• Ad
  • סיאט תתמקד בניידות עירונית ובמנועי בעירה
    המותג ה"לטיני" של קבוצת פולקסווגן מפנה מקום למותג הספורטיבי 'קופרה' ויתמקד בניידות עירונית ובשירותים למנויים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מגמת המעבר לרכב חשמלי מעצבת מחדש את תעשיית הרכב העולמית ומאלצת המותגים השונים לחשב לעצמם מסלולים חדשים. ככל שהדברים נוגעים ל'סיאט', החטיבה הספרדית של קבוצת פולקסווגן, נראה שהכיוון יהיה מכוניות נוסעים פחות יקרות לצד כלי רכב עירוניים, חלקם עם פחות מארבעה גלגלים.

     

    סיאט תתמקד בניידות עירונית ובמנועי בעירה

     

    סיאט ביצעה בשנת 2018 את אחד ה"ספין-אופים" המרשימים ביותר בתעשיית הרכב כאשר נטלה את רמת האבזור או את המותג הספוטיבי 'קופרה' והפכה אותה לחטיבה עצמאית שפועלת לצד סיאט, ובמקביל הפכה את חטיבת הביצועים 'סיאט ספורט' ל'קופרה רייסינג'. הרציונל מאחורי המהלך המיתוגי הזה לא היה חף מסיכונים, אבל היה בו היגיון פשוט: לצקת תוכן מושך שיפתה לקוחות לשלם יותר עבור מה שנתפש כמותג ספורטיבי חצי-יוקרתי.

    ההימור הצליח מאד והטיס כלפי מעלה את הרווחים של החטיבה הספרדית בכללותה. אלא שסיאט עצמה נותרה בלי אחד ממקורות הרווח החשובים שלה, רמת אבזור ספורטיבית, ועם מעט מידי ייחוד ביחס לפולקסווגן ולסקודה. בסיכום השנה שעברה ייצרה סיאט 480,000 מכוניות שנשאו את שם המותג שלה ואילו קופרה ייצרה קצת יותר מ-150,000 יחידות שעל כל אחת מהן היא הרוויחה הרבה יותר כסף.

    הכיוון שמסתמן כעת עבור המותג שנולד במקור כשיתוף פעולה ממשלתי עם פיאט האיטלקית ונרכש באמצע שנות ה-80 על-ידי פולקסווגן, הוא לצמצם את טביעת הרגל בשוק הרכב המסורתי ולהתמקד בכלי רכב לניידות עירונית,  "מיקרו-מוביליטי" – תחבורה אישית ממונעת, ובשירותי ניידות לפי דרישה.

    סיאט כבר פיתחה מספר שירותים ואפליקציות ונכנסה לפעילויות בתחומים אלה בערים שונות באירופה, ויש לה שיתוף פעולה עם סטארטאפ ספרדי בשם 'סיילנס' שמייצר קטנועים חשמליים ו'קוודרוסייקל' חשמלי, ואת כל אלה היא עושה תחת מותג ניידות עצמאי משלה שנקרא .

    קהל היעד שסיאט רוצה להתמקד בו הם צעירים שמתגוררים בעריה הצפופות של אירופה, והיא רוצה להציע להם ניידות אלטרנטיבית למכוניות בבעלות פרטית, למשל שירותי ניידות כמו אלה של GOTO הישראלית. אנשי סיאט צוטטו לאחרונה כשהם אומרים שהם בוחנים את השוק הזה עם לקוחות פוטנציאליים ועד כה "התוצאות היו מבטיחות".

     

     

    סיאט תתמקד בניידות עירונית ובמנועי בעירה

     

    קבוצת פולקסווגן נכנסת בקרוב לפלח השוק של מכוניות סופר-מיני חשמליות עם גרסה מקוצרת של פלטפורמת MEB החשמלית, וסיאט צפויה לקחת תפקיד מרכזי בהובלת המחקר והפיתוח, וגם הייצור, של חשמליות קטנות. אלה, בסבירות רבה, יהיו פחות אטרקטיבית לסל המוצרים של 'קופרה'.

    במקביל, לא מן הנמנע שסיאט תבצע ממש בקרוב פניית פרסה בהקשר אחר. עד לפני חודשים אחדים נראה היה שמנוע הבעירה הפנימית מחשב את קיצו לאחור בעקבות ההחלטה של מספר ממשלות אירופאיות לאסור מכירת כלי רכב עם מנועי בעירה החל משנת 2030. אך לפני שנה קיבלה מועצת האיחוד האירופאי החלטה דומה, עם תאריך יעד של 2035, ואנשי פולקסווגן ממילא החליטו לצאת מן העסק של "לגלגל ברזלים" ולהתחרות לשווא בקוריאנים ובסינים.

    היום (ג') אישור האיחוד האירופאי את התקנות שמצד אחד יאפשרו שימוש בדלקים סינתטיים, כפי שדרשה ממשלת גרמניה, ומצד שני קיבעה את תקנות אירו 7 שמצמצמות את רמות הפליטה מכלי רכב עד לתאריך היעד של 2035. סיאט לא צפויה להצטרף לחגיגת הרכב החשמלי עם דגמים גדולים ובינוניים (אלא רק עם מכוניות חשמליות קטנות יחסית) והיא צפויה למשוך את הייצור של איביזה וליאון הקונבנציונליות ככל שתוכל לתוך ימי 'אירו 7' מפני שמדובר בדגמים ממשיכים ולא בדגמים חדשים.

    סיאט של שנת 2028 תציע, כך מסתמן, מגוון כלי רכב לניידות אישית וכן שירותי ניידות ורכב שיתופי, אבל לצד אלה סביר מאד שהיא תמשיך לייצר ולמכור גם ליאון ואיביזה – בין השאר מפני ששאר חטיבות פולקסווגן כבר לא יימצאו בפלחי השוק האלה (למעט פולקסווגן עם 'גולף', שתהיה יקרה יותר).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיאט תתמקד בניידות עירונית ובמנועי בעירה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.