Ad

הוסקוורנה סווארטפילן 701 מוגבל A1 במבחן

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

 

מי אתה 701?

הוסקוורנה סווארטפילן 701 הושק בשנת 2019 על בסיס ק.ט.מ. דיוק 690. הייחוד שלו, בעידן שבו “להראות ולהיראות” תופס חלק חשוב בחיי האנושות, הוא שמדובר באחד הכלים המעניינים והיפים בשוק הנייקדים העולמי. כמו מספר אופנועים חזקים (יחסית) אחרים, גם 701 מוצע עם גרסה מוגבלת הספק שמתאימה לרמת רישיון הרכיבה האמצעית – A1.

עם תג מחיר של 66,500 שקלים מתמודד 701 בנייקדים בינוניים, מוגבלי הספק, כמותו, והרשימה גדושה: קאוואסאקי Z650, ימאהה MT07, ימאהה XSR700 ועד סוזוקי SV650 ודוקאטי סקרמבלר 800.

 

מנוע וביצועים

מנוע הסינגל הגדול של ק.ט.מ, בנפח 692 סמ”ק, מספק בגרסתו המוגבלת 47 כוחות סוס, וכמו כל ליין דגמי הסינגל של 2021 גם “סווארט” קיבל את גרסתו העדכנית של המנוע, שכוללת גל איזון נוסף לטובת הפחתת רעישות. התוצאה היא תחושת פעולה עדינה יותר שמנעימה את הרכיבה. פעולת תיבת ההילוכים מעט נוקשה ודורשת כוח. יש “קוויק-שיפטר” למטה ולמעלה, וזה פועל בצורה טובה, אבל קצת איטית.

למרות הגבלת המנוע מתקבלות תגובות מצערת שמחות מאד, וההגבלה מתבטאת בעיקר בגבול המהירות המרבית, שמתוח מעט לפני קו ה-170 קמ”ש. ממילא, בלי מיגון רוח לא תרצו לרכוב במהירויות כאלה. מה שבטוח זה שמדובר באחד האופנועים המוגבלים היותר חזקים ומגיבים שבנמצא.

 

 

מערכת בקרת האחיזה של האופנוע משווה בין מהירויות שני הגלגלים וההתערבות שלה, באמצעות הפסקת הצתה, עדינה ונכונה. המערכת משמשת גם כסוג של “בקרת ווילי” וחותכת את המנוע כאשר הגלגל הקדמי מונף ומהירותו צונחת. אפשר לבטל את בקרת האחיזה על-ידי לחיצה ממושכת על כפתור לא מסומן בלוח השעונים.
התנהגות

701 הוא אופנוע צר, זריז ושימושי לרכיבה עירונית צפופה, והעיר היא אזור המחייה הטבעי עבורו. מערכת הבלימה משובחת, בזכות בלם קדמי רדיאלי עם ארבע בוכנות בקוטר 320 מ”מ, ו-ABS תוצרת ‘בוש’. אלה מתקשרים היטב עם בולמי זעזועים שמתכווננים עם מגוון רחב של אפשרויות, אשר פועלים באופן אוזן ונכון כשהם משככים את 157 הקילגורמים של האופנוע.

 

נוחות ושימושיות

סווארט הוא אחד האופנועים הפחות נוחים שעליהם רכבתי. תנוחת פלג הגוף העליון אינטואיטיבית, אבל פלג הגוף התחתון נאנס תחת העיצוב, עם מושב קשיח וחסר תמיכה. התוצאה מעייפת למדי. קיימת אמנם אופציה תיאורטית להרכבת נוסע/ת, אבל היא מתאימה כנראה אך ורק לזוגות בתחילת דרכם, כאשר מערכת היחסים מאפשרת מידה מוגזמת של הקרבה הדדית. מושב המורכב/ת קטנטן, וממוקם ממש מעל לציר הגלגל האחורי.

צריך לחוקק חוק כנגד הוספת תיקי צד או ארגז אחורי ב-701 מכיוון שדבר כזה הוא בבחינת פשע מלחמה כנגד האסטטיות. המחיר: תצטרכו להסתדר עם תיק גב.

מידות הגלגלים יוצאות דופן: 17 אינטש מאחור ו-18 אינטש מלפנים. הסיבה: ככה מעצבים “סקרמבלר”. המחיר: מבחר הצמיגים הפוטנציאלי מצומצם יחסית. נקודה אחרונה: לוח השעונים מיושן, וכל הנתונים, למעט תצוגת המהירות, מאתגרים לקריאה.

 

שורה תחתונה

כל המהות של הוסקוורנה סווארטפילן 701 היא הנאה ושמחת חיים. אופנוע כזה מחפש רוכב שרוצה להיראות ואוהב “גז ואדרנלין”, כזה שאוהב לאהוב את האופנוע שלו. כמו כל אהבה, היא באה עם מחיר, ובחירה בסווארטפילן משמעותה ויתור על נוחות בשימוש יומיומי ודרישה לכושר גופני ורמות גמישות גוף גבוהות למי שמעלה בדעתו לצאת לרכיבות ארוכות. בפרפרזה על רעיון ה”קפה רייסר” – אופנוע אדיר למראה שמגיע לשיאו כשהוא ניצב מול הבעלים שלו בשעה שזה לוגם אספרסו בבית קפה אופנתי, אפשר לומר שהוסקוורנה סווארטפילן 701 הוא “אינסטגרם רייסר” – כלי שמתמסר נהדר למצלמה מכל זווית. היתרון, עבור בעלי רישיונות A1, הוא ש-701 מספק תחושת כח וביצועים קרובה מאוד לאחיו החזקים.

 















The post הוסקוורנה סווארטפילן 701 מוגבל A1 במבחן first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad