• Ad
  • מאזדה מפסיקה את המכירה של 6 בצפון אמריקה
    תגידו שלום לשני דגמים חשובים של מאזדה בצפון אמריקה, ואמרו תודה למפעל של מאזדה בעיר הירושימה אשר עשוי לשלוח לישראל "מכוניות סוף עונה" במחירים אטרקטיביים. CX-3 כבר זכתה אצלנו להוזלה מכובדת.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאזדה ארה"ב הודיעה בסוף השבוע באופן רשמי על הפסקת המכירה של דגמי 6 ו-CX-3 בצפון אמריקה, בצעד שיכולה להיות לו השפעה קצרת טווח מעניינת על השוק הישראלי, ואולי גם מסביר צעד שבו מאזדה נקטה אצלנו לאחרונה.

     

    בהודעת היצרנית נכתב, למעשה, סוג של הספד למכוניות בתצורת סדאן, אולי גם לקרוסאוברים קטנים, וזה גלום באמירה של היצרנית לפיה חיסול המכירות של 6 בצפון אמריקה נובע מ"התפתחות בטעמי הלקוחות". בתכל'ס, מותה של מכונית הסדאן של מאזדה – אשר במשך לא מעט שנים הובילה את המכירות של מכוניות משפחתיות גדולות בישראל – היה צפוי לנוכח הפסקת המכירות של רבות מן המתחרות הבולטות שלה בצפון אמריקה, ואובדן העניין במכוניות סדאן באופן כללי.

    גם מותו של הקרוסאובר CX-3 היה צפוי, אם כי מסיבה אחרת: הדגם הזה מבוסס על מכונית סופר-מיני, כלומר שהוא מתקשה להכיל אמריקנים בגודל ממוצע, מה גם שיש לו תחליף הרבה יותר מוצלח בדמותו של CX-30, אשר מבוסס על מאזדה 3 החדשה.

    שני הדגמים שנמכרים בצפון אמריקה מיוצרים כיום ביפן (מאזדה CX-3 מיוצר גם בתאילנד, ואילו 6 מיוצרת גם בסין וברוסיה), ושניהם לא צעירים בלשון המעטה. הדור הנוכחי של מאזדה 6 הושק כבר בשנת 2012 על גבי הפלטפורמה המודולרית החדשה (דאז) של מאזדה, ועבר מתיחת פנים בשנת 2018. באותה שנה עבר גם CX-3 מתיחת פנים, למרות שהושק רק 3 שנים קודם לכן. אלא ששורשיה של הפלטפורמה של CX-3 נעוצים הרחק בשנת 2007 (עם שדרוג משמעותי בשנת 2014), כלומר ש"מתחת לברזלים" זאת מכונית די עתיקה.

    נתוני המכירות עשו את שלהם: בשנת 2015 נמכרו בארה"ב כמעט 58,000 יחידות של מאזדה 6 ואילו בשנה שעברה נמכרו שם רק כ-16,000, וזה שולח אותנו להציץ על המצב באירופה. שם דווקא לא הייתה תזוזה משמעותית (22,000 בסיכום השנה שעברה לעומת כ-20 אלף בשנת 2019 וגם בשנת 2012). יחד עם זאת, היקף המכירות באירופה לא מצדיק את המשך הקיום של הדגם הזה (באוקטובר האחרון הופסקה המכירה של מאזדה 6 עם מנועי דיזל באירופה), ודאי כאשר זוכרים שבשנת 2003 מכרה המכונית הזאת כ-92 אלף יחידות באירופה לבדה.

     

    מאזדה מפסיקה למכור את CX-3 באמריקה

     

    המכירות של CX-3 בארה"ב, כ-8,300 יחידות בלבד בסיכום השנה שעברה, בודאי שלא מצדיקות את ההתעסקות איתו, ואין פלא, לכן, שגם הוא יורד מקטלוג הדגמים של מאזדה בצפון אמריקה.

    הזדמנות למכירת חיסול?

    הפסקת המכירה של שני הדגמים האלה בצפון אמריקה מפנה למאזדה מקום על קווי ההרכבה במפעל 'הופו' בהירושימה, יפן, וסביר מאד שחלק ממנו ייתפס מייד על-ידי CX-5 ודגמים אחרים. יחד עם זאת, היות ששני הדגמים נמצאים בכל מקרה בסוף ימיהם וכל עלויות הפיתוח שלהם מוצו כבר עד תום – זאת יכולה להיות הזדמנות עבור מאזדה לדחוף אותם לכל מי שמוכן לקבל (רמז: השוק הישראלי הרוס על מכוניות פופולריות במחירי מבצע).

    ואכן, ב-9 במאי השנה הודיעה דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, על הוספת גרסת 1.5 ליטר להיצע של CX-3 בישראל, ועל כך שגרסת הבסיס שלו מוצעת כעת במחיר נמוך בכ-30,000 שקלים ביחס לגרסת הבסיס של ה-2.0 ליטר שנמכר עד כה (רמז: עלויות הייצור של מנוע ה-2.0 ליטר ומנוע ה-1.5 ליטר כמעט זהות). לא מיותר להזכיר שבחמש השנים שבהן הוצע אצלנו הדגם הזה לא היה משתלם לאף אחד למכור (או לקנות) אותו בישראל, ומאזדה ודלק מוטורס נאלצו למכור אותו במחירים גבוהים ועם רמות אבזור גבוהות. ואכן, במהלך כל חיי הדגם הזה בישראל הוא נמכר במספרים זניחים (ברבעון הראשון של 2021 נמכרו ממנו 257 יחידות בלבד).

    כעת, אם מתעלמים מן העובדה שמדובר בדגם קשיש יחסית, ומשווים את המחיר שלו ליצירות אחרות שמתמודדות מולו (שחלקן לא ממש מרשימות מבחינה טכנולוגית או מבחינת יכולות דינמיות) – ייתכן שעם תג מחיר של כ-120,000 ש"ח לגרסת הבסיס יכול להירשם זינוק מרשים במכירות.

    את מאזדה 6 אולי יהיה יותר קשה למכור במכירת חיסול ללקוחות פרטיים מפני שכמו בכל העולם גם אצלנו נדדה אהבת הלקוחות אל קרוסאוברים אופנתיים. אלא שאנשי דלק מוטורס מכירים כמה אנשים בחברות הליסינג, ואלה ישמחו לקבל מהם הנחות מפנקות ולדחוף לשוק מספרים יפים של דגם מהנה לנהיגה שזוכה לאהדה עצומה בשוק המשומשות. אגב, ברבעון הראשון השנה עלו על הכביש רק 145 יחידות של מאזדה 6, ומעניין יהיה לראות את נתוני סיכום השנה שלה.

    כרגיל במכירות חיסול של דגמים בסוף חייהם, המחיר אמנם אטרקטיבי (לא תמיד לקונה הסופי אבל בוודאי עבור מישהו בדרך אליו) – אבל הדגם עצמו כבר מתקשה לעמוד בתחרות עם דגמים צעירים ממנו.

    יש בשורות טובות

    מאזדה עדיין לא מספרת עד מתי היא מתכוונת להמשיך לייצר את שני הדגמים האלה ביפן (משם הם מגיעים לישראל) אבל די ברור שהשוק שלנו יכול לקלוט את כל מה שמיוצר שם (במחיר המתאים) ואפילו לשמור מאגר קטן לימים קרים.

    בשורות טובות עבור אוהבי מאזדה בכלל, ואוהבי נהיגה בפרט, הן שהם יכולים לשלוח את מאזדה 6 לדרכה האחרונה בלי להזיל דמעה. זאת מכיוון שהמכונית הזאת, שבצעירותה הראתה את המפלט לכל מתחרותיה, עשויה להיות מוחלפת בתוך כשנתיים במכונית הרבה יותר מרתקת ממנה. מאזדה אמנם טרם אישרה את זה באופן רשמי, אבל ההבנה הכללית היא שהמכונית שתחליף את 6  שמה מול הפנסים שלה את ב.מ.וו. סדרה 3.

    לסדאן החדשה, שאולי תיקרא 6 ואולי לא, תהיה הנעה אחורית, התנהגות כביש מהנה, ומנוע שישה צילינדרים בטור. רק אלוהים יודע איך יש ליפנים אומץ לברוא מנוע בנזין חדש בעידן שבו כל העולם נגמל מבעירה פנימית ועובר להנעה חשמלית, אבל כמו שאומרים ביידיש: "נותנים לך – תיקח, מרביצים לך – תברח". 6 החדשה אמנם תהיה מכונית יקרה, ולא נראה אותה עם מדבקות של אלדן ושל שלמה סיקסט, אבל היא תהיה יפה לפחות כמו מכונית הקונספט "ויז'ן קופה" שנחשפה כבר בשנת 2017.

     

    מאזדה 6 החדשה שתושק בעוד כשנתיים תהיה מהממת

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה מחסלת את 6 ואת CX-3 בארה"ב. האם תהיה מכירת חיסול בישראל?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.