Ad

מכירות סוזוקי סלריו הופסקו בבריטניה בעקבות כישלון במערכת הבלמים

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

במהלך מבחן של עיתון הרכב הבריטי אוטוקאר איבדו שתי מכוניות שונות את יכולת הבלימה שלהן. סוזוקי שלחה מהנדסים מיפן לחקור את הבעיה, ובינתיים מבקשת מבעלי מכוניות שלא לנהוג בהן

חברת סוזוקי הודיעה על עצירה מוחלטת של המכירות בבריטניה של 'סלריו' – מכונית המיני החדשה שלה, בעקבות כישלון מערכת הבלמים בשתי מכוניות במהלך בלימת חרום במבחן שערך להן עיתון הרכב הבריטי 'אוטוקאר'.

החברה אף המליצה לכל הלקוחות שכבר קיבלו את המכונית להפסיק ולנהוג בהן עד לבירור יסודי של התקלה, והיא מעמידה לרשותם מכוניות חלופיות.

אנשי מגזין הרכב אוטוקאר ערכו מבחן שגרתי לסוזוקי סלריו במסלול הניסוי 'מילברוק'. שם, בעת בלימת חרום ממהירות של 130 קמ"ש, התרחש אובדן מוחלט של כח הבלימה בשתי מכוניות.
המכונית הראשונה שבה התגלתה התופעה הגיעה למבחן של אוטוקאר לאחר שיום קודם לכן נעשה בה שימוש באירוע השקה לעיתונות.
במהלך בלימת חרום ממהירות גבוהה, ולאחר מבחן דומה ממהירות נמוכה יותר, נותרה דוושת הבלם לחוצה אבל כל כח הבלימה של המכונית אבד. ניסיונות של הבוחן להעלות בחזרה את הדוושה כדי ללחוץ אותה מחדש לא הועילו, והמכונית פשוט לא בלמה. כדי להביא את המכונית לעצירה השתמש הבוחן בכח הבלימה של המנוע, ובמשיכת בלם-היד של המכונית.

צוות המבחן יידע באופן מידי את סוזוקי, אשר אספה את המכונית לצורך בדיקה וסיפקה במקומה מכונית מבחן חלופית. אלא שגם במכונית החלופית חזרה התופעה על עצמה באותו אופן בדיוק.

אנשי אוטוקאר מבינים שמדובר ככל הנראה בבעיה שנוגעת למכוניות בעלות הגה ימני, בהן מכוניות שנמכרו ביפן, הודו ותאילנד (המכוניות שצפויות בישראל בהמשך השנה הן בעלות הגה שמאלי). אנשי סוזוקי טוענים שלמרות שהמכוניות נמכרות במדינות אלה כבר מאז השנה שעברה עד כה הם טרם נתקלו בבעיה דומה.

אם וכאשר תעדכן סוזוקי את לקוחותיה ואת התקשורת בנוגע לממצאי החקירה נפרסם כאן את הדברים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad