Ad

מבחן למשומשת: פולקסוואגן טוראן

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

טוראן הוא מיניוואן קומפקטי של פולקווסגן המיוצר מאז 2003 ומיובא לכאן משנת 2006. הוא מציע שבעה מושבים וסביבת נהג מכובדת. האם הוא עדיין אטרקטיבי היום? 

הרעיון המקורי היה דווקא של רנו, באמצע שנות התשעים: מיניוואן על בסיס מכונית קומפקטית. מימד הגובה סידר מרחב מחיה מרשים בעוד שאורך קומפקטי איפשר נוחות תנועה וחניה עירונית.

ההצלחה של מגאן-סניק היתה רבה, המתחרים הפנימו, ודגמים רבים הופיעו בשוק. פולקסווגן לא הגיבה מיד בדגם משלה (כמו עם המסחריות הקומפקטיות), ורק בשנת 2003 הציעה סידור דומה: מרכב מוגבה וחלל אחוד על בסיס "משפחתית".  הפלטפורמה היא זו המאוד מוכשרת של גולף, בגרסה מוארכת עם בסיס גלגלים של 268 ס"מ, כלומר 10 ס"מ יותר מן המקור. לסידור הזה קוראים טוראן, הוא הופיע עם שבעה מושבים והגיע אלינו משנת 2006.

מפגש מעשי

הטוראן שבתמונות הוא משנת הדגם 2007; יד שנייה בבעלות פרטית, לאחר עבודה בחברת ליסינג. המכונית עברה 127,000 ק"מ, ולא סבלה מטראומות של ממש. כבר בשנת 2006 (תערוכת פריז) זכה הדגם למתיחת פנים שהעניקה לו מראה מעודכן יותר, והוא נראה מעט יותר מודרני תודות לפנסי חזית עכשוויים.

תא הנוסעים הוא פולקסווגני טיפוסי: מאופק, נקי ומכובד. עם זאת, קשה להתעלם משלל הכפתורים שהציפוי שלהם התקלף. לא מחזה מרהיב, בלשון המעטה. מלפנים יש די והותר מקום ליושבים, והנהג ייהנה מתנוחת נהיגה טובה, בעיקר בזכות מימד הגובה של המכונית.

גם שאר הנוסעים ייהנו מאותו גג מוגבה, אבל בהמשך לא הכל מוצלח. היושבים במרכז יגלו שקצת צפוף להם. הם יוכלו להתנחם בזה שאין צורך להחזיק חפצים בידיים כי מתחת למושבים מסודרים תאי אחסון, פטנט שהפציע בסניק יותר מעשר שנים קודם לכן. שני מושבים נוספים יוצרים שורה שלישית ומקום לשבעה. זה נחמד על הניר, אבל בחיים הם מתאימים רק לילדים או למבוגרים מאוד קומפקטיים וגמישים. מאוד.

אכלוס השורה הזו יפגום גם בחלל ההטענה מאחור; כלומר שכמעט לא יישאר מקום לציוד. לטוראן אין מקום לגלגל חלופי, וערכה לתיקון הייתה הפתרון הזמני. לא לשכוח להצטייד בכזאת.

פולקסוואגן טוראן 2006. צלם: נועם עופרן
פולקסוואגן טוראן 2006. צלם: נועם עופרן

המכניקה

בתא המנוע שוכן מנוע בנפח 2.0 ליטר שמפיק 150 כ"ס ו-20.4 קג"מ. ההמשך הוא תיבה אוטומטית-טיפטרוניק (של ZF) בעלת שישה הילוכים. התוצאה, אגב, די טובה בכל הנוגע לביצועים לפחות; 11.2 שניות מעמידה למאה קמ"ש ומהירות מרבית אי שם באזור ה-200 קמ"ש. גם תאוצות הביניים טובות, אבל המנוע רועש כאשר כל ההספק נקרא לדגל. המנוע אמין, אבל התיבה לא תמיד; תיקון שלה עלול לעלות בסכום בן חמש ספרות, או קרוב לכך. נוחות הנסיעה סבירה מינוס; הנסיעה נוקשה, בייחוד על שיבושים עירוניים. מחוץ לעיר העסק משתפר, גם על כביש משובש וגם בפניות, תודות לזווית גלגול נמוכה בפניות.

אלה דברינו
הטוראן מתאים למשפחה מרובת ילדים וגם למי שרוצה רכב עם מרחב מחיה גדול באריזה קומפקטית. מטבע הדברים, הטוראן מבוקש במגזר הדתי, ומחירו הסביר יחסית – החל מ-40,000 שקל לדגם 2006 – הופך אותו לקנייה ראויה לבדיקה. יש לציין כי הטוראן מוצע גם עם מנוע דיזל חסכני (1.9 ליטר), טוב למי שהנסועה שלו רבה והוא מוכן לשלם יותר בעת הקניה. מי שמעריכים תא נוסעים איכותי וכלי רכב בטוח, ומוכנים לשלם על תחזוקה לא זולה ימצאו בטוראן אופציה מעניינת.

מתחרות: מאזדה 5, רנו סניק, סיטרואן פיקאסו

עלויות אחזקה:
ביטוח חובה: 1376 שקלים לנהג מעל גיל 30.
רישוי שנתי: 1640 שקלים.

עלויות תיקונים:
מערכת חשמל: אלטרנטור, כויילים, החלפת רצועת אביזרים
מערכת קירור: רדיאטור

עלויות חלפים:
מסנן שמן חליפי: 37 שקלים
מסנן אוויר חליפי: 38 שקלים
דיסקיות בלם קדמיות: 141 שקלים

עלויות תיקון תאונה קדמית:
מגן קדמי מקורי: 9220 שקלים | מגן קדמי חליפי: 979 שקלים
כנף קדמית מקורית: 1360 שקלים | כנף קדמית חליפית: 657 שקלים
מכסה מנוע מקורי: 2570 שקלים | מכסה מנוע חליפי: 1019 שקלים
פנס ראשי מקורי: 1710 שקלים | פנס ראשי חליפי: 861 שקלים
עבודה: 1200 שקלים פחחות, 1800 שקלים צבע, חשמל 50 שקלים, איטום וזיפות 50 שקלים

עלויות תיקון תאונה אחורית:
כנף אחורית מקורית (אין חליפי): 3780 שקלים
פנס אחורי מקורי: 890 שקלים | פנס אחורי חליפי: 439 שקלים
מגן אחורי מקורי: 1550 שקלים | מגן אחורי חליפי: 1100 שקלים
עבודה: 1500 שקלים פחחות, 1200 שקלים צבע, חשמל 50 שקלים, איטום וזיפות 50 שקלים

תודות:
לאילן מוסך פחחות וצבע, אזה"ת הצפוני חדרה
ל-מ. פינס חלפים, רחוב הפשוש 5, רמלה

פולקסווגן טוראן
סוג מיניוואן-קומפקטי, 5 דלתות
מנוע 4 ציל', 2.0 ל', 16 שסתומים
הספק/סל"ד 150 כ"ס/6,000 סל"ד
מומנט/סל"ד 20.3 קג"מ/3,500 סל"ד
תיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק, 6 הילוכים
הנעה קדמית
בסיס גלגלים 268 ס"מ
ממדים (אxרxג) 440.5×179.5×163.5 ס"מ
0 ל-100 קמ"ש 11.2 ש'
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תוצאות מבחן ריסוק: 5 כוכבים (EuroNCAP, שיטת דירוג לפני 2009)

  • Ad
  • Ad
  • Ad