• Ad
  • יבואנית האופנועים מטרו תייצג את יצרנית המכוניות קארמה בישראל
    יצרנית מכוניות הספורט היקרות קארמה בחרה ביבואנית האופנועים הגדולה בישראל למרות שזו לא שיווקה עד היום מכוניות. החברה האמריקנית, ששייכת לתאגיד סיני, גייסה בשנה שעברה 100 מיליון דולר.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית מכוניות הספורט החשמליות-היברידיות 'קארמה' מינתה את חברת 'מטרו מוטור' כנציגה הרשמית שלה בישראל, וזאת תהיה גם המפיצה הראשונה שלה במזרח התיכון. לצורך זה הקימה מטרו את חברת הבת 'קרמה ישראל ', אשר תהיה החטיבה הראשונה שלה שמייבאת ומשווקת מכוניות בישראל.

     

    יבואנית האופנועים מטרו תייצג את יצרנית המכוניות קארמה בישראל

     

    קארמה הוקמה בשנת 2014 על שרידי חברת 'פיסקר' שהוקמה בשנת 2007 בעיר ארווין שבקליפורניה על-ידי הנריק פיסקר וברנהרד קוהלר במטרה לייצר מכוניות חשמליות-נטענות יוקרתיות ולהתחרות ב'טסלה'.

    בשנת 2011 הציגה פיסקר את מכונית הספורט ההיברידית היוקרתית 'קארמה', ואף מכרה ממנה כ-2,000 יחידות. אלא שכשנתיים לאחר מכן נקלעה ספקית הסוללות החשמליות שלה – A123 – לקשיים ופשטה רגל לאחר שנאלצה לבצע קריאות לתיקון של סוללות. הסתבכות זאת סיבכה גם את פיסקר, ובפברואר 2014 היא הכריזה על פשיטת רגל.

    בהמשך 2014 מכר המפרק של פיסקר את שרידי החברה לתאגיד הסיני Wanxiang Group, אשר מספק חלקים לתעשיית הרכב, תמורת כ-149 מיליון דולר. אלא שהמכירה לא כללה את הסימנים המסחריים של פיסקר, ולכן נאלצו הסינים להמציא שם חדש והם בחרו בשם הדגם שייצרה החברה. הרכישה כן כללה את מפעל הייצור של פיסקר (שהועמד לאחר מכן למכירה), ואת הדגמים הקיימים, כמו גם את מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת שפותחה על-ידה.

    בשנת 2016 החלה קארמה לבנות את 'רוורו' (Revero), מכונית חשמלית עם מאריך טווח יוקרתית עם טווח של 480 קילומטרים בין תדלוקים, מהם כ-80 קילומטרים על חשמל בלבד. סדרת הייצור של רוורו הוגבלה ל-3,000 יחידות. שלוש שנים לאחר מכן חנכה את "מרכז החדשנות וההתאמה האישית של קארמה" (למעשה מיני-מפעל או סדנא גדולה לבניית מכוניות) אשר מספק שירותי הנדסה, עיצוב, וייצור ללקוחות שונים, פרטיים ועסקיים. כך, למשל, קארמה יצרה שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב החשמלי איירו (AYRO) לבניית 20,000 כלי רכב חשמליים עד לשנת 2023.

     

    יבואנית האופנועים מטרו תייצג את יצרנית המכוניות קארמה בישראל

     

    באותה שנה נקלעה קארמה לקשיים ונאלצה לפטר עובדים, אבל באמצע השנה שעברה היא גייסה 100 מיליון דולר ממשקיעים חיצוניים, והכריזה על כוונתה למכור ליצרניות רכב אחרות זיכיונות לשימוש בפלטפורמת הרכב החשמלי שלה, וזאת במטרה לייצר הכנסות נוספות.

    השנה השיקה קארמה את סדרת GS עם דגם GS-6 שגם הוא מונע חשמלית עם מנוע מאריך טווח (מתוצרת ב.מ.וו). המנוע החשמלי שלה מספק 536 כוחות סוס ומומנט של 55 קג"מ. קארמצה הציגה גם אב-טיפוס של מכונית חשמלית טהורה בשם GSe-6, עם סוללות בעלות תכולת אנרגיה של 85 קילוואט. לדגם זה יהיה טווח נסיעה מרבי של 370 קילומטרים בלבד בין טעינות, אבל החברה מבטיחה גם דגם עם סוללה גדולה יותר וטווח נסיעה של קרוב ל-500 קילומטרים.

     

    יבואנית האופנועים מטרו תייצג את יצרנית המכוניות קארמה בישראל

     

    ג'וסט דה פריס, סגן נשיא למכירות ולחוויית לקוח בקארמה אמר שהנציגות החדשה בישראל הינה חלק מן האסטרטגיה של הרחבת רשת המכירות העולמית של החברה, וש"החבירה עם מטרו מוטור מעניקה לקארמה כניסה לשוק הרכב החשמלי ההולך וגדל… בשעה שאנחנו מגבירים את המכירות של מכונית הסדאן היוקרתית שלנו מסדרת GS-6".

    מטרו מוטור היא יבואנית האופנועים הגדולה ביותר בישראל, ובין השאר מייבאת ומשווקת אצלנו את מותגי סאנגיאנג, קוואסאקי, ימאהה, זירו ואקסס. כשליש ממניות מטרו מוטור מוחזקות בידי חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן, ודאצ'יה, שהיא חברה נסחרת בבורסה. למטרו אין עדיין ניסיון במכירת מכוניות, לא כל שכן מכוניות יוקרה, אבל בוודאי שיש לה ממי ללמוד.

     

    יבואנית האופנועים מטרו תייצג את יצרנית המכוניות קארמה בישראל

     

    תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו, צוטט בהודעה לעיתונות שקארמה פרסמה כאומר ש"כבוד לנו שמטרו מוטור תצטרף לרשת הסוכנויות של קארמה ותציג את המכוניות של קארמה בשוק הישראלי הצומח. ישראלים כבר לא יוכלו לרכוש כלי רכב חדשים עם מנועי בנזין או דיזל לאחר 2030. בעבודה משותפת עם קארמה אנחנו בטוחים שנספק את כלי הרכב החשמליים הטובים ביותר שהלקוחות שלנו רוצים שיהיו להם".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יבואנית האופנועים מטרו תייצג את יצרנית מכוניות הספורט קארמה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.