Ad

פולקסווגן השיקה את הגולף החזקה ביותר בהיסטוריה

בחזית אחת מובילה פולקסווגן את טכנולוגיית המכוניות החשמליות הטהורות, ובחזית אחרת היא מתאמצת לנפק עוד ועוד קרוסאוברים כדי לעמוד בביקוש העולמי. אבל בתוך כל זה היא לא שוכחת את אוהבי הנהיגה ולא רק שהיא לא מתנתקת ממסורת "ההאצ'בק החמה", היא אפילו קובעת שיא חדש של כח וביצועים.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הקרוסאוברים אולי משמידים כל חלקה טובה בעולמות ההנאה מנהיגה, וגם הזינוק במכירת מכוניות חשמליות לא מבשר טובות, אבל פולקסווגן משדרת לנו הבוקר שכל עוד שנותרו מי שאוהבים לנהוג היא תספק להם מכונה מתאימה. גולף, המכונית המזוהה ביותר בעולם עם המותג פולקסווגן והבוראת של המושג Hot hatch – נחשפת כעת במהדורת R החדשה, החזקה והמהירה ביותר בהיסטוריה.

 

 

בתפריט: מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר של R – שמכונה EA888 – הוא החזק ביותר בתולדות הדגם (evo4) והוא מספק 315 כוחות סוס, 27 יותר מן המנוע של גולף R היוצאת. המומנט המרבי שודרג מ-280 ל-310 ניוטון/מטר, ובנוסף מותקנים מערכת אלקטרוניקה משודרגת לבקרת חלוקת הכח, ובלמים גדולים וחזקים יותר. המתלים משודרגים, כמובן, ולא רק שהם נמוכים בסנטימטר אחד בהשוואה לגולף 8 החדשה, הם גם אדפטיביים, כך שהם מתאימים את עצמם לנסיבות.

הביצועים: זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות בלבד, מהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, וקיצוץ של 17 שניות תמימות במשך זמן ההקפה של ה'נורברגרינג'.

מתחרות שנותרו מאחור: הונדה סיביק טייפ R עם 306 כוחות סוס וכ-30 קג"מ, ו סובארו WRX STI עם 310 כוחות סוס ו-29 קג"מ.

הדור החמישי של גולף R בנוי כמובן על הדור השמיני, החדש, של פולקסווגן גולף, וכרגיל מציע את הכח הברוטלי ביותר שמוטמן בגולף, כשהוא מחולק לארבעת הגלגלים. לטענת אנשי פולקסווגן, הם לקחו בשיא הרצינות טענות שהופנו כלפי הדגם היוצא לפיהן מדובר במכונית חזקה אבל לא ידידותית לאוהבי נהיגה.

את התיקון שלהם הם עשו באמצעות תכנות האלקטרוניקה כך שנהג יוכל לבחור בין שבעה (!) מצבי נהיגה שונים, שאחד מהם די גבולי לשימוש על כביש ציבורי ולכן דורש אישור מיוחד של הנהג. בין המצבים: נוחות, ספורט, מירוץ, "מיוחד", דריפט ואינדיבידואל, ואנחנו נשמח לגלות יום אחד בעצמנו מה ההבדל בין "מיוחד" לבין "אינדבידואל". בנוסף, כח המנוע, כך הם אומרים, זמין לפקודה בכל טווח הסל"ד שבין 2,100 ל-5,350, והאלקטרוניקה מאפשרת לכייל את פעולת הגבלת הדיפרנציאל האחורי, את קשיחות הגברת ההיגוי החשמלית, ואת תגובת המתלים האדפטיביים.

 

 

אנשי פולקסווגן אמנם הקפיאו למשך תקופה מסוימת את ההשקעה בגולף R ואת האספקה של הדגם, אבל כעת, עם חזרתם לזירה, הם מזכירים לנו שכ-40% מן הרוכשים של R ושל GTI בארה"ב – שם נמצא השוק הגדול ביותר בעולם למוצרים האלה – בוחרים בתיבת הילוכים ידנית, ולכן הם מציעים תיבת 6 הילוכים ידנית במקביל לתיבה רובוטית עם שבעה יחסי העברה.

