טיוטה יאריס, טויוטה יאריס החדשה, טויוטה

מפרט מערכות הבטיחות כולל, בכל רמות האבזור, 8 כריות אוויר (כולל כרית אוויר בין הנוסעים הקדמיים), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

המחיר של יאריס, שתמיד היה בין הגבוהים בקטגוריה, זינק בכ-3000 ש"ח בממוצע. גרסת הבנזין ברמת האבזור הבסיסית "סול" עולה 106 אלף ש"ח ורמת האבזור הבכירה "סקיי" עולה 112,000 ש"ח. יאריס ההיברידית עולה "החל מ-" 113 אלף ש"ח לגרסת הבסיס ועד ל-116 אלף ש"ח לרמת "סטייל" המאובזרת. בנוסף תוצע יאריס ההיברידית במהדורה "פרימייר" מיוחדת ומאובזרת מאד (לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת ופנסי LED קדמיים) בסדרה מוגבלת של 100 מכוניות במחיר של 120 אלף ש"ח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad