• Ad
  • טסלה טעינה חשמלית
    ממשל ביידן מתאמץ לסגור את הפיגור של ארצות הברית בתחום הרכב החשמלי באמצעות השקעת מיליארדי דולרים בסובסידיות, חיזוק התעשייה המקומית והרחבת רשת הטעינה הציבורית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת השבוע הכריזה שרת האנרגיה של ארה"ב, ג'ניפר גרנהולם, על הקצבת תקציב ייעודי חדש, בהיקף של 3 מיליארד דולרים, לקידום הייצור של סוללות לרכב חשמלי בארצות הברית.

     

     

    תקציב זה נוסף לסכום אדיר וחסר תקדים בהיקף של טריליון דולר, אשר אושר בנובמבר שעבר על-ידי הקונגרס האמריקני עבור חידוש כל תשתיות התחבורה בארה"ב, ובכלל זה למעבר אל עידן הרכב החשמלי. הוא נוסף גם אל 5 מיליארד דולר אחרים אשר הוקצבו לפני כשלושה חודשים לחיזוק והרחבת תשתיות הטעינה הציבוריות בארה"ב.

    הממשל האמריקני הנוכחי מתאמץ לצמצם את הפיגור שנגרם על-ידי ממשל טראמפ בכל הקשור לרכב חשמלי, ובין השאר גם את היתרון העצום של סין בכל הקשור לתשתיות ייצור של סוללות לרכב חשמלי. עם פרסום התוכנית החדשה אמרה שרת האנרגיה גרנהולם ש"ממשלת ארצות הברית תציב את התעשיה המקומית שלה בחזית ככל שהדברים אמורים בעמידה בביקוש הגובר לסוללות מתקדמות. כך נגביר את התחרותיות שלנו ונחשמל את מערכת התחבורה שלנו".

    3 מיליארד הדולר יחולקו לכ-30 חברות אמריקנית כמענקים, אם כי עד עתה לא פורסם אילו חברות יקבלו אותם. עם זאת, מאד סביר שחלק מן הכסף יגיע ליצרניות הרכב האמריקניות שעובדות על טכנולוגיית סוללות יעילה יותר, מה שבוודאי יתרום לזירוז ההופעה של כלי רכב חשמליים טובים יותר. נתח נוסף מן התקציב החדש יוענק לחברות שעוסקות בעיבוד ובמחזור סוללות רכב חשמלי במטרה למצות מהן חומרים גלם נדירים ויקרים, ונתח אחר להגדלת היקף הייצור של סוללות בשטח ארה"ב. נכון לעכשיו תלויה תעשיית הרכב האמריקנית בסוללות שרובן מיוצרות בסין ומיעוטן בקוריאה וביפן, והיא מתקשה להשיג מינרלים כמו ליתיום שעל מקורות ההפקה שלהם השתלטו חברות סיניות בתמיכת הממשלה הסינית.

    משרד האנרגיה האמריקני הודיע שהתוכנית החדשה תסייע להקמת מפעלים חדשים, משופצים ומורחבים לייצור, ושבנוסף ל-3 המיליארדים האלה מוקצים 60 מיליון דולר אחרים לתמיכה בפיתוח שימושים נוספים לסוללות אשר סיימו את מחזור השימוש בהן בכלי רכב חשמליים.

     

     

    "ההשקעה ההיסטורית של הנשיא ביידן בייצור סוללות (לרכב חשמלי) ובמחזור תעניק לשרשרת האספקה המקומית שלנו את הטלטלה שהיא צריכה כדי להיות בטוחה יותר ופחות תלויה במדינות אחרות לחיזוק כלכלת האנרגיה הנקייה שלנו, ליצירת מקומות עבודה בשכר טוב, ולחיזוק מגזר התחבורה", אמרה גרנהולם.

    בהודעת משרד האנרגיה האמריקני נכתב שהמשרד עובד בשיתוף פעולה עם חברות אמריקניות כדי להתכונן לעלייה ניכרת בביקוש לסוללות לרכב חשמלי, וזאת לאור צניחה של יותר מ-90% במחיר שלהן מאז שנת 2008.

    הרחבת רשת הטעינה וסובסידיות לאזרחים

    בפברואר השנה פרסם ממשל ביידן תוכנית להשקעה של 5 מיליארד דולר במימון הרחבת רשת הטעינה הציבורית ברחבי ארה"ב במהלך 5 השנים הבאות, מהם כ-615 מיליון דולר עוד השנה.

    תוכנית זאת בנויה בשיתוף פעולה עם המדינות השונות אשר נדרשות להציג לממשל הפדרלי האמריקני את התוכניות שלהן בנושא זה ולזכות באישורו, וזאת כדי לעמוד בסטנדרטים מחייבים – למשל מספר מינימלי של 4 חיבורי חשמל לטעינה במקביל של 4 מכוניות בעמדת טעינה ציבורית מהירה.

    ממשל ביידן הגדיר שעד לסוף העשור הנוכחי 50% מן המכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב יהיו חשמליות או היברידיות נטענות (לעומת 100% מן המכוניות בסין, הודו ורוב מדינות מערב אירופה), ואחד החסמים בדרך ליעד הזה הוא עקב אכילס של היעדר אפשרויות לטעינה ציבורית באזורים כפריים ועירוניים.

     

    וולוו וסטארבקס מתקינות עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי

     

    כדי לעמוד ביעדי הממשל נדרשות לפחות חצי מיליון עמדות טעינה ציבוריות בארה"ב – בנוסף לתשתיות שקיימות כיום – וההנחיה שפרסם משרד התחבורה האמריקני היא למקד בשלב ראשון את המאמצים ואת ההשקעות בהקמת עמדות מהירות לאורך צירי התנועה הראשיים וכבישים מהירים. השאיפה היא להגיע למצב שבו מותקנות עמדות כאלה במרחק מרבי של 50 מייל (80 קילומטרים) זו מזו, ובמרחק של לא יותר מ-1.6 קילומטרים מכביש מהיר. בתוכנית הסובסידיות הזאת מוגדר שהממשלה תשתתף ב-80% מעלויות ההקמה של התשתיות, ו-20% הנותרים ימומנו על-ידי הסקטור הפרטי.

    בנוסף, הבית הלבן אישר מוקדם יותר השנה את החקיקה שעברה בקונגרס להגדלת זיכוי המס הנוכחיים לרוכשי רכב חשמלי חדש לסכום שמתחיל ב-7,500 דולר ומגיע עד ל-12,500 דולר לכלי רכב חשמליים שמיוצרים על ידי יצרניות רכב אמריקניות שמעסיקות עובדים מאוגדים באיגודים מקצועיים. אותה חקיקה מעניקה גם אשראי בהיקף של 30% מערך הרכב לחברות שרוכשות כלי רכב חשמליים מסחריים, 3.5 מיליארד דולר להסבת מפעלים אמריקנים ליצור רכב חשמלי, ועוד 9 מיליארד דולר לשירות הדואר האמריקאי ולממשלה הפדרלית לצורך רכישת רכבים חשמליים.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.