Ad

טויוטה קוראת לתיקון בגלל משאבות דלק פגומות

תקלה במשאבת הדלק ברבים מדגמי טויוטה ולקסוס שנמכרו בשנים האחרונות בארה"ב עלולה לגרום לכיבוי המנוע בתוך כדי נסיעה, ולתאונה.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

טויוטה הכריזה בסוף השבוע שעבר על הרחבת קריאה לתיקון של מכוניות, קרוסאוברים וטנדרים מתוצרתה בגלל פגם ייצור במשאבות דלק אשר עלול לגרום לכיבוי מנוע בתוך כדי נסיעה.

 

 

היקף הקריאה לתיקון המקורי היה כ-700 אלף כלי רכב בארצות הברית לבדה, וכעת הוא יותר מאשר יוכפל עם 1.1 מיליון כלי רכב נוספים, ל-1.8 מיליון בסך הכל. הקריאה לתיקון המקורית פורסמה בארה"ב ב-13 בינואר השנה, ונגעה ל-695,541 מכוניות מדגמי טויוטה ולקסוס, בהם טויוטה קורולה, קאמרי, לנד קרוזר, היילנדר, פור ראנר, סקויה, סיינה, טאקומה, אבאלון וטונדרה, ודגמים שונים ממשפחות לקסוס LS, RX, IS, ES, GX, GS, LX, NX, LC. רוב המכוניות בקריאה לתיקון המקורית יוצרו ב-2019 וחלקן גם ב-2018.
ביום רביעי האחרון הורחבה, כאמור, הקריאה לכ-1.8 מיליון כלי רכב בסך הכל, והוסיפה דגמים של לקסוס שיוצרו גם בשנים 2013-2015 ודגמי טויוטה שיוצרו בשנים 2014-2015 ו-2017-2019.

 

 

התקלה בכלי הרכב האלה, כפי שהיא מתוארת על-ידי טויוטה, היא שמשאבת דלק בלחץ נמוך שממוקמת בתוך מיכל הדלק עלולה להיכשל, ואם זה קורה במהלך נסיעה זה עלול לגרום לכיבוי המנוע ללא התרעה מוקדמת ולכן ל"תקיעת" הרכב בסיטואציה לא בטוחה.
בהודעת טויוטה נכתב ש"כלי הרכב שנקראים לתיקון מצוידים במשאבת דלק שעלולה להפסיק לפעול. אם זה קורה עשויות לדלוק נוריות בלוח המכשירים ולהיראות הודעות (שמציגות תקלה – ג.מ.), והמנוע עלול לפעול באופן גס. זה יכול לגרום לדימום מנוע וייתכן שלא ניתן יהיה להפעיל את הרכב מחדש. אם מתרחש דימום מנוע בזמן נסיעה במהירות גבוהה יותר הדבר עלול להגביר את הסיכון לתאונה".
טויוטה ולקסוס יחליפו בכל כלי הרכב שנפגעו את משאבות הדלק במשאבות "משופרות", כך לשון ההודעה, והתיקון עצמו יבוצע על חשבון היצרנית וצפוי להתחיל בחודש מאי הקרוב.

אנחנו ב-TheCar לא נוהגים לדווח על הקריאות לתיקון שמפורסמות בישראל היות שהן נשלחות למערכות המדיה השונות בגלל נוהל מטומטם של משרד התחבורה שמחייב את היבואנים לפרסם הודעות לעיתונות – וזאת במקביל לכך שנשלחות הודעות ללקוחות ונמנעת האפשרות שמכונית שנקראה לתיקון תעבור מבחן רישוי שנתי אם לא תוקנה. במילים אחרות – קריאות לתיקון שמפורסמות בישראל ממילא מטופלות ואין איתן בעיה. לעומת זאת, יצרניות רכב שלא מדווחות למשרד התחבורה הישראלי על תקלות סדרתיות מרוויחות פעמיים: לא רק שמשרד התחבורה שלנו לא מפקח עליהן ונחסכת להן עלות התיקון, הן גם מצטיירות בטעות על ידי הציבור כיצרניות אמינות יותר, במקום כיצרניות רשלניות ופושעות.

הניסיון שלנו מלמד שטויוטה מהווה בדרך כלל סמן ימני לטובה – כלומר שככל שידוע לנו היא מבצעת בישראל את כל הקריאות שהיא מבצעת בעולם. יחד עם זאת, בעלים של מכוניות שקשורות לקריאה הזאת לתיקון, אשר נתקלו בשנים האחרונות בבעיה שקשורה למשאבת הדלק במכוניתם ונאלצו לשלם תמורת התיקון – יכולים לפנות ליבואנית ולברר אם מגיע להם החזר. שאר בעלי המכוניות יכולים לפנות ליבואנית ולבדוק האם, ומתי, צפויה קריאה לתיקון כזאת גם בישראל.

 

 

לגבי כלי רכב שיוצרו או נמכרו בארה"ב אפשר לבדוק כבר כעת אם הן כלולים בקריאה זאת לתיקון באמצעות הקלדת מספר השילדה של המכונית (VIN) באפליקציה של טויוטה ארה"ב, או באתר של מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני.

  • Ad
  • Ad
  • Ad