Ad

הפטנט של גוגל רואה מעבר לאופק

מכוניות יצלמו סרטוני וידאו של הדרך לפניהן, וישדרו אותם למכוניות אחרות שנוסעות לאותו כיוון. העברת סרטוני וידאו בין מכוניות תכין אותן מראש למכשולים שבדרכן
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בקשת פטנט שהגישה ענקית החיפוש גוגל חושפת טפח מן התוכניות שלה למכונית האוטונומית והמקושרת: גוגל מבקשת הגנת פטנט על טכנולוגיה לשידורי וידאו מרכב לרכב.

בזמן שכל יצרניות המכוניות, ומעתה גם יצרניות האופנועים, עובדות על תקשורת בין מכוניות ובין מכוניות לתשתית, מה שמכונה באופן כללי "המכונית המדברות", מסתבר שענקית הטכנולוגיה גוגל לא טומנת ידה בצלחת ועובדת על פיתוח פטנט חדש שמטרתו להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר.

 

פטנט של גוגל

 

בעוד שרוב הפרויקטים הידועים כיום עוסקים בהעברת מסרים, למשל שידור קובץ מידע שמכיל את מיקום, כיוון הנסיעה, המהירות ופרטים נוספים אודות מכונית – וכן את "סיבת המסר", למשל "קרח על הכביש בנקודה X", גוגל רוצה להעביר מידע אודות בעיות בטיחות פוטנציאליות עבור מכוניות אחרות באופן גרפי, או, נכון יותר, צילומי.

לפי בקשת פטנט שהגישה גוגל לרשם הפטנטים האמריקני, הטכנולוגיה שלה מבוססת על מצלמה שמותקנת בקדמת המכונית ומצלמת את הסביבה שלפניה.
המערכת כוללת גם יחידת שידור ואנטנה, וכאשר המצלמה מזהה בעיית בטיחות, למשל תאונה או עבודות על הכביש (או סתם פקק תנועה) היא מבצעת הקלטה ותיוג של סרטון ומצמידה אליו כמות גדולה של מידע – למשל גודל של המכשול, מיקום שלו, מרחק מהמכונית המצלמת, האם מדובר במכשול נייח או נייד, ואם הוא נמצא כעת בתנועה.

בהתאם לפרמטרים שייקבעו מראש תשדר המערכת את הסרטון עם המידע שעליו אל כל המכוניות האחרות שנמצאות בסביבה, ואלה ישדרו אותו הלאה למכוניות נוספות.

בבקשת הפטנט מתוארת הטכנולוגיה החדשה ככזאת שמאפשרת לנהגים "יכולת רנטגן" של מבט קדימה הרבה מעבר לתנועה ולטווח הראיה האנושי (היות שהמידע "ידלג" ממכונית למכונית וכך יכול להיות מופץ למרחק של כמה קילומטרים ממקום הצילום).

משהו בפטנט של גוגל מזכיר אמנם את מה שעושה 'וויז' הישראלית שנרכשה על ידי גוגל, לפחות במובן של משתמשים שמדווחים על הימצאו מפגעים על הכביש והתרעות שנמסרות על-ידי המערכת לנהגים אחרים.

אבל בפועל מדובר במערכת אוטומטית לחלוטין שלא תלויה בדיווח של משתמש כזה או אחר, ותפיץ מידע אל כל המכוניות בסביבה אשר מצוידות במכשירים דומים. מה שחשוב יותר – המידע מופץ גם באופן מצולם ודיגיטלי – מה שאומר שלא רק הנהג אלא גם המחשב שמקבל את המידע יוכל להתייחס אליו מבעוד מועד כאילו "ראו" אותו במו עיניהם.

מחשבים, למשל, יוכלו לתכנן מראש מהירויות נסיעה וזויות עקיפה, ויוכלו "להחליט" מראש האם לעבור נתיב או לחשב מסלול מחדש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad