• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית-ישראלית, שנמצאת בבעלות משותפת של החברה לישראל וצ'רי הסינית, הפסידה בששת החודשים הראשונים של השנה כחצי מיליארד שקלים – יותר מכפול מהפסדיה במחצית הראשונה של 2013. "קורוס מעריכה שתמשיך לצבור הפסדים תפעוליים והפסדים נקיים בכל רבעון עד אשר יחלו מכירות משמעותיות", אומרים היום בחברה לישראל

    החברה לישראל, הנמצאת בבעלות משפחת עופר, פרסמה היום (ד') דו"ח כספי לסיכום הרבעון השני של 2014, וממנו עולה כי עד כה השקיעה החברה ביצרנית הרכב הסינית-ישראלית קורוס כ-2.1 מיליארד שקלים (596 מיליון דולר). הפסדיה של קורוס בששת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לכחצי מיליארד שקלים (137 מיליון דולר) – יותר מכפול מהפסדיה של היצרנית בתקופה המקבילה אשתקד (225 מיליון שקלים, או 63 מיליון דולר). על-פי הדו"ח, בחברה לישראל צופים כי היצרנית לא תשיג רווחיות לפני שנת 2016.

    היצרנית הסינית-ישראלית, שנמצאת בבעלות משותפת של החברה לישראל ויצרנית הרכב הסינית צ'רי, החלה בפעילות מסחרית רק בסוף 2013. מהדו"ח הכספי שפרסמה החברה לישראל עולה כי במחצית הראשונה של 2014 מכרה היצרנית כ-2,540 יחידות בלבד של דגם ה-3 סדאן – הדגם הראשון של היצרנית, ששיווקו החל בדצמבר אשתקד. בחברה לישראל מציינים כי "בשלב התחלתי זה, שבו קורוס עוסקת בבניית המותג, ובשל העיכוב בפריסת רשת הדילרים (מפיצים, ש.ה), לא חל גידול משמעותי במכירות בין הרבעון הראשון לרבעון השני".

    התחזית לתקופה הקרובה בנוגע לפעילותה של קורוס עשויה לעורר דאגה בקרב משקיעי החברה לישראל. "במהלך 2014 משיקה קורוס דגמים חדשים", אומרים היום בחברה לישראל. "בשל השקות אלו ונוספות, קורוס צופה גידול משמעותי בעלויות… קורוס צופה עלויות שיווק משמעותיות בעתיד על-מנת לקדם את המכירות… כמו כן, לקורוס עלויות משמעותיות, כולל עלויות מימון, בשל פיתוח הדגמים השונים והפיתוח של השלב השני במתקני הייצור… כתוצאה מהעלויות המהותיות לאורך זמן, קורוס לא צפויה להגיע לרווחיות בשנים 2014-2015".

    בהמשך אף מבהירים בחברה לישראל כי "קורוס מעריכה שתמשיך לצבור הפסדים תפעוליים והפסדים נקיים בכל רבעון עד אשר יחלו מכירות משמעותיות של רכבים לסוכנים, (ו)עד אשר יושגו היקפי מכירות גבוהים, כדרך פעילותן של חברות בראשית דרכן". עד שכל זה יקרה, כך ממשיכים בחברה לישראל, היצרנית הצעירה עשויה להזדקק למקורות מימון נוספים וחדשים.

    בדו"ח של החברה לישראל אפשר עדיין למצוא את שמה של בטר-פלייס – חברת טעינת הרכב החשמלי שהוקמה על-ידי שי אגסי ונכנסה להליכי פירוק לפני יותר משנה. בחודש ספטמבר הקרוב נקבע דיון בבית משפט, בנוגע לבקשה לגילוי מסמכים שהגיש באפריל האחרון בעל מניות בחברה לישראל. הבקשה, שעשויה להוביל בעתיד להגשת תביעה נגזרת נגד החברה לישראל, נוגעת להשקעה שביצעה החברה בבטר-פלייס בפברואר 2013 – כשלושה חודשים לפני קריסת המיזם – בסך של כ-33 מיליון דולר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הפסדי קורוס של החברה לישראל: כחצי מיליארד שקל בחצי שנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.