קבוצת המרוצים 'סאובר מוטורספורט' השוויצרית הודיעה אמש רשמית על מכירת נתח בעלות ליצרנית היוקרה אאודי, מקבוצת פולקסווגן, לקראת כניסתה הרשמית של אאודי לסבב הפורמולה 1 החל מעונת 2026.
הודעה זאת, כפי שפרסמנו כאן באוגוסט שעבר, הייתה צפויה, ותזמון הכניסה לסבב נובע מכך שבעונת 2026 ייכנסו לתוקפן תקנות טכניות חדשות בתחום המנועים. אאודי נערכת לבנות מנוע מתאים לתקנות החדשות ותתחיל בקרוב להסב לצורך זה מפעל ייעודי שבו ייוצרו המנועים.
קבוצת סאובר רצה בעונות האחרונות תחת הלוגו של 'אלפא רומיאו', אשר צפויה לפרוש מפורמולה 1 בסוף העונה הנוכחית, ועד לכניסתה הרשמית של אאודי תוסיף סאובר להתחרות תחת שמה המקורי, כפי שהופיע לראשונה על מסלולי הגרנד פרי בשנת 1993.
במקור, פיטר סאובר עבד עם מרצדס על מירוצי סיבולת וטיפוס גבעה כבר משנות ה-70 ואף השיג עבורה בשנת 1989 ניצחון ב-24 השעות של לה-מאן ובאליפות העולם במכוניות סלון, תואר בו החזיקה הקבוצה גם בשנת 1990. קבוצת המרוצים וחברת ההנדסה שהוקמה על-ידי סאובר בסמוך לעיירה השוויצרית הינוויל – לא הרחק מציריך, נכנסה עצמאית לעונת 1993 עם תמיכה רופפת של מרצדס ברקע. בעונת 1994 היא הפכה רשמית ל'סאובר מרצדס' אך בסיום אותה עונה טראגית (שבה נהרג איירטון סנה) זנחה אותה מרצדס לטובת מקלארן.
מעונת 1995 ולמשך עשור רצה סאובר תחת החסות של רד בול. דיטריך מטשיץ, אחד ממייסדי השור המעופף, אף רכש נתח בעלות בקבוצה. כעבור כשש שנים רד בול מכרה את חלקה במחאה לאחר שסאובר החתימה בשנת 2001 את נהג המירוצים הטירון דאז קימי רייקונן. לאחר מכן סאובר הריצה למשך מספר שנים, תחת שמה, מנועים ומכלולים נוספים של פרארי. בשנת 2005 רד בול עזבה סופית כאשר רכשה מ'פורד' את קבוצת 'יגואר רייסינג' (במקור קבוצתו של ג'קי סטיוארט) והקימה קבוצה משלה, תחת שמה.
בין השנים 2006 עד 2009 הייתה סאובר לקבוצה הרשמית של ב.מ.וו ואז גם השיגה את ההישגים המרשימים ביותר שלה בפורמולה 1: מקום שלישי באליפות היצרנים בשנת 2007 ומקום שני בשנת 2008. בשנת 2009, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי וחוסר היכולת של הקבוצה להביא הישגים משמעותיים, החליטה ב.מ.וו לפרוש מפורמולה 1. למרות זאת, בגלל תקנות של ה-FIA, הגוף ששולט ומנהל את רוב הספורט המוטורי העולמי, הוסיפה הקבוצה להיקרא 'ב.מ.וו סאובר' גם בעונת 2010.
בשנת 2016 נמכרה קבוצתו של פיטר סאובר לחברת השקעות שוויצרית, ומשנת 2018 ועד היום היא ממותגת, כאמור, כ'אלפא רומיאו רייסינג'.
בשנים האחרונות, לא מעט בזכות סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה של 'נטפליקס' – Drive to survive, חל זינוק בפופולריות של פורמולה 1 ואאודי, כאמור, החליטה לקפוץ על העגלה. אאודי כבר הודיעה רשמית על כוונתה להיכנס לסבב האליפות אבל לא הכריזה על הקבוצה שאיתה היא תעשה את זה. אמש, כאמור, הכריזה סאובר שהיא שמחה לבשר ש"בהתאם לתוכניות שהוצגו באוקטובר אשתקד אאודי רכשה נתח מיעוט בקבוצת סאובר בינואר 2023. זאת אבן דרך חשובה בדרך לכניסת אאודי לפורמולה 1, שמתוכננת לשנת 2026, וקבוצת סאובר תהיה השותפה האסטרטגית של המותג הגרמני".
במסגרת ההתקשרות החדשה סאובר תתחיל לפתח שלדות חדשות במפעל שלה בהינוויל, ואילו אאודי החלה לבנות את מפעל המנועים הייעודי שלה בעיר נויברג שבגרמניה. המפעל החדש מהווה, למעשה, הרחבה ושדרוג של מערך תכנון ובניית המנועים שבהם אאודי השתמשה, בהצלחה לא מבוטלת, במירוצי הסיבולת במסגרת אליפות העולם של FIA. העבודות של אאודי צפויות להסתיים כבר ברבעון הראשון של השנה הבאה. סאובר עצמה תוסיף להשתמש במנועי פרארי עד לסוף עונת 2025.