• Ad
  • בשיאו של אחד ממהלכי השיווק האסטרטגיים החשובים שלה בארה"ב מפסיקה פורד לפרסם בפייסבוק למשך חודש. ג'נרל מוטורס לא מצטרפת לחרם על ענקית המדיה החברתית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד הצטרפה אתמול (ג') לחרם של התאגידים הגדולים על ענקית המדיה החברתית פייסבוק. פורד היא יצרנית הרכב הגדולה השנייה, אחרי הונדה, שניצבת בשורה אחת עם סטארבקס וקוקה קולה במאמץ לגרום לחברה ששתתה נתח עצום מתקציבי הפרסום בעולם להפסיק הפצת מידע שקרי ושיח של שנאה.

     

     

    פורד הודיעה שהיא מתכוונת להשהות את הפרסום שלה לא רק בפייסבוק עצמה אלא גם בפלטפורמות נוספות שבבעלותה כמו אינסטגרם, וכן ביוטיוב ובטוויטר, וזאת בשלב ראשון למשך 30 ימים.

    מי שמוביל בארה"ב את קמפיין #StopHateforProfit היא קואליציה של קבוצות למען זכויות אזרחיות, בהן גם הליגה נגד השמצה, וזאת לאחר שמספר רב מאד של ניסיונות להשפיע אחרת על מארק צוקרברג ואנשיו לא צלחו, לכן הם ניגשים אל הכיס שלו.

    דובר מטעם חברת פורד הודיע ש"פורד מעריכה מחדש את נוכחותה בכל פלטפורמות המדיה החברתית", וכי "יש למגר את תוכן שכולל שיח של שנאה, אלימות וחוסר צדק גזעי במדיות חברתיות… אנחנו פועלים במסגרת מספר יוזמות בתעשייה אשר מובלות על ידי איגוד המפרסמים הארציים כדי להביא ליותר אחריות, שקיפות ומדידה מהימנה במטרה לנקות את המערכת האקולוגית של המדיה החברתית הדיגיטלית".
    פורד הצטרפה אל רשימה גדלה והולכת של חברות שמשתתפות בחרם, ובהן לווי'ס, ריבוק, אדידס, מיקרוסופט, יוניליוור, ג'אנספורט, פטגוניה, The North Face, וגם חברות פחות רלבנטיות לישראל כמו אדי באוואר, הרשי, איילין פישר, ורייזון ובסט ביי.

    דוברת מטעם פורד אמרה לאחד מכלי התקשורת בארה"ב ש"פעולה זאת (של פורד) נובעת מליבת השאיפה של פורד להיות החברה המכילה והמגוונת ביותר בעולם… פורד ושאר התאגידים כבר לא יכולים לשתוק על אי צדק חברתי… אנחנו מתחייבים לבנות תרבות הוגנת, צודקת ומכילה לה ראויים כל חברי הצוות שלנו…".

    ציניקנים שחושבים שמדובר בצעד חסר משמעות של יחסי ציבור צריכים לקחת בחשבון שפייסבוק צברה עוצמה אדירה ואף אחד לא באמת רוצה להסתבך עם האלגוריתם העלום שלה. כמו כולם פורד נמצאת כרגע במצוקת קורונה ובתקופה שבה היא מתאמצת לחשוף ולשווק מספר מוצרים אסטרטגיים מבחינתה, בהם F-150 החדש (דגם 2021) שנחשף בשבוע שעבר ו'ברונקו' החדש לחלוטין שייחשף ב-13 ביולי. אנשי פורד סרבו לגלות כמה כסף הם ימנעו כעת מפייסבוק ומן המדיות החברתיות בטענה שמדובר במידע מסחרי חסוי.

    ג'נרל מוטורס לא בעניין

    לעומת פורד, ג'נרל מוטורס כנראה פחות מתלהבת מלהפעיל לחצים על פייסבוק, או חוששת יותר. ג'ין קיין, דובר מטעם יצרנית הרכב האמריקנית הגדולה אמר שהחברה לא תשתתף בחרם. "כאשר אנחנו פועלים למיגור חוסר צדק", הוא אמר, "אנחנו בוחנים ומחזקים את הנחיות השיווק המחמירות שלנו אשר מבטיחות שהמותגים שלנו לעולם לא יהיו קשורים לתוכן שנאה או לתוכן מזיק. כאשר יש לנו חששות הגישה שלנו היא לעמוד בקשר ישיר עם שותפי הפרסום שלנו כדי למצוא פתרונות".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד מצטרפת להונדה בחרם על פייסבוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.