Ad

סיאט לאון החדשה בישראל. המחיר: החל מ-135,000 ש"ח.

"לא מתנצלת": עם לאון החדשה מרגישים אנשי סיאט שהם יכולים לוותר על "מחפשי מציאות" ולהתמקד במי שמוכנים לשלם תמורת עיצוב ייחודי ורמות אבזור גבוהות. גם המנועים שודרגו, והמחירים בהתאם.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, השיקה את הדור הרביעי של לאון, אשר כמו הדור השמיני של פולקסווגן 'גולף' מבוססת על הגרסה החדשה של פלטפורמת MQB המודולרית.

 

 

לאון מוצעת בשלב זה בישראל בגרסת האצ'בק 5 דלתות בלבד ועם מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר, וזאת ככל הנראה כדי להתמקד ב"גרעין הקשה" של לקוחות המותג בארץ. ממילא, פלח השוק של מכוניות האצ'בק מתאפיין בקהל פרטי של חובבי נהיגה, ואלה – בעיקר אוהדי המותג – יעריכו את העובדה שסיאט הדגישה עם העיצוב של לאון קווים בולטים וייחודיים ביחס למתמודדות האחרות בקטגוריה (שאינן רבות במיוחד).

בסיס הגלגלים של לאון הוארך ב-5 סנטימטרים והאורך הכולל ב-8.5 סנטימטרים (268.6 ס"מ ו-438.6 ס"מ בהתאמה), וזה אפשר למהנדסי סיאט להגדיל את המרחב הפנימי שאותו עיצבו מעצבי החברה בסגנון מאד מודרני ובמבט ראשון גם איכותי. פנסים קדמיים, ו"מערכת תאורה" אחורית – שכולם מבוססי LED – נוטלים חלק משמעותי בעיצוב מושך העין של המכונית, ומשדרים מסר מודרני ולא מצטנע, אך יחד עם זאת גם לא מוגזם.

 

 

עוד דבר שאיתו לאון לא מצטנעת הוא המחיר שלה. בשלב זה בחרו סיאט ויבואניה לישראל להותיר את לאון החדשה מחוץ לתחום עבור מחפשי המציאות, והם משיקים את המכונית במחיר "לא מתנצל" של "החל מ-135,000 שקלים" תמורת רמת האבזור הבסיסית. מצד שני, רמת האבזור הזאת ממש לא בסיסית, והיא מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שמספק 150 כוחות סוס ו-25.5 קג"מ של מומנט. מנוע זה מחובר למערכת היברידית קלה שמסייעת בעיקר לאגור אובדני אנרגיה ולכבות אותו בכל הזדמנות שבה הוא לא מניע את המכונית (אך, כמובן, להתניע אותו במהירות כאשר הוא נחוץ). המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה.

לאון החדשה קטפה לפני כשבוע ציון מרשים במבחני הריסוק האחרונים של פרויקט Euro NCAP, ובכל רמות האבזור שלה היא מוצעת בישראל עם שש כריות אוויר בטיחותיות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב נסיעה עם היגוי אקטיבי, זיהוי הולכי רגל ועייפות נהג, חיישני חנייה אחוריים ומצלמת חניה.

גרסת האבזור הבסיסית, 'סטייל', כוללת ידית הילוכים מוקטנת והתנעה ללא מפתח, גלגל הגה קטום בעיצוב חדש, בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנורמי וחלונות אחוריים מושחרים, מראות מתקפלות חשמלית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע באיכות גבוהה ובגודל 8.25 אינטש, 6 רמקולים, קישוריות למכשירי אנדרואיד ואייפון, תאורת אווירה פנימית מרשימה, פתחי מיזוג למושבים האחוריים וחישוקים קלים בגודל 17 אינטש.

 

 

רמת האבזור FR, עם אותו מנוע, עולה 153,000 שקלים וכוללת בנוסף גם התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום והתראה מפני תנועה צולבת בעת נסיעה לאחור ומפני תנועה קרובה בעת פתיחת דלת. לוח המחוונים שלה דיגיטלי צבעוני, בגודל 10 אינטש, ויש גם כניסה ללא מפתח, תאורת אווירה יותר מתוחכמת, בחירת "סגנונות נהיגה" (תגובות מנוע והיגוי), חישוקי 18 אינטש ומושבים קדמיים מושקעים קצת יותר.

 

 

באפריל הבא תוצע אצלנו גרסה חזקה ויקרה יותר, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 190 כוחות סוס, והיא תעלה 160,000 שקלים.

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, מעריך ש"אופנת הקרוסאוברים" מיצתה את עצמה ולא מעט לקוחות שנהו אחריה מבינים שמה שהם באמת צריכים זאת מכונית פחות גדולה ויותר מהנה לנהיגה. להערכתו, לקוחות כאלה ישובו בעתיד הקרוב למכוניות האצ'בק, ועל כן עומד פוטנציאל המכירות של לאון החדשה על כ-1,200-1,400 בשנה קלנדרית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.