• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המשפחתית הספורטיבית המפורסמת בעולם מתעדכנת. בתפריט שינויים מינוריים מבחינה עיצובית ושלל מנועים חדשים, כולל גרסת בסיס המסתפקת בשלושה צילינדרים

    הפגושים עוצבו מחדש כדי לתת לרכב יציבה יותר קרבית
    הפגושים עוצבו מחדש כדי לתת לרכב יציבה יותר קרבית

    שלוש שנים וחצי אחרי שהושקה בדורה השישי, הסדאן הספורטיבית המפורסמת בעולם מתעדכנת במתיחת פנים של אמצע החיים. מי שציפה לשינויים של ממש מבחינה ויזואלית עלול להתאכזב ובכל הנוגע לעדכון הלוק השינויים הם מינוריים וכוללים לא יותר מפגושים בעיצוב מחודש מקדימה ומאחור, חישוקים בעיצוב שונה ופנסים שזכו ליותר נגיעות לד מתוך כוונה לתת לגרסאות השונות מראה מעט יותר נמוך, אגרסיבי וספורטיבי, זאת אולי בעקבות תלונות שנשמעו מהמעריצים הותיקים של בימר שטענו שה-3 הנוכחית הפכה לסאלונית מדי בהופעתה.
    זו כנראה הסיבה שהמהנדסים של ב.מ.וו החליטו גם להקשיח במעט את השלדה ואת מערך המתלים בכל רמות הכיול המוצעות (סטנדרטית, ספורטיבית או מערכת אדפטיבית) ולחדד את מערכת ההיגוי החשמלי.

    בעוד שמבחינה חיצונית השינויים, כאמור, קלים מאוד, מתחת למכסה המנוע יש בהחלט הרבה חידושים, בראשם גרסת כניסה חדשה המצוידת במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים.

    מה דעתכם על בימר עם מנוע 3 צילינדרים?
    מה דעתכם על בימר עם מנוע 3 צילינדרים?

    מדובר במנוע המוכר מהמיני החדשה ומהב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר שעבר הסבה כדי להתאים להצבה לאורכו של תא המנוע, כנדרש ברכבי הנעה אחורית. ההספק והמומנט זהים לאלה של מנוע ה-1.6 טורבו ששימש את גרסת הכניסה עד כה ועומדים על 136 כ"ס ו- 22.4 קג"מ, אך ב-ב.מו.וו מבטיחים זמינות כוח עדיפה המאפשרת לגרסת הכניסה לרשום מהירות תלת ספרתית בתוך 9.1 שניות (עשירית שניה פחות מבעבר) ונתוני צריכת דלק משופרים עם נתון רשמי בתנאי מעבדה של 18.5 קילומטרים לליטר לעומת 17.5 בעבר. בניגוד לעבר, גרסה זו תקרא 318 ולא 316.

    יחידת ההנעה מוגדשת הטורבו בנפח 2 ליטרים של גרסת ה-320 זוכה לעדכון קליל ולמרות שההספק נותר זהה (184 כ"ס), המומנט השתפר וכך גם נתוני ההאצה וצריכת הדלק.
    את מנוע 2 הליטרים המוגדש אפשר למצוא גם בגרסה הבאה שבהיצע, אך בניגוד לעבר היא תקרא מעתה 330 ולא 328.
    לכבוד השם החדש ההספק שודרג קלות מ-245 כ"ס ל-252. תוספת הסוסים מאפשרת לגרסה זו לפרוץ את מחסום ה-6 שניות ולרשום 100 קמ"ש על הספידומטר כעבור 5.8 שניות.

    גם הגרסה הבאה משנה את שמה ובמקום ה-335 הנחשקת אנו מקבלים כעת את ה-340 הכוללת גרסה מחוזקת (אותה פגשנו ב-235M) למנוע ה-6 צילינדרים המוגדש והחלומי של ב.מ.וו עם 326 כ"ס (306 בעבר) ומומנט מרשים מאוד של 45.9 קג"מ (40.7 עד כה) המאפשרים לסיים את המאוץ הקלאסי בתוך 5.1 שניות.

    תא הנוסעים: קצת יותר עיטורי כרום, בדי ריפוד חדשים ומערכת ניווט מתקדמת יותר
    תא הנוסעים: קצת יותר עיטורי כרום, בדי ריפוד חדשים ומערכת ניווט מתקדמת יותר

    במקומות אחרים על פני הגלובוס יוצעו גם שלל גרסאות דיזל ואפשרות לבחירה (בכל יחידות ההנעה) בין תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים לתיבה האוטומטית פלנטרית המעולה של ב.מ.וו עם 8 יחסי העברה, שזכתה אף היא לעדכון קל.
    כמו בעיצוב החיצוני, גם בקבינה אין מהפכות גדולות והפריסה והעיצוב נשארו זהים. עם זאת, עדכונים נרשמו בחלק מחומרי הדיפון ונוספו עיטורי כרום או אלומיניום מוברש בהתאם לרמת הגימור.
    להיצע הג'אדגטים ומערכות הבטיחות נוספו חידושים, בין היתר בדמות מערכת ניווט מתקדמת עם עדכונים מהרשת בזמן אמת, קישוריות מלאה לאינטרנט בממשק הi-drive ותצוגה עילית צבעונית של מידע על החלון הקדמי.

    במקביל להשקת מתיחת הפנים, ב-ב.מ.וו חוגגים בימים אלה יום הולדת ארבעים לסדרה 3, המכונית שלמעשה הפכה את ב.מ.וו למה שהיא היום ומי שמשמשת כבר ארבעה עשורים כאייקון של המשפחתיות הספורטיביות.

    >> 2015 כבר כאן: כל המכוניות החדשות שיושקו השנה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משבר גיל הארבעים? סדרה 3 של ב.מ.וו חוגגת ארבעה עשורים ומתעדכנת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.