Ad

סאנגיונג מציגה: שובו של הנוסע השביעי

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מושב אמצעי שמחליק בין שורת המושבים השניה לשלישית הוא החידוש המרענן של מכונית התצוגה הקוריאנית-הודית

מכונית התצוגה של סאנגיונג בז'נבה, קונספט XLV, מציגה סידור פנימי מרענן ומעניין של תצורת ישיבת הנוסעים.
ל-XLV, אשר מדגים פחות מיותר כיצד ייראה הג'יפון הרך של סאנגיונג שנועד להתחרות בשוק הקרוס-אוברים הרותח, יש שבעה מקומות ישיבה שמסודרים בשלוש שורות בנות שני מושבים.

מושב שלישי, אמצעי, מחליק על גבי מסילה בין השורה השניה לשלישית. הדלתות האחוריות של הכלי הן מסוג "דלת התאבדות", כלומר דלת שנפתחת אחורה ולא כרגיל, וזאת לטובת נוחות הכניסה והיציאה לנוסעים מאחור. עם זאת, ממש לא ברור אם סאנגיונג יוכלו להרשות לעצמם לשמר את התצורה הזאת גם בכלי רכב סדרתי, אמיתי.
גרסה קצרה יותר, בעלת חמישה מקומות ישיבה, תוצע באירופה עוד לפני סוף השנה, ולא לגמרי ברור מתי תופיע גרסת הייצור של שבעת המושבים.

גדול מקשקאי, קטן מאקס טרייל

מידותיו של XLV, עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, מעידות שהוא שייך לקטגוריה של ניסאן קשקאי אך מעט קטן ממנו. יחסית לקשקאי בסיס הגלגלים קצר אמנם ב-4.6 ס"מ משמעותיים, אולם המרכב שלו ארוך יחסית – 443 ס"מ לעומת 437 לקשקאי. עם זאת, גרסת השבעה מושבים של קשקאי, שנקראת מעתה 'אקס-טרייל', מרווחת משמעותית מפני שאורך בסיס הגלגלים שלה הוא 270 ס"מ והאורך הכולל שלה 463.5 ס"מ. רוחב מכונית התצוגה הוא 184.5 ס"מ, כ-2.5 ס"מ יותר מאקס טרייל.
XLV מונעת באמצעות מערכת היברידית עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, והמכונית האמיתית, עם מנוע קונבנציונלי ובגרסת חמישה מקומות ישיבה, צפויה גם אצלנו בישראל עוד השנה.
סאנגיונג הוא יצרן רכב קוריאני שעבר מספר ידיים ונמצא כיום בשליטת מהינדרה, אחד משני יצרני הרכב הגדולים בהודו, אשר מתמחה בכלי רכב בעלי הנעה כפולה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad