חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה הערב (א') את טוסון החדש ואת מתיחת הפנים של i30 בישראל.
טוסון מוצע בטווח מחירים שבין 143 ל-168 אלף ש"ח, ואילו i30 מוצעת בטווח מחירים שבין 131-132 אלף ש"ח לגרסאות האוטומטיות, והחל מ-103 אלף ש"ח לגרסה הידנית.
טוסון החדש מחליף את ix35 ושב אל השם הקודם שלו – שאיתו הוא נמכר בארה"ב מאז ומעולם, והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין.
ככל הנראה בתגובה למהלך של קיה, אשר מוכרת את ספורטאז' עם מנוע בנפח 1.6 ליטר ובמחיר של 135,000 ש"ח, מוצע מעתה גם טוסון עם מנוע דומה, בנפח 1.6 ליטר, ובמחיר גבוה רק ב-8,000 ש"ח מן הספורטאז'.
ההפרש אולי משמעותי (ואולי לא), אולם ספורטאז' הנוכחי מבוסס על פלטפורמה ומכלולים ותיקים וספורטאז' חדש (שמבוסס על מכלולים דומים לטוסון) הוצג בחודש שעבר בתערוכת פרנקפורט.
טוסון החדש, כאמור, הוא כלי חדש לגמרי למעט המנוע שלו, והוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת 6 יחסי העברה.
כבעבר, וכמו רוב המתחרים בקטגוריה, מוצע טוסון החדש גם עם מנוע בנפח 2.0 ליטר (155 כ"ס) ובשתי רמות גימור: PREMIUM, שעולה 158,000 ש"ח, ו- OPEN SKY שעולה 168,000 ש"ח.
מידותיו של טוסון החדש מרווחות מזה של הכלי היוצא, והוא מוצע בישראל עם אבזור שכולל (בדגמי ה-2.0 ליטר) בין השאר את מערכת ה-Connected Car שמבוססת על חיבור קבוע לאינטרנט ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל 7 אינטש.
ויש גם i30 מחודשת
שתי הבשורות של i30 המחודשת הן מנוע 1.4 ליטר חדש בגרסת הבסיס הידנית, ותיבת הילוכים רובוטית חדשה בעלת 7 יחסי העברה לגרסת ה-1.6 ליטר.
ככל הנראה לנוכח הצלחתה של גרסת הסטיישן של המכונית, גם בקרב מקבלי מכוניות צמודות ממקום העבודה, היא מוצעת עם תג מחיר נוח יותר מזה של גרסת ההאצ'בק (5 דלתות): הסטיישן עולה 130,700 ש"ח עם מנוע בנפח 1.6 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית חדשה, ואילו גרסת ההאצ'בק, עם אותם מכלולים, עולה 131,600 ש"ח.
לעומת זאת, בגרסה הבסיסית יותר של המכונית, עם מנוע בנפח 1.4 ליטר ותיבת הילוכים ידנית, מוצעת ההאצ'בק תמורת 103,500 ש"ח ואילו גרסת הסטיישן עולה 106,500 ש"ח.
גם דגמי i30, בכל הגרסאות הידניות והאוטומטיות, מצוידים במערכת מולטימדיה כסטנדרט, עם מסך בגודל 7 אינטש, והמכונית מוצעת עם 7 כריות אוויר בטיחותיות.