• Ad
  • דיווחים ביפן: הברית בין הונדה לניסאן מתקדמת שלב, ומצרפת אליה גם את השותפה הטבעית. ניסאן ומיצובישי משקיעות במקביל גם ב'אמפר'
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מיצובישי מוטורס, שגרעין השליטה בה שייך לניסאן, מנהלת מגעים להצטרפות לשותפות אסטרטגית שמתהווה בין ניסאן להונדה, כך על פי דיווחים בתקשורת היפנית.

     

    מערכת הניהול של מיצובישי תדאג שתשלמו את תעריפי הטעינה הנמוכים ביותר

     

    בחודש מרץ האחרון הודיעו הונדה וניסאן שהן מנהלות מגעים להקמת ברית חדשה לטובת שיתופי פעולה לפיתוח כלי רכב חשמליים – בדגש על פיתוח רכיבי מערכת חשמל ותוכנות הפעלה לרכב על בסיס בינה מלאכותית.
    באותו מעמד הודיעו היצרניות שהברית תוקם על בסיס המשאבים הקיימים שלהן, בלי למכור חלק מן הבעלות או לגייס הון. השותפות המתוכננת, והידיעה לגבי ההצטרפות האפשרית של מיצובישי, נובעת מן הלחץ שמפעילה כעת תעשיית הרכב הסינית על תעשיית הרכב הוותיקה, ובפרט על הפערים שיצרניות הרכב היפניות חייבות לסגור בתחום הרכב החשמלי.

    ברית דומה לשיתוף פעולה אסטרטגי קיימת מזה כ-24 שנים בין רנו לניסאן, ולהבדיל – טויוטה רכשה חלקים קטנים בסובארו, סוזוקי ומאזדה (והיא גם הבעלים של דייהטסו) ומתוקף זה מפעילה "ברית דה-פקטו" בין כל היצרניות האלה.

    הונדה היא היצרנית היפנית המשמעותית היחידה שלא הייתה חברה בברית מקומית, אם כי יש לה הסכמי שיתוף פעולה טכנולוגיים עם ג'נרל מוטורס. כעת ניצבת הונדה במצב של אין ברירה, והיא נאלצת לחבור אל אחת הבריתות הקיימות.

     

    האם ברית ניסאן-הונדה מסמנת את תחילת עידן האיחודים והרכישות בתעשיית הרכב היפנית?

     

    ניסאן, כאמור, מחזיקה ב-34% מן הבעלות הישירה במיצובישי ומיצובישי, כאמור, חברה בברית רנו-ניסאן. מבחינה זאת – אך טבעי הוא שמיצובישי תהיה חברה בברית ניסאן-הונדה.

    אגב, כדאי לשים לב שברית ניסאן-הונדה שונה מברית רנו-ניסאן, למרות שרנו וניסאן אוחזות כל אחת בחלק מן הבעלות בחברה האחרת. מערכת היחסים בין היצרנית הצרפתית ליצרנית היפנית ידעה בשנים האחרונות לא מעט דרמות, ורק במהלך השנה האחרונה היא נחתה על חוף מבטחים לאחר הסדרת מערכת היחסים בין החברות. אלא שרנו, בינתיים, פוצלה לשתי חברות – 'סוס' שממשיכה בפיתוח מנועי בעירה ו'אמפר' – שמפתחת את עסקי הרכב החשמלי. ניסאן ומיצובישי התחייבו להשקיע יחד כ-800 מיליון אירו בחטיבת אמפר, וזאת ללא כל קשר לברית החדשה עם הונדה.

     

    האם ברית ניסאן-הונדה מסמנת את תחילת עידן האיחודים והרכישות בתעשיית הרכב היפנית?

     

    לקריאה נוספת:

    איזה בידור! המכונית החשמלית של סוני והונדה

    טויוטה נותנת שיעור באחריות ליונדאי, רנו, פיג'ו ופורד: תחליף 102,000 מנועים פגומים

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיצובישי תצטרף לברית בין הונדה לניסאן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.