• Ad
  • Hyundai TUCSON N Line
    חודשים ספורים אחרי שיונדאי הכריזה על תקלה שסותמת את משאבת השמן ואת מגבר הבלמים ב-i30 ובטוסון היא הכריזה על תקלה נוספת באותם דגמים, הפעם "באספקת השמן למנוע". עד עכשיו לא פורסמו קריאות לתיקון בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת החודש, חודשים ספורים בלבד לאחר שיונדאי הכריזה על קריאה לתיקון של מנועי בנזין בדגמי i30 וטוסון, היא הכריזה על תקלת מנוע נוספת, אחרת, באותם דגמים.

     

     

    גם הפעם מדובר בתקלה סדרתית שעלולה לגרום להרס מוחלט של מנועים, וגם הפעם יונדאי לא הכריזה על קריאה לתיקון לתקלה הזאת בישראל, למרות שהיא כן מבצעת אותה באירופה.

    תקלת הייצור החדשה מתייחסת לדגמי טוסון ו-i30 שיוצרו בין התאריכים 23.10.2018 – 27.10.2020, ולפי התיאור של יונדאי "אספקת השמן למנוע עלולה להיות מופרעת ולגרום נזק פתאומי למנוע. בנוסף, מגבר הבלמים עלול להיכשל וזה יוביל למאמץ בלימה גבוה משמעותית ויגדיל את הסיכון לתאונה".

    נזכיר שיונדאי כבר הכריזה לפני כמה חודשים על קריאה לתיקון של אותם דגמים באירופה בגלל תקלה אחרת, ובתיאור הסיכון במקרה הקודם נכתב ש"המסנן של משאבת הטנדם עלול להיסתם על ידי סיבים (שיתנתקו) מחגורת משאבת הטנדם. הדבר עלול לגרום לקושי בלחיצה על דוושת הבלם וזה יעכב בלימה רגילה, מה שעלול לגרום לתאונה".

    חשוב להדגיש: יצרניות רכב מחליטות בעצמן אם ומתי לבצע קריאות לתיקון אלא אם סמכות רגולטורית חיצונית מכריחה אותן לבצע תיקון סדרתי. במצב אידאלי יצרנית הרכב מנתחת את הסיבות לכשל סדרתי ומגדירה את קבוצת המכוניות שרלוונטיות אליהן, למשל אם ידוע לה על סדרת ייצור פגומה שיוצרה בתאריכים ספציפיים או על כשל תכנון שרלוונטי לדגם מסוים.

    עם זאת, בהיעדר פיקוח חיצוני יכולה יצרנית רכב להתעלם ממידע שנמצא ברשותה ולבצע "ניהול סיכונים" של הנזק הכלכלי שייגרם לה מביצוע קריאה לתיקון לעומת נזק שייגרם לה אם היא לא תבצע תיקון כזה. בהיעדר מידע אי אפשר לדעת בוודאות האם גם בישראל נמכרו מכוניות עם הפגם הסדרתי או שלא נמכרו אצלנו מכוניות כאלה – הדבר היחיד שידוע זה שיונדאי לא הכריזה על קריאה לתיקון בישראל (או שמשרד התחבורה מעכב את המידע הזה אצלו).

     

     

    אז מה היה לנו כאן?

    בעלי יונדאי i30 ויונדאי טוסון שיוצרו בין השנים 2018 ועד לסוף 2020 אשר נתקלו בתקלות מנוע שקשורות באספקת שמן צריכים לבדוק אם יש או אין קשר בין מה שפגע במנוע שלהם לבין שתי התקלות הסדרתיות שיונדאי מתקנת באירופה.

    גם מי שהמנוע שלו לא נפגע צריך לנקוט ב"זהירות מונעת" וראשית לכל לבדוק את מפלס שמן המנוע ברכב שלו. לאחר מכן מומלץ להתקשר אל שירות הלקוחות של יונדאי עם פרטי הרכב ולהביע חשש מפני השתייכותו לקבוצת כלי הרכב שנקראה לתיקון באירופה.

    יכול להיות שצודקים אנשי יונדאי ואין צורך לבצע את שני התיקונים של שתי התקלות הסדרתיות בכלי רכב שנמכרו בישראל, ויכול להיות שיש צורך כזה. לדעתנו עדיף לבעלי הרכב להיות זהירים מאשר להצטער על חוסר זהירות, ולפנות אל היבואנית כדי לקבל ממנה אישור פוזיטיבי שאין ברכב שלכם תקלה.

     

    נתקלתם בבעיית מנוע עם דגמי יונדאי טוסון או i30 שיוצרו בשנים 2018-2020? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

     

    לקריאה נוספת:

    יונדאי מתקנת את המנועים והבלמים של טוסון ו-i30 בעולם אבל לא בישראל

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עוד תקלת מנוע ביונדאי טוסון וב-i30 וגם הפעם היא לא מטופלת בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.