• Ad
  • עידו כהן, מאחוריך! ג'נרל מוטורס תספק רכב שטח צבאי על בסיס שברולט קולורדו

    הזרוע הצבאית של ג'נרל מוטורס פיתחה "ג'יפ" חדש לכוחות הח"יר האמריקנים. מונע באמצעות מנוע טורבו-דיזל שמספק 186 כוחות סוס, נושא תשעה לוחמי חי"ר, ומבוסס על טנדר אזרחי נפוץ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החטיבה הצבאית של ג'נרל מוטורס, GM Defense, זכתה במכרז של צבא ארצות הברית בהיקף של 214.3 מיליון דולר לבניית רכב ההסתערות החדש של הצבא. הרכב החדש מבוסס על הטנדר הקטן של ג'נרל מוטורס, 'קולורדו', והוא תוכנן לנשיאת תשעה לוחמים.

     

     

    אנשי ג'נרל מוטורס וצבא ארה"ב מכנים את הרכב החדש שלהם ISV, ראשי תיבות של Infantry Squad Vehicle או "רכב לחוליית חיל רגלים", והיתרון הגדול ביותר שלו, מבחינה תחזוקתית, הוא ש-90% מן המכלולים שממנו הוא בנוי הם מכלולים אזרחיים רגילים, כלומר  "מוצרי מדף".

    מעניין לציין, אגב, שבהודעה הרשמית של החברה מדובר ב-90% חלקים כאלה, כאמור, אבל המהנדס הראשי של הזרוע הצבאית, מארק דיקרס, מדבר רק על 70%, והוא מתכוון כנראה לחלקים אשר משמשים את שברולט קולורדו כמו גם מגוון רחב של כלי רכב אחרים מתוצרת ג'נרל מוטורס ויצרניות רכב אחרות. מה שעשוי להסביר את הפער בין הנתונים הוא שחלק מן הרכיבים של המתלים ומכלולי הנעה מיוצרים עבור "מחלקת הביצועים" של ג'נרל מוטורס (Chevrolet performance parts). כך או אחרת, העובדה שהכלי הזה מבוסס במידה זו או אחרת על כלי אזרחי, ושחלק ניכר מן המכלולים שלו זמינים לרכישה, צפויה לפתח שוק נרחב של שיפורי רכבי שטח על בסיס ISV החדש.

    ג'נרל מוטורס פיתחה את רכב הקרב החדש שלה בעזרת חטיבת הציוד הצבאי של חברת ההנדסה ריקרדו במסגרת מכרז של צבא ארצות הברית אשר העניק שלושה חוזים בהיקף של מיליון דולר כל אחד לשלושה ספקים מתחרים. במסגרת זאת פיתחה כל אחת מן החברות אב טיפוס של ISV לבדיקה, הערכה ובחירה, ובסוף תהליך זה נבחר הכלי של GM Defense במכרז שנחתם כעת. בשלב זה, שהוא סוג של פיילוט, ג'נרל מוטורס תמכור, תתחזק ותתפעל 649 יחידות בלבד מתוך חוזה גדול יותר לרכישת 2,065 כלים כאלה.

     

     

    ה-ISV החדש של ג'נרל מוטורס, שטרם זכה לכינוי חביב על הבריות כמו "ג'יפ" או אפילו "האמר", מונע באמצעות מנוע טורבו-דיזל מסדרת "דוראמקס" שמספק 186 כוחות סוס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. הוא מאופיין במשקל עצמי נמוך ותוכנן להטסה באמצעות תליה ממסוק 'בלק הוק' ("ינשוף") או הטסה בבטן של מסוק "צ'יינוק" אמריקני (CH-47). הוא מתאים גם להטסה באמצעות "יסעור" ישראלי (סיקורסקי CH-53).

     

     

    בהודעה של החטיבה הצבאית של ג'נרל מוטורס הם רומזים שהרכב לא מיועד רק לצבא האמריקני ואומרים שהם גאים "לתכנן, לבנות ולספק את הטכנולוגיות הטובות ביותר העומדות לרשות הגברים והנשים של כוחות הצבא האמריקניים ובעלי בריתנו"… ה-ISV נועד לספק ניידות יבשתית מהירה כנושא חיילים קליל וזריז בכל תנאי השטח, להובלת חוליית חי"ר של תשעה חיילים בשדה הקרב".

     

     

    ל-ISV יש ארבע נקודות אחיזה לצורך תליה ממסוק ב"מתלה מטען", ואנשי ג'נרל מוטורס מתפארים בכך שרוב הרכיבים של הכלי החדש שלהם "נוסו בקרב" מסוג אחר, והיו בין הבודדים מתוך יותר מ-400 מתחרים שהשלימו בהצלחה 11 מירוצים רצופים בסדרות הבאחה האמריקניות. "GM Defense", אומרים אנשיה, "תספק את ISV בגיבוי של יעילות ייצור ברמה עולמית, קלות תחזוקה, ושרשרת אספקה עולמית מבוססת".

     

     

    לקריאה נוספת: כבוד לעידו כהן: התעשייה האווירית קנתה את 'זיבאר'

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.