אנשי פולקסווגן מספרים לנו שכדי להקיף את נורברגרינג במהירות, ובכלל, הם שדרגו גם את המערכת המכאנית וגם את האלקטרוניקה של העברת כח המנוע בין ארבעת הגלגלים. זה כולל דיפרנציאל אחורי חדש, ננעל אלקטרונית ואוטומטית, וגם מערכת 4Motion משודרגת שמשולבת עם "מנהל דינמיקה לרכב" (VDM) – שזה שם מסחרי למחשב שמנתח לעומק את היחסים בין המרכב לאופק ובין הגומי לאספלט. האלקטרוניקה מסוגלת להעביר עד 100% מן הכח לגלגל שיכול להשתמש בו בדרך הטובה ביותר בכל מילי-שנייה.

עם הכח באה האחריות, ומתי שהוא צריך גם לעצור את המסה הדוהרת, אבל אל דאגה: צלחות הבלמים הקדמיים הוגדלו לקוטר של 14.1 אינטש, שזה בערך הקוטר של הגלגלים בגולף המקורית, ולעובי של 1.2 אינטש, והם נלפתים באמצעות קליפרים מהונדסים מחדש שמגובים על-ידי ההבטחה של פולקסווגן ל"תחושת בלימה נכונה".

המתלה הקדמי מחובר כעת לתת שלדה מתוכננת מחדש, תמוכות המקפרסון שודרגו והקפיצים הוקשחו ב-10% במקביל להדגשת הקמבר השלילי של הגלגלים הקדמיים "כדי לאפשר מהירויות פנייה גבוהות יותר ולשפר את היציבות", כך לדברי הגרמנים. גם המתלה האחורי הרב-חיבורי שודרג עם "מיקום מחדש של נקודות העיגון וזרועות התמיכה" – אלא שכל אלה הן אמירות כלליות שמשמעותן צריכה להיבחן על האספלט.

 

 

 

אחת התכונות היותר אהובות בגולף R היא האנדר-סטייטמנט העיצובי שלה, ודאי ביחס לעומס הספויילרים של דגמים יפנים שלא נזכיר את שמותיהם. לגולף 8, הנאה לכשעצמה, נוספה ערכת קישוטי מרכב מעודנת שכוללת ספוילרים לא מפחידים מידי, קצות מפלטים מצופים כרום, וחישוקים מעוצבים לגלגלי ה-19 אינטש הסטנדרטיים. סממני עיצוב בולטים כוללים פגוש קדמי מעוצב מחדש, וגם גימיק: בחלקה העליון של השבכה הקדמית טבוע אלמנט LED כחול בתצורת צלב שנדלק ברגע שמניעים את המנוע, והוא נמתח עד ללקצות הפנסים והכנפיים ומשמש כתאורת יום.

עיצוב הפנים מאופק יחסית, עם תצוגות דיגיטליות של כל מדדי החיים החיוניים של המנוע, למשל לחץ ההגדשה, טמפרטורה השמן, חלוקת כח המנוע בין הסרנים ואפילו מספר הסוסים שבשימוש. לוח המחוונים מקושט בגימור דמוי סיבי פחמן והריפודים השונים תפורים עם תפרים בצבע כחול.

 

 

הנהג והנוסע הקדמי יושבים על מושבי ספורט מעוצבים למשעי שמרופדים בעור נאפה ומקושטים באלמנטים במראה סיבי-פחמן, וגלגל ההגה הספורטיבי עוצב במיוחד עבור דגם זה. בגרסה האוטומטית מותקנים מאחורי ההגה מנופי שליטה ובשתי הגרסאות מותקן "כפתור הפלא", ועליו האות R, שבאמצעותו אפשר לבחור בין פרופילי הנהיגה השונים. לחיצה חזקה וארוכה על הכפתור הזה מעבירה אותך ישירות לפרופיל "מירוץ".

המחירים, אגב, טרם פורסמו, אבל הדיבור הוא שהם יהיו די דומים לאלה של הדגם היוצא.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad