• Ad
  • כשנתיים לאחר השקתה מגלגלת חטיבת הספורט של סיאט כמעט מיליארד דולר, ומוכרת יותר מ-25 אלף מכוניות ספורט בשנה, מה שעושה אותה לחטיבה הרווחית ביותר של סיאט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעולם שבו יצרניות רכב נאלצות לסגור מפעלים ולחסל מותגים סיאט "שוברת את הכלים" ומציגה תופעת טבע חריגה. הערב (ה'), במהלך חשיפתה של 'קופרה ליאון' החדשה, פרסמו קברניטי החברה נתון מדהים: במהלך השנתיים שחלפו מאז השקת מותג הספורט 'קופרה' הפכה החטיבה הזאת לרווחית ביותר מבין כל חטיבותיה של סיאט.

     

     

    לדבריהם, במהלך 2018, בשנה הראשונה של החטיבה החדשה, נמכרו 15 אלף מכוניות שנשאו את המותג 'קופרה', ואילו בסיכום 2019 נמכרו 25 אלף מכוניות כאלה. מביניהן, 15 אלף מכוניות הן מדגם 'קופרה אטקה' – הדגם הראשון של החברה, ואילו 10% מכלל המכירות של 'ליאון', מן הדגם היוצא, היו דגמי קופרה. התוצאה, המפתיעה יש לומר, היא שבשנת 2019 "ייצרה" חטיבת קופרה הכנסות בהיקף של כמעט מיליארד דולר, ובואו לא נשכח היכן אנחנו חיים: בעולם שעובר את מהפיכת הרכב החשמלי, ומנהיגה במכוניות נורמליות לנסיעה בקרוסאוברים.

    הנתונים המאלפים האלה מוכיחים שאנחנו טעינו והם, אנשי סיאט, ידעו כנראה משהו אחר על הלקוחות שלהם או על דברים שמתפתחים בשוק – בעיקר באירופה. מה שחשוב זה שעם הצלחה אי אפשר להתווכח: סיאט הקימה כבר כ-240 סוכנויות מכירה מתמחות ל'קופרה' ברחבי העולם, והיא מחזקת כעת את שיתופי הפעולה שלה עם מותגי אופנה ספרדים מתחום ההנעלה, ההלבשה והאקססוריז, ועם סדנת עיצוב מברצלונה.

    האירוע המרכזי, לשמו התכנסו במרכז של סיאט במרטוריל, לא הרחק מברצלונה, עיתונאים מכל רחבי העולם, היה השקת "מפעל המירוצים" של סיאט שבו מפותחות מכוניות הספורט של קופרה, וכמובן לרגל השקתה של 'קופרה ליאון', כשלושה שבועות לאחר שסיאט הציגה את הדור החדש, הרביעי, של ליאון שיושק רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה.

     

     

    כזכור, עם השקת הדור היוצא של ליאון אמרנו "סיאט הציגה את גרסת קופרה של ליאון", ואילו כעת התהפכו היוצרות ו"קופרה הציגה את הגרסה שלה לליאון", כי, כידוע, סיאט הלכה נגד הזרם (אך באותו נתיב של ב.מ.וו. M ומרצדס AMG)  והמציאה את המותג הספורטיבי 'קופרה'. מחליפתה של מי שהיא ככל הנראה מכונית הספורט הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות הופיעה הערב בשתי גרסאות מרכב – חמש דלתות ו"ספורט טורר", שתי גרסאות הנעה – היברידית-נטענת ו"רגילה", ושלוש רמות הספק.

    כמו בכל דגם חדש שמושק בימים טרופים אלה באירופה – הגרסה המסקרנת ביותר של מכונית הספורט הזאת היא כמובן גרסה… היברידית-נטענת, וזאת מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמספר 150 כ"ס ומחובר למנוע חשמלי שמספק 115 כ"ס נוספים. ההספק המשולב הוא 245 כ"ס והמומנט המשולב הוא יותר מ-40 קג"מ. סוללה שמכילה 13 קילוואט שעה של אנרגיה מאפשרת, לאחר טעינה של כ-3.5 שעות משקע טעינה ביתי (לסוללה ריקה), טווח נסיעה חשמלית טהורה של כ-60 קילומטרים.

    המנוע הסטנדרטי יותר של קופרה הוא טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, וזה לא מחובר לשום דבר חוץ מאשר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, ובגרסה הזאת מגיעים לכביש 245 סוסים וכמעט 40 קג"מ בגרסה הבסיסית, או 300 כ"ס וכ-41 קג"מ בגרסה המחוזקת. כל המנועים האלה מוצעים גם בגרסת החמש דלתות וגם בגרסת הספורט טורר ומניעים את הגלגלים הקדמיים, ומי שרוצה ממש להתעופף על עצמו ייאלץ להתמקד רק בגרסת המרכב המוארכת מכיוון שרק איתה אפשר לקבל את המנוע היותר חזק, 310 כ"ס, עם הנעה כפולה (ולהגיע מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות).

     

     

    קופרה ליאון החדשה מבוססת על המהדורה המחודשת של פלטפורמת MQB של הדור היוצא, לאחר שבסיס הגלגלים שלה הוארך ב-5 ס"מ והאורך הכולל ב-8.6 ס"מ.

    יחד עם קופרה ליאון הציגו אנשי חטיבת הספורט שתי מכוניות מסלול מרתקות, כל אחת בפני עצמה. 'ליאון קומפטישן', שמבוססת על ליאון, מיועדת למירוצים ובאה מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 340 כוחות סוס וכ-41 קג"מ, ומחובר לתיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה. התאוצה: 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

     

     

    המכונית המהממת יותר, ואולי גם החשובה ביותר בזכות הראשוניות שלה, היא מכונית שלא באמת קשורה לליאון ונקראת 'קופרה E רייסר'. זאת מכונית חשמלית טהורה שפותחה במיוחד עבור סדרת מירוצי Pure ETCR החדשה שתפרוץ בעונת 2021, ולדברי אנשי סיאט זאת "מכונית המירוץ החשמלית הטהורה הראשונה בעולם שמיועדת לסדרת מירוצי הטורינג החשמלית". עוד לפני שה-E רייסר תראה את פנסיה בשמונת המרוצים שמתוכננים ל-2021 היא צפויה לבחון את יכולותיה במירוץ טיפוס הגבעה של גודווד במחצית השנה.

    כדי לקנח עם מספרים מאלפים נספר שצמד מנועי החשמליים מצמידים לאספלט 650 סוסים ויותר מ-100 קג"מ, ומעיפים אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קופרה השיקה את ליאון החדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.